NetApp Directions: GDPR i úskalí exponenciálního růstu dat

1. 11. 2017. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: DCD Publishing, NetApp)
Jak data mění svět a jak pomocí velkých dat získat obchodní informace byly hlavními tématy již druhého ročníku NetApp Directions, nejvýznamnější zákaznické události společnosti NetApp v České republice a na Slovensku. Firma NetApp, zabývající se daty a hybridním cloudem, představila, jak mohou její možnosti správy dat na trhu sloužit jako konkurenční výhoda.

Industriální prostředí Staré čistírny odpadních vod v Praze Bubenči napovědělo, o čem bude program konference – o revoluci. Stejně jako čistírna byla spojena s První technologickou revolucí, podobně se i NetApp zaměřil na Čtvrtou technologickou revoluci. Přítomné přivítal nejprve Peter Kos, district manager pro Českou republiku, Slovensko a Jihovýchodní Evropu. Přiblížil hlavní témata, o nichž se bude hovořit – především revoluční nařízení GDPR, které nabyde účinnosti v květnu 2018.

NetApp se soustředil na prezentaci nejnovějšího spektra řešení cloudových a datových center nové generace – včetně řešení jako cloud, hyperkonvergované infrastruktury či flash. Představeno bylo hyperkonvergované řešení (HCI) přizpůsobené velkým firmám, které je na trhu k dispozici od října 2017. NetApp HCI je vybudované na inovativních technologiích nové generace SolidFire a poskytuje korporacím i středně velkým firmám jistotu stabilizace pracovní zátěže a škálovatelnost způsobem, který neomezuje zdroje. Zároveň umožňuje poskytovat výkon, který vyžadují aplikace datových center nové generace.

„Organizace, které ovlivňují budoucnost, uznávají, že vytěžit celý potenciál skrývající se v datech je klíčem k zásadní efektivní digitální transformaci a pro získání dlouhodobé konkurenční výhody,“ řekl Jan Jiskra, Country Manager NetApp Česká republika a Slovensko a dodal: „NetApp pomůže klientům data sjednotit tak, aby byli v digitální éře úspěšní. Dnešní novinky – HCI pro velké firmy a nový software a služby pro hybridní cloud – rozšiřují architekturu systému Data Fabric. Upevňují naši vedoucí pozici v oblasti poskytování datových služeb na hybridních cloudech, které zjednodušují správu dat a aplikací v cloudech a prostředí firemních serverů.“

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které je důležitou prioritou všech společností, účastníci setkání probrali z různých hledisek. Účastníci se shodli na tom, že tvrzení jako „firmy mají interní odborníky“ anebo „podniky si mohou koupit jisté technologie, které zajistí dodržování normy na ochranu dat“ jsou velmi zavádějící. Ve veřejném prostoru, souhlasili účastníci diskuse, existuje celá řada dezinformací a vedoucí pracovníci firem si vůbec nejsou jisti, zda je GDPR otázkou právní, technickou nebo procesní. Všichni se shodli, že se jedná o kombinaci všech tří oblastí. „Samotný nákup nástrojů, které zaznamenají historii pohybu dat a nástrojů na vyhledání anebo mazání dat je důležitým krokem, který však sám o sobě nezajistí podnikům, že požadavkům GDPR vyhoví,“ dodal na závěr Jan Jiskra, Country Manager NetApp Česká a Slovenská republika.

Konferenci zakončily komentované prohlídky prostor čistírny, na nějž volně navázal i doprovodný program, při němž se mohli návštěvníci konference nerušeně vyptávat zástupců pořadatelské firmy.

Fotogalerie: 

Podobné články

Do lepšího zabezpečení kvůli GDPR investovala jen polovina firem

17. 5. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Trend Micro)
Podle průzkumu společnosti Trend Micro zaměřeného na připravenost organizací naplnit požadavky nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR) mají jen necelé dvě třetiny (63 %) společností definované postupy pro informování zákazníků o bezpečnostních incidentech souvisejících s jejich osobními údaji. Do zvýšení IT bezpečnosti jako prostředku pro naplnění požadavků GDPR investovala pouze polovina (51 %) dotázaných organizací. Čtěte více

Jak připravit e-shop na GDPR?

2. 5. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Již za měsíc nabyde účinnosti jedno z nejvíce diskutovaných nařízení Evropské komise posledních měsíců – GDPR. Jsou české e-shopy na tuto novinku připraveny? A na co hlavně je třeba se před účinností nařízení zaměřit? Čtěte více

Jak zajistit bezpečnost firemních dat v souladu s GDPR

27. 4. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: SLASH)
Bezpečnost dat a vůbec ta kybernetická se v dnešní době stala noční můrou nejen pro firmy a organizace všech velikostí. Ve spojitosti s nařízením General Data Protection Regulation (GDPR) a ochranou osobních dat i otázkou velmi aktuální. GDPR a ochrana dat jde ruku v ruce se zabezpečením i firemních informací obecně před jejich možným napadnutím. Čtěte více

V ČR a SR se ročně prodá přes 1,5 milionu flash disků, většina nezabezpečených

26. 4. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kingston)
Společnost Kingston zveřejnila s ohledem na blížící se nástup platnosti nařízení GDPR detaily o prodejích flash disků v České republice a na Slovensku za rok 2017. Z údajů přitom vyplývá, že jen zlomek prodaných úložišť všech značek je chráněn proti úniku dat. Čtěte více