Analýzy

IDC: Celosvětový prodej tabletů ve druhém čtvrtletí 2014 vzrostl o 11 %

Během druhého čtvrtletí roku 2014 se podle společnosti IDC celosvětově prodalo 49,3 milionu tabletů. Ačkoli je to o 1,5 % méně než v prvním čtvrtletí, meziročně jde o 11% nárůst. Trh s tablety by měl nadále růst, i když pomaleji než doposud.

František Doupal
Zdroj: IDC
IDC: Celosvětový prodej tabletů ve druhém čtvrtletí 2014 vzrostl o 11 %

„I ve druhém čtvrtletí se potvrdilo, že trh s tablety je pod znatelným vlivem chytrých telefonů s velkými displeji a znát je také vliv prodlužujících se životních cyklů zařízení,“ uvedl Jean Philippe Bouchard, ředitel výzkumu ve společnosti IDC. „Za zpomalení růstu prodeje tabletů ve druhém čtvrtletí letošního roku částečně mohl také klesající zájem firem. Očekáváme však, že zájem firem by se měl znovu zvýšit, čemuž by mohla napomoci i nabídka tabletů vhodných právě pro nasazení v korporátním prostředí.“

Navzdory poklesu prodeje si celosvětovou první příčku mezi producenty tabletů udržel Apple, kterému se podařilo prodat 13,3 milionu iPADů. Druhý skončil Samsung, který však nedokázal navázat na své úspěšné první čtvrtletí, a jeho tržní podíl spadl na 17,2 %. Společnost Lenovo přeskočila Asus, ve druhém čtvrtletí prodala 2,4 milionu tabletů a celosvětově se umístila na třetí příčce. První pětici uzavřely společnosti Asus (s 13,1% meziročním nárůstem prodeje) a Acer (s 36,3% propadem prodeje).

Celosvětový prodej tabletů ve druhém čtvrtletí 2014 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 2Q14Podíl 2Q14Prodej 2Q13Podíl 2Q13Meziroční změna
Apple13,326,9 %14,633 %-9,3 %
Samsung8,517,2 %8,418,8 %1,6 %
Lenovo2,44,9 %1,53,3 %64,7 %
Asus2,34,6 %24,5 %13,1 %
Acer12 %1,53,4 %-36,3 %
Ostatní21,944,4 %16,437 %33,4 %
Celkem49,3100 %44,4100 %11 %

Doposud nejvyšší úroveň však získal podíl „ostatních“ výrobců, což svědčí o zájmu stále dalších a dalších společností, si pro sebe ukousnout část tržního podílu.

„Apple, a v menší míře i Samsung, až doposud seděly na vrcholu a konkurence jejich postavení ovlivňovala jen minimálně,“ řekl Jitesh Ubrani, analytik společnosti IDC. „V současné době však můžeme sledovat rostoucí důležitost menších výrobců a rozmělňování tržního podílu mezi více hráčů.“