Analýzy

GfK: Nákupy na internetu i bez připojení

I lidé, kteří se na internet osobně nepřipojují, projevují zájem o online služby a jsou zvyklí je využívat prostřednictvím svých známých a rodinných příslušníků. Jde v převážné míře o starší lidi, kteří sice nemají připojení na internet, avšak tuto vymoženost mají jejich nejbližší.

Pavel Gregor
Zdroj: GfK
  • 25. 10. 2012
  • 1 min
GfK: Nákupy na internetu i bez připojení

Polovina neinternetové populace v České republice a více než třetina na Slovensku, už někdy požádala rodinného příslušníka, nebo známého, aby mu vyhledal na internetu informace o konkrétním výrobku nebo službě, případně informaci, která ho aktuálně zajímá.

Překvapivým zjištěním je, že i lidé bez internetu nakupují online. Zatímco v České republice 16 procent neinternetové populace již někdy požádalo blízkého, aby mu výrobek nebo službu zakoupil přes internet, na Slovensku to bylo o polovinu méně, tedy 8 procent.

„Zajímavostí je, že nákupy přes internet z neinternetové populace iniciují častěji ženy. Muži naopak častěji žádají své známé o vyhledání konkrétních informací,“ řekl Jiří Nosek, Financial Services and Technology Sector Leader b GfK.

Využívání internetu je v našich zeměpisných šířkách běžnou samozřejmostí. „Lidé, kteří se nepřipojují na internet, patří v obou zemích k menšině. Zdá se však, že i oni si svou cestu do online prostředí najdou přes své nejbližší okolí," řekl Jiří Nosek. Český trh je v oblasti využívání internetu o něco vyspělejší. Zatímco na Slovensku internet využívá 67 procent populace, v Česku je online 75 procent české populace. Stále však zůstává otevřená otázka menšiny, která by za lepších finančních podmínek mohla, místo žádosti svých blízkých o vyhledání informace či koupě požadovaného výrobku, mít své vlastní internetové připojení.

Vyplývá to ze srpnového reprezentativního průzkumu společnosti GfK, který se realizoval na vzorku 2 000 respondentů v České republice a na Slovensku.