ComSource
Téměř 90 % zranitelností v IT infrastruktuře českých škol je kritických
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralý hardware i software a používají jen jednoduchá, často výchozí hesla.
Přečíst celý článekPokročilé technologie ochrany dat používá již téměř polovina firem
Firmy i instituce čím dál častěji spoléhají na pokročilé technologie, které pomáhají chránit soubory před stále komplexnějšími kyberhrozbami. Multiskenování, tedy kontrolu souborů větším počtem antivirových programů, dnes využívá 41 % organizací. Technologii hloubkové sanitizace a rekonstrukce (CDR), která dokáže ze souborů odstranit škodlivý obsah, nasadila již více než třetina společností.
Přečíst celý článekKybernetické incidenty s narušením citlivých souborů zasáhly 61 % organizací
Více než 60 procent organizací a dalších institucí zaznamenalo v posledních dvou letech průměrně osm kybernetických incidentů spojených s neoprávněným přístupem k citlivým datům ve firemních souborech. Tyto útoky měly finanční dopady na více než polovinu postižených organizací, přičemž průměrné škody na incident dosahují 2,7 milionu dolarů.
Přečíst celý článekKomplexita kybernetických útoků vzrostla během šesti měsíců o 127 %
Tradiční metody detekce škodlivého softwaru jsou překonány. Složitost kybernetických útoků vzrostla za pouhých šest měsíců o 127 %. Navíc u každého čtrnáctého souboru, který byl původně považován klasickými kyberbezpečnostními systémy za bezpečný, se nakonec ukázalo, že je škodlivý.
Přečíst celý článekComSource a IdStory nabídnou řešení pro správu identit a přístupů
Společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, uzavřela strategické partnerství s BCV solutions, výrobcem platformy IdStory. Cílem je urychlit digitální transformaci českých firem a institucí a nabídnout jim bezpečné, flexibilní a snadno implementovatelné řešení pro správu identit a přístupů.
Přečíst celý článekNebezpečí phishingu přes QR kódy roste: Útoku čelila již třetina českých firem
Podle aktuálních analýz společnosti ComSource se s podvody zneužívajícími QR kódy již setkala třetina českých firem. Trend potvrzují i globální data společnosti OPSWAT, podle nichž se phishingové kampaně stávají stále sofistikovanějšími a QR kódy představují nový, těžko odhalitelný vektor útoku.
Přečíst celý článekJak subjekty kritické infrastruktury investují do bezpečnosti svých provozních technologií?
Průmyslové řídicí systémy (ICS) a provozní technologie (OT) jsou zásadní pro sektor kritické infrastruktury. Efektivní zabezpečení zajišťuje prevenci před potenciálními katastrofickými incidenty, udržuje důvěru veřejnosti, ekonomickou stabilitu a národní bezpečnost. Společnost ComSource se nyní zaměřila na fakt, zdali výdaje provozovatelů na bezpečnost těchto systémů odpovídají jejich významu.
Přečíst celý článekRok 2024 přinesl raketový vzestup AI asistentů. Zatím je však používají jednotky procent uživatelů
Umělá inteligence se stala hitem poslední doby. Stále používanějšími jsou zejména AI asistenti jako Copilot, ChatGPT nebo Gemini. Jejich rychlý vzestup a stále narůstající popularita naznačují, že by se mohly stát všudypřítomnými podobně jako třeba vyhledávače. Na konci roku je celosvětově používalo 7 % domácností v pevných sítích a 4 % uživatelů v mobilních sítích.
Přečíst celý článekTři čtvrtiny kybernetických útoků přichází skrze e-maily
Kritická infrastruktura čelí alarmujícímu nárůstu kybernetických hrozeb, přičemž e-maily zůstávají hlavním vstupním bodem pro útočníky – až 75 % kybernetických útoků přichází skrze e-mailové zprávy. I přesto většina organizací riziko spojené s e-mailovou komunikací podceňuje. Až 80 % společností v kritické infrastruktuře se přitom stalo obětí phishingových útoků.
Přečíst celý článekVyužití dat pro hraní her roste. Za hodinu „cloud gamingu“ může uživatel spotřebovat až 22 GB dat
Ačkoliv nejvíce dat stále spotřebovávají videa, hraní her se stává stále datově náročnější záležitostí. Na tok dat je již dnes často výrazně náročnější než streamování videí. S rozšířením „cloud gamingu“ může spotřeba dat narůst mnohonásobě.
Přečíst celý článek