Analýzy

IDC: Prodej monitorů v 1. čtvrtletí roku 2016 stagnoval

Během prvního čtvrtletí letošního roku se podle IDC celosvětově prodalo více než 29 milionů monitorů, což představuje mírný meziroční nárůst o 0,5 %, zároveň však jde o téměř 6% pokles oproti předchozímu čtvrtletí.

IDC: Prodej monitorů v 1. čtvrtletí roku 2016 stagnoval

„IDC očekává, že prodej monitorů bude nadále klesat, v letech 2018 až 2020 přibližně tříprocentním tempem za rok. Určitý prostor k růstu by zde nicméně měl být i nadále, jak naznačují výsledky dosažené v některých regionech,“ uvedla Maura Fitzgerald, analytička společnosti IDC.

Pro letošní rok IDC počítá se 114 miliony prodanými monitory, tedy s téměř osmiprocentním meziročním poklesem. Do roku 2020 by pak měl celoroční prodej monitorů klesnout pod sto milionů kusů.

Tržní podíl monitorů se zaoblenou obrazovkou činil ve sledovaném období 1,2 %, což představuje meziroční nárůst o téměř 500 %. Výrazně rostl také zájem o monitory s většími úhlopříčkami obrazovky – v případě monitorů s úhlopříčkou 23,8 palců vzrostl prodej o 91,4 %, v případě monitorů s úhlopříčkou obrazovky 31,5 palce byl zaznamenán nárůst prodeje meziročně o 183,2 %. Nadále by měl mírně růst i tržní podíl monitorů s vestavěným televizních povrchem (jejich celosvětový podíl na prodeji by měl vzrůst z 5,1 % v roce 2015 na 5,7 % v roce 2017).

 

Celosvětový prodej monitorů v 1. čtvrtletí 2016 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 1Q16Tržní podílProdej 1Q15Tržní podílMeziroční změna
Dell4,93516,8 %4,65115,9 %6,1 %
HP Inc.3,34111,7 %3,37711,6 %1,6 %
Samsung3,21411 %3,73212,8 %-13,9 %
LG2,9099,9 %2,869,8 %1,7 %
AOC2,588,8 %2,3528,1 %9,7 %
Ostatní12,24741,8 %12,19941,8 %0,4 %
Celkem29,317100 %29,17100 %0,5 %

Celosvětové prvenství si mezi výrobci udržela společnost Dell, které díky téměř pěti milionům prodaných kusů patřil téměř 17% podíl na veškerých celosvětově prodaných monitorech. Nejvíce se Dellu dařilo ve střední a východní Evropě a v Kanadě. Celosvětové druhé místo připadlo firmě HP Inc. s 11,7% tržním podílem. Třetí příčku obsadil Samsung, který si však meziročně pohoršil téměř o 14 %. Čtvrtou pozici obsadila firma LG s necelými třemi miliony prodaných kusů a první pětici uzavřelo AOC.