IDC: Celosvětový prodej monitorů v 1. čtvrtletí klesl o 12 %
Celosvětový prodej monitorů během prvního čtvrtletí 2015 podle údajů společnosti IDC meziročně klesl o 12 % na 29 milionů kusů.
- 29. 6. 2015
- 1 min
- HP Inc. Samsung LG Electronics Lenovo Dell Technologies
„I přes některé výjimky, jako byl například dvouprocentní nárůst prodeje v Japonsku, IDC očekává v blízké době pokračování propadu prodeje,“ uvedl Phuong Hang, ředitel výzkumu v IDC. „Určité zlepšení by mohlo přijít později spolu s uvedením nových modelů pro spotřebitelský trh a segmenty SMB a SOHO.“
Pro druhé čtvrtletí letošního roku IDC předpokládá propad o 3,4 % na 28,8 milionu kusů. Celkem by se v letošním roce mělo prodat kolem 120 milionů monitorů. Do roku 2019 by toto číslo mělo klesnout až na 104 milionů monitorů.
Z pohledu technických parametrům prodeji dominovaly monitory s LED podsvícením (jejichž tržní podíl činil 98,5 %) a úhlopříčkou 21,5 palce (které ve sledovaném období zaznamenaly 23,8% nárůst tržního podílu). Dařit by se mělo prodeji monitorů s vestavěným televizním přijímačem, jejichž tržní podíl by se měl během roku 2016 dostat až na 6,4 %. Této kategorii dominovaly firmy Samsung a LG, jejichž tržní podíl činil v součtu přes 96 %.
| Celosvětový prodej monitorů v 1. čtvrtletí 2015 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 1Q15 | Tržní podíl | Prodej 1Q14 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Dell | 4,6 | 15,8 % | 5 | 15 % | -7,8 % |
| Samsung | 3,7 | 12,7 % | 4,3 | 12,9 % | -13,3 % |
| HP | 3,4 | 11,5 % | 3,9 | 11,6 % | -13 % |
| LG | 2,9 | 9,7 % | 3,5 | 10,5 % | -18,2 % |
| Lenovo | 2,7 | 9,1 % | 2,6 | 7,9 % | 1,8 % |
| Ostatní | 12,2 | 41,3 % | 14,1 | 42,1 % | -13,8 % |
| Celkem | 29,5 | 100 % | 33,5 | 100 % | -12 % |
Nejúspěšnějším výrobcem byl v prvním čtvrtletí Dell s tržním podílem 15,8 % a 4,6 miliony prodaných monitorů. Druhá pozice patřila navzdory více než 13,3% propadu firmě Samsung, jíž patřil díky 3,7 milionu prodaných monitorů 12,7% tržní podíl. Jen s mírným odstupem se na třetí příčce umístilo HP, jež zaznamenalo rovněž propad prodeje o 13 %. Celkem ve čtvrtletí prodalo 3,4 milionu monitorů a mělo 11,5% tržní podíl. Na čtvrté příčce se umístilo i přes 18,2% propad prodeje LG. Jediným výrobcem, který zaznamenal meziroční nárůst prodeje, bylo celosvětově páté Lenovo. Díky téměř 2,7 milionům prodaných monitorů mu patřil 9,1% tržní podíl.