IDC: Prodej monitorů v 1. čtvrtletí roku 2016 stagnoval
Během prvního čtvrtletí letošního roku se podle IDC celosvětově prodalo více než 29 milionů monitorů, což představuje mírný meziroční nárůst o 0,5 %, zároveň však jde o téměř 6% pokles oproti předchozímu čtvrtletí.
„IDC očekává, že prodej monitorů bude nadále klesat, v letech 2018 až 2020 přibližně tříprocentním tempem za rok. Určitý prostor k růstu by zde nicméně měl být i nadále, jak naznačují výsledky dosažené v některých regionech,“ uvedla Maura Fitzgerald, analytička společnosti IDC.
Pro letošní rok IDC počítá se 114 miliony prodanými monitory, tedy s téměř osmiprocentním meziročním poklesem. Do roku 2020 by pak měl celoroční prodej monitorů klesnout pod sto milionů kusů.
Tržní podíl monitorů se zaoblenou obrazovkou činil ve sledovaném období 1,2 %, což představuje meziroční nárůst o téměř 500 %. Výrazně rostl také zájem o monitory s většími úhlopříčkami obrazovky – v případě monitorů s úhlopříčkou 23,8 palců vzrostl prodej o 91,4 %, v případě monitorů s úhlopříčkou obrazovky 31,5 palce byl zaznamenán nárůst prodeje meziročně o 183,2 %. Nadále by měl mírně růst i tržní podíl monitorů s vestavěným televizních povrchem (jejich celosvětový podíl na prodeji by měl vzrůst z 5,1 % v roce 2015 na 5,7 % v roce 2017).
| Celosvětový prodej monitorů v 1. čtvrtletí 2016 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 1Q16 | Tržní podíl | Prodej 1Q15 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Dell | 4,935 | 16,8 % | 4,651 | 15,9 % | 6,1 % |
| HP Inc. | 3,341 | 11,7 % | 3,377 | 11,6 % | 1,6 % |
| Samsung | 3,214 | 11 % | 3,732 | 12,8 % | -13,9 % |
| LG | 2,909 | 9,9 % | 2,86 | 9,8 % | 1,7 % |
| AOC | 2,58 | 8,8 % | 2,352 | 8,1 % | 9,7 % |
| Ostatní | 12,247 | 41,8 % | 12,199 | 41,8 % | 0,4 % |
| Celkem | 29,317 | 100 % | 29,17 | 100 % | 0,5 % |
Celosvětové prvenství si mezi výrobci udržela společnost Dell, které díky téměř pěti milionům prodaných kusů patřil téměř 17% podíl na veškerých celosvětově prodaných monitorech. Nejvíce se Dellu dařilo ve střední a východní Evropě a v Kanadě. Celosvětové druhé místo připadlo firmě HP Inc. s 11,7% tržním podílem. Třetí příčku obsadil Samsung, který si však meziročně pohoršil téměř o 14 %. Čtvrtou pozici obsadila firma LG s necelými třemi miliony prodaných kusů a první pětici uzavřelo AOC.