Rozhovory

Kyocera: Tradiční značka s moderním pohledem na inteligentní kanceláře

S Jiřím Hubeným, generálním ředitelem společnosti Kyocera Document Solutions Czech, jsme hovořili o firemním tisku a zpracování dokumentu v moderních firmách. Vedle aktuálních trendů na následujících řádcích dostaly prostor také produktové novinky, oblast partnerského prodeje nebo ohlédnutí za akvizicí společnosti Janus.

František Doupal
Zdroj: DCD Publishing a Kyocera
  • 1. 4. 2020
  • 6 min
Kyocera: Tradiční značka s moderním pohledem na inteligentní kanceláře

Jak se Kyocera v roce 2020 profiluje? Je tradiční tisk stále ještě vaše cesta, nebo hledáte nové směry?

Kyocera dlouhodobě patří mezi nejinovativnější značky ve svém oboru. Velké zkušenosti získané za desítky let intenzivního vývoje, vysoká kvalita a spolehlivost z ní dělají tradiční značku s moderním pohledem na požadavky inteligentní kanceláře současnosti.

KYOCERA Document Solutions ve své oblasti podnikání trvale hledá nové směry. I proto se již několik let soustředíme nejen na tisk dokumentů, ale také na jejich komplexní zpracování. Moderní chytrá multifunkční zařízení nyní již neslouží pouze pro tisk a kopírování dokumentů, ale stávají se vstupním bodem digitalizace dokumentů a následné automatizace správy dokumentů v jakkoli velké firmě či instituci. Propojení hardwaru Kyocera a podnikových systémů navazujících na zpracování dokumentů (jako jsou ERP, CRM nebo DMS systémy) nebylo nikdy jednodušší.

Jak vaši činnost ovlivňuje trend digitalizace?

Naše praxe ukazuje, že množství zpracovávaných firemních informací stále roste, díky čemuž roste i počet vytvářených dokumentů. A tak i přesto, že čím dál tím více informací zpracovávají firmy elektronicky, objemy tisku sice příliš nerostou, ale ani nijak znatelně neklesají.

Jak jsem již ale uvedl, na trend digitalizace v oblasti zpracování dokumentů jsme dobře připraveni, a toto téma navíc otevíráme s každým svým klientem. Máme k dispozici specialisty a projektové manažery, kteří dokážou firmám pomoci při plánování a implementaci řešení.

Ve většině firem je totiž „management obsahu“ tvořen kombinací adresářů a e-mailových klientů. A pochopitelně s rostoucím objemem dat je stále těžší dohledat tu správnou informaci. A právě to, v kombinaci s větším povědomím o existenci nástrojů pro výrazné vylepšení stavu, vede k rostoucí ochotě zákazníků hovořit s námi o zavedení DMS ve firmě.

Zpřehledněním a částečnou automatizací procesů po zavedení DMS řešení přirozeně dojde ke zjednodušení agendy. To, co ve skutečnosti řídí každodenní činnosti v administrativě firmy, jsou požadavky různých dokumentů/informací, které obíhají po pracovnících a vyžadují jejich reakci. Systém, který nabízíme, má velký přesah do řízení administrativních a obchodních procesů, a díky tomu dokáže významně ulehčit a zpřehlednit i komplexní agendy jako řízení výběrových řízení, vedení obchodních případů a podobně.

Chystáte se v dohledné době představit nějaké zajímavé novinky?

Určitě ano. Kyocera každoročně uvádí několik nových produktů na trh, které buď nahrazují stávající modelové řady a přinášejí jejich podstatná vylepšení, nebo jde o úplně nový produkt, který reflektuje požadavky trhu.

Nyní uvádíme na trh několik zařízení jak v A3, tak v A4 segmentu. Mezi nejzajímavější z nich patří řada vysokorychlostních černobílých A3 chytrých multifunkcí TASKalfa (TASKalfa 7003i, TASKalfa 8003i) s rychlostí tisku 70 a 80 stran A4 za minutu a také nová řada A4 barevných chytrých multifunkcí s plnou podporou dokončovacích zařízení (TASKalfa 358ci, TASKalfa 408ci a TASKalfa 508ci).V řadě ECOSYS formátu A4 uvádíme nové černobílé zařízení ECOSYS M3860idnf s integrovaným finišerem určené středním a velkým skupinám uživatelů.

Naší největší novinkou pro rok 2020 je vstup značky Kyocera na trh produkčního tisku. Pro tento segment v nejbližší době uvedeme své první inkoustové zařízení TASKalfa Pro 15000c s rychlostí až 150 stran za minutu, velkou variací dokončovacích zařízení a kvalitou tisku podpořenou spolehlivostí značky KYOCERA. Zařízení je plně konfigurovatelné dle požadavků zákazníka a v kompletní sestavě má délku 8,1 m.

Co považujete za svou největší konkurenční výhodu?

Těch výhod je hned několik a k vlastnostem produktů Kyocera je potřeba přičíst i tým lidí, kteří se denně starají o komunikaci se zákazníky a o běh a implementaci služeb spojených s produkty Kyocera. Konkrétně můžeme vyjmenovat kvalitu a spolehlivost produktů, nízké TCO, ekologický přístup značky, který prosazuje již desítky let a také odbornost našich zaměstnanců. Na základě toho dokážeme v současné době svým zákazníkům nabídnout komplexní řešení práce s dokumenty – od hardwaru přes řízení tiskového parku až po digitalizaci a správu dokumentů. To vše dohromady tvoří naši největší konkurenční výhodu.

Jak je na tom vaše partnerská síť? Chystáte zde nějaké novinky? Jste otevřeni novým partnerům?

Prodej produktů a služeb prostřednictvím partnerské sítě tvoří nedílnou součást našeho působení na trhu v České a Slovenské republice, a i proto je péče o naše partnery jednou z našich nejvyšších priorit.

 Ve svém obchodním oddělení máme vyčleněnou samostatnou sekci partnerského prodeje se svým dedikovaným manažerem a krajskými obchodními zástupci, kteří jsou s partnery v denním styku.Tito kolegové často „suplují“ vlastní obchodníky partnerů a snaží se je maximálně podpořit u jejich zákazníků. Zde je namístě maximální vzájemná důvěra, kterou tímto způsobem budujeme již od roku 1992 a velice si jí vážíme.

Naši obchodní partneři se mohou spolehnout na zázemí světové značky s přímým lokálním zastoupením, férové jednání, transparentní smluvní vztahy a podmínky, široké a stabilní portfolio tiskových zařízení ve formátech A4 a A3 a v neposlední řadě zajímavé obchodní podmínky, které jim umožní další rozvoj a profitabilitu.

Co se týče naší otevřenosti novým partnerům – určitě ano, jsme připraveni jednat s každým zájemcem o partnerskou spolupráci. Pro otevření takového jednání nás stačí kontaktovat prostřednictvím kontaktů uvedených na našich webových stránkách www.kyoceradocumentsolutions.cz.

Vloni byla oznámena nová strategie, která souvisela s akvizicí společnosti Janus. Můžete už zhodnotit její dopady či výsledky?

Na zhodnocení celkové strategie je ještě příliš brzy, nicméně konkrétní a hmatatelné výsledky jsou vidět prostřednictvím nezávislých společností, které na kvartální bázi přinášejí výsledky působení značky Kyocera na českém a slovenském trhu. Z těchto výsledků je zřejmé, že náš systém práce a prozákaznický přístup byl již od začátku fungování firmy Janus nastaven správně. Nadále v tom pokračujeme, nyní již jako obchodní zastoupení Kyocera, a svým obchodním partnerům a zákazníkům přinášíme všechny výhody této globální značky. I nadále však zůstáváme firmou s lidským přístupem, což nejlépe vystihuje jedna ze základních myšlenek filozofie Kyocera: „Doing the right thing as a human being“– tedy dělat věci správně tak jako lidská bytost.