Rozhovory

Marcel Divín (Epson): Stále vidíme obrovský prostor pro další růst

Marcel Divín, branch office manager společnosti Epson Europe CZ & SK, shrnul, jak se Epsonu dařilo v posledních měsících, prozradil, jak pandemie ovlivnila zákaznické preference, ale také co společnost chystá na podzimní sezonu, a došlo i na otázky týkající se ekologie.

Michala Benešovská
Zdroj: DCD Publishing
Marcel Divín (Epson): Stále vidíme obrovský prostor pro další růst

Prozraďte nám, jak se aktuálně Epsonu daří? Je situace v České republice něčím specifická, nebo je v souladu s globálním trendem?

V aktuální velmi složité situaci na trhu (chybějící klíčové komponenty, limitovaná logistika z Asie, stále se opakující omezení způsobená pandemií koronaviru) musím hodnotit naše výsledky jako velmi dobré. Ve všech klíčových komoditách rosteme, znovu se nám podařilo rozběhnout nejhůře zasažené divize, jako jsou například pokladní systém nebo projekční technika. K našim aktuálním výsledkům nám zásadně pomohl fakt, že si drtivou většinu technologií vyrábíme sami v námi vlastněných továrnách, kde zároveň pracujeme s adekvátní skladovou zásobou komponent nutných pro výrobu. I přesto stále pracujeme na tom, abychom byli rychlejší, flexibilnější. Ve srovnání s celosvětovými výsledky naší společnosti stále vidíme obrovský prostor pro další růst primárně v oblasti business segmentu. A právě zde maximalizujeme jak vývojové, tak i obchodní zdroje.

 

Když se zaměříme na tisk, jak se vám daří v této oblasti?

Za poslední tři ukončená čtvrtletí (říjen 2020 až červen 2021) jsme v porovnání s předchozím obdobím (říjen 2019 až červen 2020) dosáhli v případě České a Slovenské republiky kumulovaného růstu 62 % v kusech a 52 % růstu v obratu, což je skvělý výsledek. Primárním tahounem byly inkoustové tankové tiskárny pro domácí / domácí kancelářský tisk. Velmi dobře se nám také podařilo etablovat novou technologii EcoTank Business, tedy zařízení určená pro malé, střední, ale i velké kanceláře jako základní tiskové řešení pro menší pracovní skupiny. I přes omezenou dostupnost jsme se výrazně posunuli i v business tiskových řešeních ve formátu A4 i A3 díky technologie WorkForce Pro RIPS.

 

Kam se podle vás aktuálně trh s tiskovými řešeními ubírá? Které trendy a technologie jsou momentálně zásadní?

Pevně věřím, že se konečně dočkáme doby, kdy jednotliví uživatelé / firmy začnou kal kalkulovat všechny náklady spojené s tiskem jako takovým. Tedy nejenom ceny tonerů/ inkoustů, ale také servisní náklady, náklady spojené s provozem tiskárny (např. elektrická energie). Důležitým aspektem bude také ekologická šetrnost jak jednotlivých produktů, tak i všech dalších součástí, které se při tisku spotřebovávají. Ekonomické a zároveň ekologické řešení tisku je a bude tím hlavním trendem v následujících letech. My zde již adekvátní řešení máme a v příštím roce nabídku dále výrazně rozšíříme. Určitě nechci zapomenout na bezpečnost, což je dlouhodobý trend nejenom v oblasti tisku. I zde dochází k zásadnímu postupu díky novým technologiím jak v sekci hardwaru, tak i v případě softwarových řešení.

 

Změnily se v posledním roce nějak zásadně požadavky zákazníků na tisková řešení?

Určitě ano. Zásadně se zvýšila potřeba maximálně univerzálního efektivního a levného tisku v domácím prostředí, zvýšily se požadavky na bezpečnost celého tiskového procesu, výrazně se otevřely dveře novým technologiím, které mají přinést klíčovou optimalizaci nákladů spojených s tiskem. Díky různým restrikcím v případě pohybu po firmách / kancelářích jsme zaznamenali obrovský zájem o tisková řešení pro menší pracovní skupiny, ovšem při zachování nákladů a komfortu jako u klasických „chodbových“ tiskáren. Celkově tato speciální doba nastartovala opětovný zájem o tisková řešení jako taková. Mě osobně potěšil zájem koncových zákazníků se podívat i na technologie, o kterých dříve vůbec neuvažovali, a dát jim šanci na otestování přímo v prostředí zákazníka. Výsledkem je pár desítek úplně nových firemních zákazníků Epson inkoustových řešení, za což jsme šťastní.

 

Velkým tématem je pro technologické společnosti také ekologie a udržitelnost. Jaké iniciativy v tomto ohledu podniká Epson?

Pro nás toto téma není ničím specifickým, protože se mu věnujeme už bezmála 15 let. Dlouhodobě pracujeme na produktech, které budou mít co možná nejnižší dopad na životní prostřední ovšem bez dopadu na peněženku zákazníka. Všechny naše produkty jsou energeticky šetrné (u projekční techniky jsme jediný výrobce na světě s certifikací TCO), v případě tiskáren je drtivá většina běžných zařízení plně recyklovatelná včetně spotřebního materiálu. Všechny své produkty vyrábíme v továrnách, kde využíváme pouze energii z obnovitelných zdrojů, výrazně jsme o bezmála 90 % snížili produkci CO2. To je jen zlomek toho, co aktuálně jako společnost děláme. Máme jasný plán označený „Vize 2050“, kde kompletně popisujeme jednotlivé kroky, jak pomáháme svým uživatelům optimalizovat/pomoci naplnit jejich plány týkající se udržitelnosti.

 

Jaké novinky aktuálně chystáte pro zákazníky v oblasti tisku?

Aktuálně probíhá facelift naší klíčové řady produktů EcoTank, kde nabídku postupně rozšiřujeme až na 42 tiskáren a multifunkčních zařízení. Pozitivní změnou bude přidání více bílých zařízení, která nabídnou alternativu k aktuálním černým modelům. Zásadní novinkou je řada multifunkčních zařízení pro domácí / malé kanceláře L6460 / L6490. Na tuto řadu navazují nové modely EcoTank Business modelů řady L15180 a M15180. Jde o barevnou a černobílou multifunkční tiskárnu pro menší/střední pracovní skupiny. Věříme, že toto doplnění v kombinaci s vylepšenou dostupností vyšších modelů WorkForce Pro RIPS nabídne jakémukoliv firemnímu zákazníkovi komplexní řešení tisku přesně situované do této doby.

 

Jaké máte plány pro podzimní sezonu? Chystáte něco zajímavého pro partnery?

Základem úspěchu v podzimní sezoně je dostupnost produktů, na které od května usilovně pracujeme. Část produktů máme skladem už teď (například multifunkční zařízení A3+, vybrané modely EcoTank a EcoTank Business, většinu modelů projektorů a skenerů), další zásadní dodávky očekáváme už v půlce září a pak dále každý měsíc. Zároveň nezapomínáme na motivaci svých partnerů formou cílených promoakcí, které okamžitě garantují nadstandardní profit. Příkladem je úspěšná akce Cash Back na vybrané modely business tiskáren, promobundle projekční techniky s vybraným bonusem, spotřební materiál zdarma k vybraným kancelářským multifunkčním zařízením. Pro podporu prodeje EcoTanku spustíme od 1. října velmi populární akci Cash Back i pro koncové zákazníky. Partneři se mají na co těšit!

 

Mimochodem měla pandemie nějaký vliv na velikost vaší partnerské báze v ČR?

Ne, žádnou zásadní změnu jsme nezaznamenali. Počty aktivních partnerů jsou na měsíční úrovni stejné/vyšší než v roce 2019. Partneři pro nás byli vždy klíčovým segmentem, a proto i pro ně chystáme typy tiskáren, které budou prodejně klíčové na konci tohoto roku.

Profilová karta firmy

Epson

Epson

Společnost Epson je globálním technologickým lídrem s historií sahající až do roku 1942, jehož cílem je přirozené propojení věcí, lidí a informací. Světovou důvěru si společnost získala díky svému závazku otevřenosti, spokojenosti zákazníků a udržitelnosti.

Epson se soustředí především na výrobu inovativních a precizních produktů od tiskáren, přes skenery, projektory, chytré brýle, nositelné příslušenství až po roboty. Skrze své produkty buduje po celém světě silná a trvalá firemní…

Více informací na profilové kartě společnosti