E-commerce
E-shopy čeká logistická špička, třetina vidí řešení ve fulfillmentu
Nadcházející měsíce budou pro obchodníky nejnáročnějším obdobím roku, intenzivní přípravy a zásobování tak vrcholí již nyní. Snaha udržet vysokou kvalitu logistiky navzdory výraznému nárůstu objednávek a možnost zbavit se starostí s plánováním skladových i personálních kapacit jsou jedním z důvodů, proč stále více obchodníků využívá tzv. fulfillment.
Přečíst celý článekKaždý druhý Čech nakoupí všechny nebo většinu dárků online
Více než polovina Čechů letos všechny nebo většinu vánočních dárků pořídí výhradně na e-shopech (53 %). S jejich nákupem přitom začínají teprve v listopadu (38 %) a více než třetina lidí nechává pořizování dárků dokonce až po slevové akci Black Friday či jen pár dnů před Vánoci. Za dárky Češi plánují utratit do pěti tisíc korun (52 %).
Přečíst celý článekPro e-shopy je nejdůležitější rychlé doručení zásilky a dodržení termínu
Dva nejdůležitější parametry pro spolupráci e-shopu s dopravní společností jsou rychlé doručení zásilky (důležité pro 98 % e-shopů) a dodržení termínu doručení (důležité pro 96 % e-shopů). Mezi další zásadní předpoklady spolupráce patří dodržení termínu doručení (96 %), funkční zákaznický servis a spolehliví řidiči (93 %) nebo přehledné sledování zásilky (91 %).
Přečíst celý článekŠest tipů pro e-shopy, jak letos ušetřit na marketingu a nepřipravit se o zákazníky
E-commerce letos pokračuje v propadu, a tak se obchodníci s nadějí upínají alespoň k období Vánoc. Z analýzy fintech startupu Skip Pay však vyplývá, že Češi budou letos na vánočních nákupech šetřit. Velkou konkurencí budou také marketplaces. Co tedy mohou e-shopy udělat, aby u zákazníků zvýšili své šance a zároveň neproinvestovali většinu svých marží?
Přečíst celý článekAllegro posiluje integraci se značkami Mall, CZC i WE|DO: Jejich spojením vzniká entita Allegro
Allegro nadále upevňuje svou pozici v České republice. Z nedávno zveřejněných výsledků vyplývá, že celá skupina roste, přičemž stoupá také zájem zákazníků nakupovat na nově spuštěném online tržišti allegro.cz. Důvodem je mimo jiné další rozvoj značek skupiny Allegro v Česku – tedy MALL.CZ, CZC a WE|DO.
Přečíst celý článekDODO prodejcům umožní optimalizovat cenu dopravy a úroveň poptávky v reálném čase
Služba DODO do logistiky poslední míle přináší koncept dynamické cenotvorby, čímž reaguje na zvyšující se tlak zákazníků na rychlé doručení za co nejnižší ceny. Zavedení dynamického nacenění umožňuje optimalizovat cenu dopravy podle aktuální celkové poptávky v daném městě a tím koncovým zákazníkům poskytnout možnost využít rychlé doručení v den objednání zboží za atraktivnější ceny než kdy dříve.
Přečíst celý článekČeská e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku.
Přečíst celý článekŠest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)?
Přečíst celý článekObliba výdejních míst roste, doručování domů je na ústupu
Sítě nezávislých výdejen balíků se rok od roku těší větší oblibě. Téměř polovina Čechů (46 %) si nechává posílat balíčky právě tam. Naopak zájem o doručování na domů klesá (meziročně až o 12 %). Jako hlavní důvod využívání výdejních míst lidé uvádějí, že se nemusí časově vázat na kurýra (51 %), ušetří na přepravném (25 %) a je to pro ně pohodlnější (19 %).
Přečíst celý článekPro 75 % zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost tolik netáhne
Zákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů zboží, ale také dle rychlosti a kvality doručení. Až 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu.
Přečíst celý článek