Analýzy

IDC: Celosvětový prodej tabletů ve druhém čtvrtletí 2015 klesal

Během druhého čtvrtletí letošního roku podle společnosti IDC celosvětový prodej tabletů meziročně klesl o 7 % na 44,7 milionu kusů. Kvůli nedostatku inovací pak prodej tabletů klesl o téměř 4 % i ve srovnání s prvním čtvrtletím letošního roku.

František Doupal
Zdroj: IDC
IDC: Celosvětový prodej tabletů ve druhém čtvrtletí 2015 klesal

„Vedle celkového poklesu prodeje jsme mohli sledovat také ztrátu tržního podílu prvních dvou největších výrobců, společností Apple a Samsung,“ uvedl Jean Philippe Bouchard, vedoucí výzkumu ve společnosti IDC. „Ještě v prvním čtvrtletí činil tržní podíl Applu a Samsung 45 %. Ve druhém čtvrtletí to bylo kvůli tlaku výrobců, jako jsou LG, Huawei či E Fun již jen 41 %. Tito tři výrobci zaznamenali výrazný meziroční nárůst prodeje, ať již díky nabídce přístrojů s podporou mobilního připojení k internetu, tabletům s velkými úhlopříčkami obrazovky, přístrojů s odnímatelnou konstrukcí nebo díky zajímavé cenové politice. Klesl i celkový tržní podíl pěti největších výrobců, a to z 58 % na 54 %. Pozice výrobců se navíc skutečně vyvíjejí, protože společnosti Huawei se v kategorii tabletů vůbec poprvé podařilo proniknout mezi prvních pět největších výrobců a společnosti E Fun potom do první desítky.“

Celosvětový prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2015 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 2Q15Tržní podílProdej 2Q14Tržní podílMeziroční změna
Apple10,924,513,327,7-17,9
Samsung7,6178,618-12
Lenovo2,55,72,44,96,8
Huawei1,63,70,81,7103,6
LG1,63,60,51246,4
Ostatní20,445,622,446,7-9,3
Celkem44,710048100-7

Navzdory poklesu prodeje si ve druhém čtvrtletí letošního roku udržela prvenství na trhu s tablety společnosti Apple. Na druhém místě se – opět navzdory poklesu prodeje – udržela společnost Samsung. Na dalších příčkách se – již s relativně malými rozestupy – usadily společnosti Lenovo, Huawei a LG.

„Prodlužující se životní cyklus přístrojů a rostoucí konkurence v podobě chytrých telefonů a dalších přístrojů v kombinaci s faktem, že na mnoho stávajících přístrojů lze stále nainstalovat nejnovější verzi operačního systému, stojí za klesajícím zájmem o nové tablety převážně ve spotřebitelském segmentu,“ uvedl Jitesh Ubrani, analytik společnosti IDC. „Díky novým zařízením s odnímatelnou konstrukcí a funkcím pro zvýšení pracovní produktivity, které jsou například součástí nového iOS 9, by však trh mohl znovu nalézt svou ztracenou dynamiku.“