Analýzy

Gartner: Prodej CRM softwaru v roce 2015 vzrostl o 12,3 %

Celosvětový prodej CRM softwaru dle společnosti Gartner v loňském roce meziročně vzrostl o 12,3 % na 26,3 miliardy dolarů.

František Doupal
Zdroj: Gartner
  • 1. 6. 2016
  • 1 min
Gartner: Prodej CRM softwaru v roce 2015 vzrostl o 12,3 %

„Fúze a akvizice, se kterými se na trhu setkáváme od roku 2009, probíhaly ve velké míře i v loňském roce, konkrétně šlo přibližně o 30 větších případů,“ uvedl Julian Poulter, ředitel výzkumu v Gartneru. „Výsledkem byla rostoucí konkurence mezi největšími poskytovateli a také růst celkového trhu a všech jeho segmentů. Nejvíce patrné to však bylo v oblasti cloudu a řešení Software as a Service.“

Pět hlavních poskytovatelů CRM řešení si celkem uzmulo v loňském roce 45 procent trhu. Oproti roku 2014 se přitom na postavení výrobců mnoho nezměnilo, s výjimkou nástupu Adobe a ztráty IBM.

„Největší růst zaznamenal trh v oblasti cloudových služeb poskytovaných na bázi SaaS,“ uvedl Julian Poulter. „Oblast SaaS meziročně zaznamenala nárůst o 27 procent, což představuje více než dvounásobný meziroční nárůst. Licence typu „on-premise“ zaznamenaly ve stejném období meziroční propad o procento.

Celosvětové tržby z prodeje CRM softwaru v roce 2015 (v miliardách USD)
VýrobceTržní 2015Tržní podílTržby 2014Tržní podíl
Salesforce5,1719,7 %4,2718,2 %
SAP2,6810,2 %2,713 %
Oracle27,8 %2,129,1 %
Microsoft1,144,3 %0,954,1 %
Adobe0,943,6 %0,743,2 %
Ostatní14,354,4 %12,6655,4 %
Celkem26,29100 %23,4100 %

Trhu nadále dominovala společnost Salesforce s téměř 20% tržním podílem. Firma Salesforce dominovala segmentu uživatelských služeb a podpory (CSS) a vyhoupla se na třetí příčku v oblasti marketingu. Na dalších příčkách se umístily firmy SAP, Oracle, Microsoft a Adobe.

Největším odbytištěm CRM softwaru byl opět trh v USA, který pokračoval v dvouciferném růstu. Celkem se severoamerický trh na celosvětových tržbách na trhu CRM podílel z 55 %. Výsledku trhu v regionu EMEA pak byly výrazně ovlivněny vývojem měnových kurzů. Nejrychleji rostoucím regionem pak byla oblast Asie a Pacifiku (21,9 %).