Analýzy

Gartner: Prodej chytrých telefonů ve 3. čtvrtletí 2017 rostl

Ve třetím čtvrtletí letošního roku se podle Gartneru celosvětově prodalo 383 milionů chytrých telefonů, což představuje meziroční nárůst o tři procenta. Všech pět největších výrobců vykázalo meziroční nárůst, s výjimkou Applu ve všech případech dokonce dvouciferný.

František Doupal
Zdroj: Gartner
Gartner: Prodej chytrých telefonů ve 3. čtvrtletí 2017 rostl

„Navzdory nepříliš příznivé situaci na čínském trhu prodej chytrých telefonů ve třetím čtvrtletí roku 2017 celosvětově vzrostl,“ uvedl Anshul Gupta, ředitel výzkumu v Gartneru. „Největšími tahouny prodeje byly tentokrát trhy v Asii a Pacifiku a pak také v severní Americe.“

„Na rozvojových asijsko-pacifických trzích se dařilo nejen společnostem Samsung a Huawei, ale i Xiaomi a Vivo, které byly schopny rozšířit svou působnost do dalších oblastí mimo svou domovinu,“ doplnil Gupta. „V Severní Americe pak dominoval zejména Samsung, a to hlavně díky svým špičkovým vlajkovým lodím.“

Samsung zaznamenal nárůst prodeje chytrých telefonů o 19,3 %. „Inovované modely Galaxy S8, S8+ a Note 8 přitáhly zájem zákazníků, což firmě pomohlo v boji s čínskou konkurencí i velmi dobrým celkovým výsledkům. Samsung zaznamenal dvouciferný nárůst prodeje naposledy ve čtvrtém čtvrtletí roku 2015,“ poznamenal Anshul Gupta.

Celosvětový prodej smartphonů ve 3. čtvrtletí 2017 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 3Q17Tržní podílProdej 3Q16Tržní podíl
Samsung85,60522,3 %71,73419,3 %
Apple45,44211,9 %4311,6 %
Huawei36,5029,5 %32,498,7 %
Oppo29,457,7 %24,5916,6 %
Xiaomi26,8537 %14,9264 %
Ostatní159,641,6 %185,549,8 %
Celkem383,4100 %372,2100 %

Společnost Apple dokázala své prodeje meziročně navýšit o necelých šest procent. Apple se dokázal vrátit k růstu v Číně a zaznamenal dobré výsledky i na řadě dalších rozvojových trhů včetně Indie. Za dosažené výsledky vděčí zejména prodeji svých starších modelů včetně typu 5S.

Xiaomi se může mezi hlavními výrobci pochlubit vůbec největším meziročním nárůstem, který činil 80 %. Xiaomi se podstatně více dařilo na mezinárodních trzích, prodeje v Číně byly pod velkým tlakem konkurenčních firem Huawei, Oppo a Vivo. Indie byla pro Xiaomi i nadále největším a nejrychleji rostoucím trhem, prodejům ale výrazně prospěly také rostoucí výkony z Latinské Ameriky a Ruska.