Analýzy

IDC: Prodej monitorů ve 2. čtvrtletí letošního roku rostl

Celosvětový prodej monitorů vykázal dle IDC ve 2. čtvrtletí 2016 téměř 5% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Ve srovnání s 1. čtvrtletím letošního roku činil nárůst 4,6 %. Celkem se prodalo přes 30 milionů monitorů.

IDC: Prodej monitorů ve 2. čtvrtletí letošního roku rostl

„Druhé čtvrtletí se v prodeji monitorů vydařilo nad očekávání dobře, trhy v USA, Kanadě i regionu Evropa vykázaly slušný meziroční nárůst. Bohužel stále platí, že pro roky 2018 až 2020 IDC očekává průměrný meziroční pokles o tři procenta,“ uvedla Maura Fitzgerald, analytička společnosti IDC.

IDC odhaduje, že v letošním roce se celkem prodá 118 milionů PC monitorů. Pro stejné období příštího roku však IDC již odhaduje téměř 13% pokles na úroveň zhruba 27 milionů kusů. Do roku 2020 by pak počet prodaných monitorů měl klesnout až pod 100 milionů kusů.

Ve 2. čtvrtletí letošního roku jsme mohli nadále sledovat růst obliby zahnutých monitorů, které se na celkovém prodeji podílely již téměř 2 %. Meziroční nárůst v tomto segmentu činil 221 %.

Nejprodávanějšími monitory z hlediska úhlopříčky obrazovky byly modely s 21,5“ obrazovkou (na celkovém prodeji se podílely 22 %) a 19,5“ obrazovkou (12,2 %). Mezi deseti nejčastěji prodávanými monitory z hlediska velikosti obrazovky zaznamenaly největší nárůst 23,8“ modely (meziročně o 100,1 %) a 31,5“ modely (meziročně o 76,8 %).

 

Celosvětový prodej monitorů ve 2. čtvrtletí 2016 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 2Q16Tržní podílProdej 1Q15Tržní podílMeziroční změna
Dell5,22317 %5,03417,2 %3,8 %
HP413 %3,34411,4 %19,6 %
Lenovo3,08110 %310,3 %2,7 %
Samsung2,9369,6 %3,22911 %-9,1 %
LG2,8349,2 %2,5648,8 %10,5 %
Ostatní12,59841,1 %12,06841,3 %4,4 %
Celkem30,672100 %29,238100 %4,9 %

Vestavěným televizním přijímačem disponovalo ve 2. čtvrtletí 2016 4,8 % prodaných monitorů. Do budoucna by mělo toto číslo mírně růst. Na naprosté dominanci firem LG a Samsung v tomto sektoru se však nic nezmění.

Jak se dařilo výrobcům

Nejprodávanější značkou monitorů byl ve 2. čtvrtletí letošního roku Dell se 17% tržním podílem a více než 5,2 miliony prodanými kusy. Výrobci se dařilo zejména ve střední a východní Evropě (nárůst o 31,2 %), v Kanadě (25,5 %) a v regionu Blízkého Východu a Afriky (18 %).

Druhá příčka připadla díky 4 milionům prodaných monitorů firmě HP, které se nejvíce dařilo v USA a ve střední a východní Evropě.

Třetí a čtvrtou příčku obsadily jen s nepatrnými rozdíly společnosti Lenovo a Samsung. Pátá příčka připadla LG.