Patrik Drastich (DNS) a Filip Meluzín (Hitachi Vantara): Spolupráce založená na důvěře funguje
Patrik Drastich, business unit manager Hitachi Vantara ve společnosti DNS, a Filip Meluzín, country manager pro Českou republiku, Slovensko a Řecko ve společnosti Hitachi Vantara, nám prozradili, v čem spočívá vzájemná, a hlavně úspěšná spolupráce mezi výrobcem a distributorem. Dozvíte se také, jak se divizi Hitachi Vantara, která existuje u DNS už tři roky, daří, na jaké segmenty se chce výrobce zaměřit a na co se mohou těšit partneři.
- 1. 12. 2021
- 4 min
Jak byste zhodnotili spolupráci mezi DNS jakožto VAD s Hitachi Vantara na straně výrobce?
Patrik Drastich: Společnost DNS se stala výhradním distributorem Hitachi v roce 2012 a od té doby zaznamenala spolupráce značný nárůst prodejů. To vyústilo ve vytvoření samostatné divize Hitachi v organizační struktuře DNS tři roky nazpět. Od té doby se dennodenní spolupráce mezi DNS a Hitachi dále zintenzivnila.
Filip Meluzín: Každá spolupráce si žádá kompromisy na obou stranách. Musím říct, že v posledních letech jsme se z kompromisů posunuli do výborně běžícího stroje. Chci říct, že spolupráce dle nás funguje a panuje mezi Hitachi a DNS značná důvěra, což je víc než jen dělání kompromisů.
Jak se daří DNS divizi Hitachi Vantara, splňuje všechna očekávání?
PD: Ano, splňuje, a v mnoha ohledech i převyšuje. Jako divize Hitachi v DNS stále rosteme, a dokonce jsme se stali jednou z nejlepších divizí DNS z pohledu plnění interní finančních ukazatelů.
Nedávno jste společně představili Jupiter 2, můžete přiblížit, o co jde a kde se toto řešení uplatní?
FM: Jupiter 2 je interní označení druhé řady našich enterprise diskových polí rodiny VSP, a to řada 5200 a 5600. Pokud bych to přirovnal k autům, udělali jsme facelift a zvýšili výkon motorů (pro čtenáře, kteří se v této problematice příliš neorientují). Jde o technologii, která je určena převážně zákazníkům očekávajícím výrazný výkon, spolehlivost, vysokou dostupnost dat. Očekáváme, že tyto enterprise zařízení budou více dostupná i pro nižší segmenty zákazníků, a tím pádem bude moci více společností těžit výhody z dostupností těchto špičkových technologií.
Na které segmenty portfoliem Hitachi Vantara míříte?
FM: V posledních letech jsme primárně mířili na TOP enterprise zákazníky. Jak jsem uvedl výše, snažíme se toto portfolio produktů přiblížit i nižším segmentům, a s tím nám pomáhá právě DNS.
PD: Hitachi Vantara podporujeme především v akvizici nových partnerů zaměřených na nižší segmenty, jelikož portfolio Hitachi Vanara nabízí i disková pole pro menší a střední firmy. Jde především o disková pole E590 E790 patřící také do rodiny polí VSP a využívající špičkových technologií enterprise řešení Hitachi Vantara.
Je na tuzemském trhu prostor a dostatek příležitostí pro produkty Hitachi?
FM: Z pohledu enterprise výrobce zaměřeného historicky na tento segment mohu říct, že je na trhu stále dostatek prostoru. Snažíme se s lokálním týmem a za podpory DNS a partnerů stále oslovovat nové enterprise zákazníky, diskutovat jejich potřeby a nabízet taková řešení, které zákazníkům umožní růst jejich byznysu a co možná nejefektivněji.
PD: Pomáháme i v nižších segmentech, jak jsem již uvedl. Nabízíme speciální akce a balíčky jako motivaci stávajícím partnerům, ale i novým partnerům. Nabízíme pomoc i novým partnerům s předprodejní podporou či dodávkou doprovodných služeb jako např. implementací či supportem.
Co všechno divize Hitachi Vantara nabízí partnerům? Máte nějaké zajímavé akce/podporu, kterými momentálně partnery motivujete?
PD: Hitachi Vantara neposkytuje na rozdíl od jiných výrobců v České republice dodávku doprovodných služeb, jako je implementace či podpora zařízení, a toto umožňuje partnerům dodat kompletní řešení včetně jimi poskytovaných služeb. Tedy řešení od A do Z. V současné době jsme si také pro stávající i potenciální nové partnery připravili speciální zvýhodněnou nabídku High Performace Bundle v několika variantách, která je zaměřena na nižší segmenty zákazníků, kde ke každé objednávce přidáme nejnovější telefon Apple iPhone 13 Pro 256 GB.
Jste otevřeni novým partnerům? Jaké partnery hledáte a na koho se zájemci o spolupráci mohou obracet?
FM: Ano, novým partnerům do naší Hitachi Vantara rodiny se rozhodně nebráníme.
PD: Naším cílem je nyní rozšíření portfolia partnerů zejména pro nižší segmenty. Pokud má dnes někdo zájem se stát partnerem Hitachi Vantara, ať se obrátí přímo na mě (pdrastich@dns.cz).
Které trendy jsou momentálně pro Hitachi nejdůležitější a jaké novinky můžeme očekávat v příštím roce?
FM: Jak u ž z diskuze vyplývá, hodláme se zaměřovat stále na enterprise segment. Aktivně se už nyní věnujeme přípravě řešení i zákazníkům ze segmentů nižších, tedy pro malé a střední firmy. Mohu také prozradit, že se brzy chystáme představit nová disková pole pro tyto zákazníky. Když říkám brzy, tak to vidím na leden roku 2022.