Analýzy

IDC: Celosvětový prodej monitorů v 1. čtvrtletí klesl o 12 %

Celosvětový prodej monitorů během prvního čtvrtletí 2015 podle údajů společnosti IDC meziročně klesl o 12 % na 29 milionů kusů.

IDC: Celosvětový prodej monitorů v 1. čtvrtletí klesl o 12 %

„I přes některé výjimky, jako byl například dvouprocentní nárůst prodeje v Japonsku, IDC očekává v blízké době pokračování propadu prodeje,“ uvedl Phuong Hang, ředitel výzkumu v IDC. „Určité zlepšení by mohlo přijít později spolu s uvedením nových modelů pro spotřebitelský trh a segmenty SMB a SOHO.“

Pro druhé čtvrtletí letošního roku IDC předpokládá propad o 3,4 % na 28,8 milionu kusů. Celkem by se v letošním roce mělo prodat kolem 120 milionů monitorů. Do roku 2019 by toto číslo mělo klesnout až na 104 milionů monitorů.

Z pohledu technických parametrům prodeji dominovaly monitory s LED podsvícením (jejichž tržní podíl činil 98,5 %) a úhlopříčkou 21,5 palce (které ve sledovaném období zaznamenaly 23,8% nárůst tržního podílu). Dařit by se mělo prodeji monitorů s vestavěným televizním přijímačem, jejichž tržní podíl by se měl během roku 2016 dostat až na 6,4 %. Této kategorii dominovaly firmy Samsung a LG, jejichž tržní podíl činil v součtu přes 96 %.

Celosvětový prodej monitorů v 1. čtvrtletí 2015 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 1Q15Tržní podílProdej 1Q14Tržní podílMeziroční změna
Dell4,615,8 %515 %-7,8 %
Samsung3,712,7 %4,312,9 %-13,3 %
HP3,411,5 %3,911,6 %-13 %
LG2,99,7 %3,510,5 %-18,2 %
Lenovo2,79,1 %2,67,9 %1,8 %
Ostatní12,241,3 %14,142,1 %-13,8 %
Celkem29,5100 %33,5100 %-12 %

Nejúspěšnějším výrobcem byl v prvním čtvrtletí Dell s tržním podílem 15,8 % a 4,6 miliony prodaných monitorů. Druhá pozice patřila navzdory více než 13,3% propadu firmě Samsung, jíž patřil díky 3,7 milionu prodaných monitorů 12,7% tržní podíl. Jen s mírným odstupem se na třetí příčce umístilo HP, jež zaznamenalo rovněž propad prodeje o 13 %. Celkem ve čtvrtletí prodalo 3,4 milionu monitorů a mělo 11,5% tržní podíl. Na čtvrté příčce se umístilo i přes 18,2% propad prodeje LG. Jediným výrobcem, který zaznamenal meziroční nárůst prodeje, bylo celosvětově páté Lenovo. Díky téměř 2,7 milionům prodaných monitorů mu patřil 9,1% tržní podíl.