E-commerce

Zásilkovna doručuje do AlzaBoxů
Novinky

Zásilkovna doručuje do AlzaBoxů

Alza.cz Zásilkovně nově poskytne volné sloty tak, aby její zákazníci měli větší možnost vyzvednout své zásilky. Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než sto AlzaBoxů napříč celou Českou republikou.

Přečíst celý článek
E-shopy rozšiřují služby, ale řada z nich přitom nestíhá
Novinky

E-shopy rozšiřují služby, ale řada z nich přitom nestíhá

Opatření vlády kvůli pandemii koronaviru ze dne na den přesunula většinu obchodů z kamenných prodejen na internet. Zároveň také změnila chování mnoha spotřebitelů. Jak uvádějí největší české e-shopy, tak například nárůst prodeje elektroniky, zejména počítačů, tiskáren nebo webkamer, v březnu meziročně stoupl o stovky procent.

Přečíst celý článek
Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě
Novinky

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě

E-shopy díky krizi způsobené koronavirem posilují jak v České republice, tak i v celé Evropě. Nakupování on-line objevuje řada nových zákazníků, jen v Itálii přibylo internetovým obchodům dva miliony nakupujících. Řada odvětví zaznamenala nárůst v řádech desítek až stovek procent, naopak přibližně pětina obchodníků na internetu zaznamenala pokles prodejů.

Přečíst celý článek
Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky
Novinky

Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci
Novinky

Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci

Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 %. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 %. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby.

Přečíst celý článek
E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky
Novinky

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla.

Přečíst celý článek
ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další
Novinky

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody?

Přečíst celý článek
Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?
Novinky

Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?

Práva spotřebitelů, která byla formulována před více než půlstoletím, zůstávají dodnes platná, avšak v 21. století jejich zavedení získává zcela nový rozměr. K jejich nové interpretaci přispěly moderní technologická řešení, zejména e-commerce a m-commerce, a společnosti se tak překonávají v reakci na měnící se očekávání spotřebitelů.

Přečíst celý článek
E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %
Novinky

E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %.

Přečíst celý článek
Novinky

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících.

Přečíst celý článek