Gartner: Prodej CRM softwaru v roce 2018 vzrostl o 15,6 %
Celosvětový prodej CRM softwaru v loňském roce podle Gartneru meziročně vzrostl o 15,6 % na 48,2 miliardy USD. CRM software tak zůstal největší a zároveň nejprodávanější kategorií softwaru.
Podnikového aplikačního softwaru se vloni podle Gartneru prodalo celkem za 193,6 miliardy USD, což ve srovnání s rokem 2017 představuje nárůst o 12,5 %. Kategorie CRM softwaru se na prodeji tedy podílela takřka z jedné čtvrtiny.
Téměř tři čtvrtiny CRM softwaru (72,9 %) byly loni dodány jako služba (software as a service – SaaS). Letos by to již měly být rovné tři čtvrtiny.
Pět globálně největších poskytovatelů si uzmulo více než 40 % celosvětového trhu a jejich postavení se ve srovnání s loňským rokem změnilo jen minimálně.
V loňském roce rostly prodeje všech kategorií CRM softwaru s tím, že nejrychleji rostoucím segmentem byl marketing, jenž meziročně vzrostl o 18,8 % a na celkových prodejích se podílel z 25 %. Jedničkou s aktuálním podílem na tržbách 35,7 % i nadále zůstává kategorie zákaznických služeb a podpory.
| Tržby z prodeje CRM softwaru v roce 2018 (v miliardách USD) | ||||
| Poskytovatel | Tržby 2018 | Tržní podíl | Tržby 2017 | Tržní podíl |
| Salesforce | 9,42 | 19,5 % | 7,65 | 18,3 % |
| SAP | 4 | 8,3 % | 3,48 | 8,3 % |
| Oracle | 2,67 | 5,5 % | 2,5 | 6 % |
| Adobe | 2,45 | 5,1 % | 2 | 4,8 % |
| Microsoft | 1,3 | 2,7 % | 1,13 | 2,7 % |
| Ostatní | 28,37 | 58,8 % | 24,96 | 59,9 % |
| Celkem | 48,23 | 100 % | 41,73 | 100 % |