Podzimní Canon kick-off 2012

25. 9. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: DCD Publishing)
Společnost Canon představila v pražské vile Kajetánce nejvýznamnějším partnerům z řad prodejních a distribučních firem dosavadní výsledky za prvních osm měsíců tohoto roku, strategii na další období, marketingovou podporu a produktové novinky.
Ladislav Paleček, generální ředitel pro Canon ČR a SR

V úvodu vystoupil Ladislav Paleček, generální ředitel Canon CZ a SK. Představil lokální výsledky za prvních osm měsíců roku 2012. Za toto období česká a slovenská pobočka dosáhla obratu 68,3 milionů eur, což je o 103,9 % více než za stejné období loňského roku.

Z toho divize profesionální kancelářské techniky (BIG – Business Imaging Group) přispěla 11,960 miliony eur a divize spotřební techniky (CIG – Consumer Imaging Group) přispěla 56,346 miliony eur.

Ladislav Paleček vyzdvihl, že i přestože trh se zrcadlovkami klesl v hodnotě o 5,6 %, prodeje těchto produktů od Canonu narostly o 2,4 %. V případě inkoustových tiskáren trh klesl v hodnotě o 58 %, ale podíl značky Canon stoupl z 35,1 % na 44,8 %. U multifunkcí potom trh klesl v hodnotě o 28,1 % a Canonu se na tomto trhu podařilo zvýšit podíl z 32,1 % na 34,9 %.

V případě BIG produktů trh rostl u černobílých zařízení o 22,5 % a prodeje Canonu narostly o 85,1 %. Podíl na trhu se tak společnosti zvýšil z 15 % na 23 %. U barevných strojů potom trh rostl v hodnotě o 6,3 % a prodeje Canonu narostly o 54,3 %. Podíl na trhu se podařil zvýšit z 6 % na 11 %. Trh s barevnými multifunkcemi klesl v hodnotě o 9,2 %, ale prodeje Canon narostly o 23,8 %. Podíl na trhu se zvýšil ze 14 % na 19 %. Na závěr Ladislav Paleček řekl, že letos má Canon zaděláno na pokoření obratu 120 milionů euro za rok (na začátku roku byl plán 130 milionů euro).

Miloš Bejblík, marketingový ředitel Canonu prozradil další čísla. Canon je podle GfK jedničkou v prodeji digitálních zrcadlovek. Za první polovinu roku společnosti patří 53,3% tržní podíl, loni za stejné období to bylo 49 %. Na trhu s kompaktními fotoaparáty je dvojkou na trhu za Nikonem, u inkoustových tiskáren a multifunkcí je těsně dvojkou hned za společností HP, to též platí v případě strojů do kanceláří, kde je jedničkou Konica Minolta. U velkoformátového tisku je dvojkou na trhu s 20,8 % podílem (loni to bylo 18,3 %) a jedničkou je HP.

Vánoční kampaň

Kampaň s vánoční tematikou a headlinem Rozbalte vaše budoucí zážitky je připravená pro propagaci zrcadlovek, kompaktů, videokamer a inkoustové tiskárny a multifunkcí. Cílem kampaně je být v těchto produktových skupinách číslem jedna na trhu.

Pro skupinu BIG produktů je spuštěna kampaň Canon for Business, která poběží ještě celý příští rok. Týká se produktů kancelářských strojů a řešení, i-Sensys a DIMS. Strategií kampaně je jednotná komunikace plošně na celý trh. Cílem je být jedničkou na trhu v oblasti tiskových řešení.

Na závěr svého vystoupení Miloš Bejblík hovořil o korporátním webu, který navštěvuje cca 3 000 unikátních uživatelů za měsíc; ExplorerNews chodí na cca 10 000 koncových uživatelů (zde je prostor pro propagaci – success  stories); se zákazníky Canon komunikuje také prostřednictvím profilu na Facebooku (v ČR 3 000 fanoušků, v SR 13 5000 fanoušků). Pak již poděkoval a jen připomněl, že materiály s logem Euro 2012 by se měly používat pouze do konce září.

Nové produkty

Daniel Míka, produkt business developer, customer & channel marketing společnosti Canon a po něm Libor Kopečný, produktový manažer fotovideo si vzali na starost nové produkty. Pohovořili o stěžejních produktech, které jsou již na trhu, anebo se připravují k uvedení v následujících týdnech.

Mezi nimi nechybí například pět velkoformátových tiskáren ImagePrograf pro trh grafických umění. Nové stroje velikosti 24” až 60” a se systémem osmi a dvanácti barev obsahují řadu nových funkcí pro vysokou produktivitu a široké možnosti využití. Canon tak bude první společností, která využije jeden inkoustový systém a zásobníky inkoustu „Hot Swap“ napříč celou řadou grafických velkoformátových tiskáren. Dále byla představena nova generace platformy ImageRunner Advance a odhaleno šest nových řad multifunkčních zařízení formátu A3, která pomáhají zákazníkům řešit obchodní výzvy chytřejšími způsoby práce.

Došla i řada na osm nových tiskáren I-Sensys formátu A4. Mezi novinkami jsou dvě laserové multifunkční řady, základní laserové tiskárny a laserový fax s tiskárnou. V případě fototiskáren Pixma může využít jako argumenty vysokou rychlost tisku, úsporné vysokokapacitní XL inkousty a vylepšené možnosti připojení pro bezdrátový tisk. Nechybí ani dvě fototiskárny formátu A3+, které jsou ideální pro poloprofesionální a vášnivé amatérské fotografy, kteří chtějí tisknout snímky v profesionální kvalitě v domácím prostředí nebo ve studiu. Pixma Pro-100 a Pixma Pro-10 mají stylový vzhled inspirovaný systémem EOS, samostatné inkousty a disponují Wi-Fi připojitelností. U skenerů se již dříve objevil ImageFormula Flatbed Scanner Unit 201 pro vysokorychlostní skenování A3 dokumentů.

V případě fotoaparátů uvede v prosinci za 50 tisíc korun na trh digitální zrcadlovku EOS 6D. Tato zrcadlovka je určena vášnivým fotografům a je nejlehčí digitální zrcadlovka na světě s Full-Frame CMOS snímačem. Má vestavěné GPS a Wi-Fi.

Canon představil také dva nové kompaktní fotoaparáty PowerShot G15 a PowerShot SX50 HS s objektivy Canon nové generace. PowerShot G15 přináší nejjasnější objektiv v řadě PowerShot G a nový f/1.8-2.8 objektiv s 5x zoomem, který umožňuje fotografům extra světelnost v celém rozsahu ohniskových vzdáleností. PowerShot SX50 HS je první kompaktní fotoaparát společnosti Canon s 50x optickým zoomem, který nabízí výjimečný výkon, podporu formátu RAW a pokročilé manuální ovládání.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Martin Hempl, channel manager Czech & Slovakia v MMD-Monitors & Displays

Na pět minut s Martinem Hemplem ze společnosti MMD

7. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: DCD Publishing)
Věnuje se rodině, má rád hokej. Vyplácí se mu soustavná práce v dealerském kanále a se systémovými integrátory. Martin Hempl má se značkami AOC a Philips i další plány. Kam je chce posunout a co jsme se o jeho soukromém životě ještě dozvěděli? Čtěte více

Canon a Océ v ČR završily integraci

1. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Canon)
K dnešnímu dni se legislativně sloučily společnosti Canon a Océ v České republice. Sloučený podnik nese název Canon CZ. Společnost Océ jako samostatný subjekt zaniká, značka Océ však bude nadále používána v rámci produktové řady Canon a jejím logem bude opatřena celá řada produktů. Čtěte více

Vývoj trendů v oblasti kancelářské techniky

17. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Canon)
Celoevropská studie Canon odhalila mezeru v komunikaci a porozumění mezi těmi, kteří rozhodují o nákupu IT vybavení kanceláří, a koncovými uživateli. Jejich rozdílná očekávání mohou vést až ke snížení hodnoty IT a celé organizace, přestože do IT organizace dlouhodobě investují. Čtěte více
Canon EF-M 11-22mm f/4-5,6 IS

Canon: objektiv EF-M 11-22mm f/4-5,6 IS

9. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Canon)
Canon rozšířil rodinu EF-M objektivů o EF-M 11-22mm f/4-5,6 IS STM, který je určen pro fotoaparáty řady EOS M. Jedná se o ultra široký objektiv EF s funkcí optického stabilizátoru obrazu. Nabízí univerzální širokoúhlý zoom, optický výkon a nový způsob vysouvání objektivu. Model je vhodný pro uživatele EOS M, kteří mají vášeň pro fotografování krajinek a architektury. Čtěte více