Setkání

Samsung Business Summit 2025: Když se inovace stávají inspirací

Společnost Samsung uspořádala pro své partnery a zákazníky konferenci Business Summit 2025 zaměřenou na podniková řešení. Účastníci se v prostorách zrekonstruovaného hotelu Fairmont Golden Prague seznámili nejen s technologickými novinkami z portfolia výrobce, ale také s trendy ze světa prodeje, marketingu či umělé inteligence.

František Doupal
Zdroj: DCD Publishing
Samsung Business Summit 2025: Když se inovace stávají inspirací

Přivítání účastníků, krátkého úvodu a představení zástupců lokálního týmu Samsungu se zhostili Joongseong Bae (prezident české pobočky), Pawel Kulik (head of display pro oblast střední a východní Evropy) a Adam Ábelovský (head of display v české pobočce). Poté se již rozběhl program plný prezentací pokrývajících široké spektrum témat.

Nová éra vizuální komunikace

První prezentace se ujal Petr Ritz (senior display sales), který v úvodu krátce představil dodávky technologií do hotelu Fairmont Golden Prague, dějiště konference, jenž disponuje zhruba 400 pokojů.

Následně se věnoval klíčovým oblastem, které aktuálně hýbou světem audiovizuálních technologií:

  • Role vizuálních technologií v moderním prostředí – zlepšené sdílení informací, posilování značky, zefektivnění spolupráce.
  • Výzvy a příležitosti ve vizuální komunikaci – proměna způsobu využití, vyšší zapojení publika, interakce v reálném čase, efektivní a bezpečná správa obsahu i hardwaru.
  • Trendy, které akcelerují změny – integrace IoT, umělá inteligence, interaktivní displeje, bezpečnostní a regulační požadavky, udržitelnost a energetická úspora.

Ritz připomněl také portfolio byznys produktů Samsungu – desktopové monitory, smart signage, videostěny, LED signage a The Wall MicroLED – včetně jejich klíčových předností (platforma Tizen, nástroje jako LED Signage Manager, Remote Management či Samsung VXT/CMS).

Prostor dostaly i nejnovější technologické inovace: ePaper (pasivní displeje), transparentní LED či integrace IoT v displejových řešeních (SmartThings Pro). Nedílnou součástí výbavy je bezpečnostní platforma Samsung Knox s třívrstvým zabezpečením na úrovni platformy, aplikací i hardwaru podle standardu ISO/IEC 15408.

Ritz rovněž zmínil typické segmenty využití (retail, pohostinství, doprava, telekomunikace a IT, finance, státní správa, zdravotnictví, média, průmysl) a zdůraznil argumenty pro volbu řešení Samsung – univerzálnost, široké portfolio, kvalitu obrazu, pokročilé funkce i zkušený lokální tým. V této souvislosti uvedl, že se v ČR každé čtvrtletí prodá 8 000 až 10 000 profesionálních displejů, přičemž Samsung drží přibližně 50% tržní podíl.

Digital signage v cestovním ruchu

Pavel Dvořák (CIO v Čedoku) představil, jak digital signage mění zákaznický zážitek klientů cestovní kanceláře. Zaměřil se na přechod od tištěných letáků k digitální komunikaci, související procesní změny a jednotlivé fáze implementace nových technologií.

V závěru Dvořák shrnul přínosy digitalizace: centrální správa obsahu, rychlost a flexibilita kampaní, úspora času i nákladů, cílený obsah podle lokality pobočky, atraktivnější zákaznický zážitek a modernější image značky Čedok.

Tuning zákaznického zážitku v retailu

Jiří Beran ze společnosti Instore Consulting EU se zaměřil na problematiku zákaznického zážitku (CX) v kamenných prodejnách. Upozornil mimo jiné na to, že 55 % zákazníků je ochotno si za lepší CX připlatit. Podle něj CX tvoří zejména: exteriér, design, navigace, aranžmá a přístupnost produktů, P.O.P. („sekundární vystavení“) produktů, podpora různých metod bezkontaktních plateb, digitalizace prodejny a lidé. Tato kritéria využívá i projekt Visa Czech Top Shop, který hledá nejlepší prodejny v ČR a hodnotí zákaznický zážitek metodou mystery shoppingu. Samsung je dlouhodobým partnerem projektu.

Umělá inteligence všude kolem nás

Jedním z nedílných témat konference byla také umělá inteligence. Ve své prezentaci „Nazí v době AI“ se jí zabýval Lukáš Sedláček (bratr známého ekonoma Tomáše Sedláčka) z organizace Innovation Week. Jeho prezentace měla převážně filozofický charakter a zabývala se dopady AI z hlediska identity lidí, smyslu (života) a pocitu kontroly. V závěru zaznělo také nastínění možných řešení.

Budoucností práce, očekáváními spojenými s nasazováním AI, jejími dopady i současnou praxí se zabýval i Lukáš Komárek ze společnosti Jabra.

Galaxy AI a platforma Samsung KNOX

Produktový manažer Jan Veselý se zaměřil na mobilní zařízení Samsung. Představil nejzajímavější funkce využívající AI, desktopové rozhraní Samsung DeX, technologii pro snadné sdílení souborů Quick Share i možnosti propojení a ovládání různých kompatibilních zařízení pomocí Multi Control.

Prostor dostaly také nástroje pro IT manažery – zejména Samsung Knox Suite, tedy MDM řešení pro hromadné nasazení a správu zařízení ve firmách.

Účastníci se dále seznámili s přístroji vhodnými pro firemní segment, jako jsou Galaxy Z Fold7 s ohebným displejem nebo odolné Galaxy Tab Active5 Pro nebo XCover 7 Pro a možností jejich pořízení v edici Galaxy Enterprise. Ta firemním zákazníkům poskytuje například tříletou záruku, více než sedmileté bezpečnostní aktualizace a roční licenci platformy Samsung KNOX Suite.

Odpolední program a závěr

V odpoledním bloku následovala prezentace Krise Hogga ze Samsung Europe, zaměřená na digitální pracoviště současnosti a budoucnosti, a přednáška Denise Hařovského z „českého“ Samsungu o platformě Samsung VXT pro hromadnou vzdálenou správu signage displejů.

Závěr konference patřil občerstvení, networkingu a prohlídce hotelu Fairmont Golden Prague.

Obrazová galerie

Profilová karta firmy

Samsung

Samsung

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými transformačními myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení a digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů.

Pro nejnovější informace navštivte Samsung Newsroom.

Více informací na profilové kartě společnosti