Analýzy

Gartner: Prodej CRM softwaru v roce 2018 vzrostl o 15,6 %

Celosvětový prodej CRM softwaru v loňském roce podle Gartneru meziročně vzrostl o 15,6 % na 48,2 miliardy USD. CRM software tak zůstal největší a zároveň nejprodávanější kategorií softwaru.

František Doupal
Zdroj: Gartner
  • 1. 7. 2019
  • 1 min
Gartner: Prodej CRM softwaru v roce 2018 vzrostl o 15,6 %

Podnikového aplikačního softwaru se vloni podle Gartneru prodalo celkem za 193,6 miliardy USD, což ve srovnání s rokem 2017 představuje nárůst o 12,5 %. Kategorie CRM softwaru se na prodeji tedy podílela takřka z jedné čtvrtiny.

Téměř tři čtvrtiny CRM softwaru (72,9 %) byly loni dodány jako služba (software as a service – SaaS). Letos by to již měly být rovné tři čtvrtiny.

Pět globálně největších poskytovatelů si uzmulo více než 40 % celosvětového trhu a jejich postavení se ve srovnání s loňským rokem změnilo jen minimálně.

V loňském roce rostly prodeje všech kategorií CRM softwaru s tím, že nejrychleji rostoucím segmentem byl marketing, jenž meziročně vzrostl o 18,8 % a na celkových prodejích se podílel z 25 %. Jedničkou s aktuálním podílem na tržbách 35,7 % i nadále zůstává kategorie zákaznických služeb a podpory.

Tržby z prodeje CRM softwaru v roce 2018 (v miliardách USD)
PoskytovatelTržby 2018Tržní podílTržby 2017Tržní podíl
Salesforce9,4219,5 %7,6518,3 %
SAP48,3 %3,488,3 %
Oracle2,675,5 %2,56 %
Adobe2,455,1 %24,8 %
Microsoft1,32,7 %1,132,7 %
Ostatní28,3758,8 %24,9659,9 %
Celkem48,23100 %41,73100 %