Gartner: Prodej CRM softwaru v roce 2015 vzrostl o 12,3 %
Celosvětový prodej CRM softwaru dle společnosti Gartner v loňském roce meziročně vzrostl o 12,3 % na 26,3 miliardy dolarů.
„Fúze a akvizice, se kterými se na trhu setkáváme od roku 2009, probíhaly ve velké míře i v loňském roce, konkrétně šlo přibližně o 30 větších případů,“ uvedl Julian Poulter, ředitel výzkumu v Gartneru. „Výsledkem byla rostoucí konkurence mezi největšími poskytovateli a také růst celkového trhu a všech jeho segmentů. Nejvíce patrné to však bylo v oblasti cloudu a řešení Software as a Service.“
Pět hlavních poskytovatelů CRM řešení si celkem uzmulo v loňském roce 45 procent trhu. Oproti roku 2014 se přitom na postavení výrobců mnoho nezměnilo, s výjimkou nástupu Adobe a ztráty IBM.
„Největší růst zaznamenal trh v oblasti cloudových služeb poskytovaných na bázi SaaS,“ uvedl Julian Poulter. „Oblast SaaS meziročně zaznamenala nárůst o 27 procent, což představuje více než dvounásobný meziroční nárůst. Licence typu „on-premise“ zaznamenaly ve stejném období meziroční propad o procento.
| Celosvětové tržby z prodeje CRM softwaru v roce 2015 (v miliardách USD) | ||||
| Výrobce | Tržní 2015 | Tržní podíl | Tržby 2014 | Tržní podíl |
| Salesforce | 5,17 | 19,7 % | 4,27 | 18,2 % |
| SAP | 2,68 | 10,2 % | 2,7 | 13 % |
| Oracle | 2 | 7,8 % | 2,12 | 9,1 % |
| Microsoft | 1,14 | 4,3 % | 0,95 | 4,1 % |
| Adobe | 0,94 | 3,6 % | 0,74 | 3,2 % |
| Ostatní | 14,3 | 54,4 % | 12,66 | 55,4 % |
| Celkem | 26,29 | 100 % | 23,4 | 100 % |
Trhu nadále dominovala společnost Salesforce s téměř 20% tržním podílem. Firma Salesforce dominovala segmentu uživatelských služeb a podpory (CSS) a vyhoupla se na třetí příčku v oblasti marketingu. Na dalších příčkách se umístily firmy SAP, Oracle, Microsoft a Adobe.
Největším odbytištěm CRM softwaru byl opět trh v USA, který pokračoval v dvouciferném růstu. Celkem se severoamerický trh na celosvětových tržbách na trhu CRM podílel z 55 %. Výsledku trhu v regionu EMEA pak byly výrazně ovlivněny vývojem měnových kurzů. Nejrychleji rostoucím regionem pak byla oblast Asie a Pacifiku (21,9 %).