IDC: Prodej smartphonů v 1. čtvrtletí 2015 vzrostl o 16,7 %
Celosvětový prodej chytrých telefonů podle společnosti IDC během prvního čtvrtletí 2015 meziročně vzrostl o 16,7 % na 336,5 milionu kusů. Ve srovnání s posledním čtvrtletím roku loňského šlo však o téměř 11% propad.
Pokud bychom do srovnání zahrnuli i prodeje běžných telefonů bez operačního systému, dostali bychom se na výsledných 459,3 milionů prodaných zařízení, což je o desetinu procenta méně, nežli tomu bylo v prvním čtvrtletí roku 2014.
„První místo mezi globálními výrobci mobilních telefonů si po zaváhání v minulém čtvrtletí opět s přehledem uzmul Samsung na úkor Applu, a to navzdory rostoucí poptávce po iPhonu 6 a iPhonu 6 Plus,“ uvedl Anthony Scarsella, analytik společnosti IDC. „Samsungu se v prvním čtvrtletí dařilo zejména díky dobrým prodejům telefonů nižší a střední třídy.“
Celosvětovou jedničkou mezi výrobci chytrých telefonů zůstal s přehledem Samsung. Dobrých výsledků se společnosti podařilo dosáhnout nejen díky stabilní poptávce po modelech řady Galaxy S, ale také díky dobrým prodejům telefonů nižší a střední třídy v regionech, jako je jihovýchodní Asie, Střední východ a Afrika. Společnost zpřehlednila a rozšířila portfolio, ve kterém stojí za vyzdvižení zejména série A zaměřená na design. Ačkoli Samsung uvedl na trh své stěžejní modely Galaxy S6 a Galaxy S6 edge, jejich prodeje se v celkových výsledcích ještě nestačily příliš projevit.
| Celosvětový prodej smartphonů v 1. čtvrtletí 2015 (v milionech) | |||||
| Výrobce | Prodej 1Q15 | Tržní podíl | Prodej 1Q14 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Samsung | 82,4 | 24,5 % | 88,5 | 30,7 % | -7 % |
| Apple | 61,2 | 18,2 % | 43,7 | 15,2 % | 40 % |
| Lenovo | 18,8 | 5,6 % | 12,6 | 4,4 % | 49,2 % |
| Huawei | 17 | 5 % | 13,5 | 4,7 % | 25,9 % |
| LG | 15,4 | 4,6 % | 12,3 | 4,3 % | 25,3 % |
| Ostatní | 141,7 | 42,1 % | 117,8 | 40,8 % | 20,3 % |
| Celkem | 336,5 | 100 % | 288,5 | 100 % | 16,7 % |
| Lenovo + Motorola | 18,8 | 5,6 % | 18,9 | 6,6 % | -0,9 % |
Společnosti Apple se vydařila sázka na modely s většími displeji. I díky nim společnost v prvním čtvrtletí letošního roku prodalo přes 60 milionů telefonů. Společnosti se dařilo především v Číně, ale znatelný byl také velký zájem zákazníků po prémiových přístrojích i ve zbytku světa. Celkově se meziročně prodej iPhonů zvedl o 40 % a v rozvojových regionech dokonce o 63 %.
Lenovo se opět vrátilo mezi tři největší výrobce mobilních telefonů, což potvrdilo, že se akvizice společnosti Motorola vyplatila. Lenovo strategicky využívá obou značek ke zvýšení povědomí mezi zákazníky a k rozšíření svého dosahu. V nedávné době výrobce představil také zajímavé telefony P90, Vibe X2 Pro a Vibe Shot určené do rukou náročnějších zákazníků.
Na čtvrtém místě skončila společnost Huawei, která klade stále větší důraz na přístroje řady P a a Honor. V prvním čtvrtletí 2015 tvořily přístroje střední a vyšší cenové kategorie třetinu veškerých prodejů, zatímco o rok dříve to bylo pouhých pět procent.
Na pátou příčku se znovu vyhouplo LG, které z tohoto postu sesadilo Xiaomi. Společnost na trhu uspěla zejména se svými levnými přístroji s podporou datových přenosů čtvrté generace. Řady L a F se navíc dobře prodávaly v rozvojových i rozvinutých regionech. Velkému zájmu se těšila také druhá generace zahnutého modelu G Flex.