Rozhovory

Hlavní zbraně Joyce? Kvalita a pružnost

Uspět v dnešní době je stále těžší. Nelehké to mají i výrobci a distributoři. Joyce není výjimkou. O tom, co dělají proto, aby se jim dařilo, a co nového připravili pro své partnery, jsme si povídali s výkonnou ředitelkou Janou Netíkovou.

Pavel Gregor

  • 29. 1. 2014
  • 5 min
Hlavní zbraně Joyce? Kvalita a pružnost

Co zákazníkům přineslo vaše více než roční působení v pozici výkonné ředitelky Joyce ČR?

Jelikož jsem v IT byznysu 20 let a v Joyce již třináct let a prošla jsem obchodním i marketingovým oddělením, znám naše zákazníky dlouho. Díky tomu se mi nyní lépe nejen navrhují, ale už i rozhodují aktivity a strategie směřující právě k posílení obchodů a vazeb s našimi partnery. Díky osobním vazbám s partnery jsme se naučili jim více rozumět a umět vyhovět, klademe důraz na pravidelnou kontrolu trhu a konkurenceschopnosti našich produktů a služeb. Věřím, že toto naši zákazníci cítí. Důkazem je téměř 30 tisíc prodaných kusů IP telefonů Well/Yealink v loňském roce.

A dokážete to skloubit s osobním životem?
Díky výborným vynálezům jako jsou školky a školní družiny to jde skloubit i s rodinou . A také díky skvělému týmu v Joyce to není tak náročné.

Co vlastně funkce výkonné ředitelky obnáší?
Jsem odpovědná za obchod, marketing, nákup a logistiku, za obě naše divize – IT telekomunikace a Energetické a obnovitelné zdroje. To znamená strategické plánování, kontroling, schvalování projektů atd. U všeho se snažím o potřebný nadhled a neopomenutí potřebných souvislostí.

Co se změnilo?
Mám větší pravomoc, ale i odpovědnost. A méně času pro sebe :-).

Čím vším je dnes Joyce?
Joyce je především partner. Jsem hrdá na fakt, že jsme nikdy nebyli pouhými „prodejci“. Vše co děláme, má jasný cíl, vyřešit problém, se kterým za námi zákazník přijde – ať už se jedná o malé či velké VoIP řešení nebo o fotovoltaickou elektrárnu. Právem jsme pyšní na naši technickou podporu, ale marketingová a obchodní podpora je pro nás neméně důležitá.

Nedávno jste ohlásili změny ve značce Well, můžete je představit?
Značka Well zůstává, určitě nemizí. Produkty Wi-Fi, ADSL, ale i některé modely VoIP telefonů zůstávají nadále pod naší značkou Well. Ale na konci roku jsme rozšířili nabídku o značky Yealink a Yeastar. Tito dva naši dodavatelé patří k TOP5 světovým výrobcům VoIP produktů. A jelikož jsme již několik let dováželi produkty těchto dvou značek pod značkou Well, řekli jsme si, že naši zákazníci si zaslouží čerpat všechny výhody takto významných výrobců a značky Yealink a Yeastar jsme převzali. Aktuálně jsme tedy nejen kvalitní (což je naší hlavní zbraní), ale i pružnější v dodávkách a technicky před konkurencí. Běžně totiž umíme ladit firmware cíleně pro naše VIP partnery, na míru. A trvá nám to pouhých pár dnů, max. týdnů. Toto se týká stěžejního sortimentu od Joyce – většiny VoIP telefonů a všech modulárních ústředen.

Co vás ke změně značek vedlo?
Naši zákazníci si zaslouží ty nejlepší obchodní podmínky a servis. Se značkou Well bylo uvádění novinek zdlouhavější, v případě objednávek bylo nutné pod naší značkou IP telefony či ústředny nejdříve vyrobit. Nyní jsme výrazně rychlejší a našim partnerům umíme dodat novinku do pár dnů.

Co pro tyto značky vše obstaráváte?
Vazby u obou výrobců máme velice silné. Samozřejmostí je tedy nejen lokalizace firmware všech produktů (pro český a slovenský trh), ale i obchodní a marketingová podpora. Právě spouštíme web www.yealink.cz, na kterém všichni naši zákazníci uvidí nejen aktuální portfolio produktů Yealink, ale i významná ocenění, kterých Yealink dosáhl, o novinkách se dozvědí s předstihem. Budou se moci dokonce účastnit zajímavých produktových webinářů a najdou zde další spoustu zajímavých informací. Nadále máme exkluzivitu na obě tyto značky, platí to pro český i slovenský trh. A exkluzivně se snažíme k tomu také přistupovat. Obě značky jsou pro nás velice důležité.

Jaké jsou vaše plány s těmito značkami do budoucna?
Plány jsou jasné, spousta nových kvalitních a vzhledově zajímavých produktů, úzká spolupráce s vývojovými odděleními obou výrobců, dobrá cenová i obchodní politika směrem k našim zákazníkům. A samozřejmě podpora, na kterou jsou naši partneři zvyklí – technická, marketingová, obchodní.

Proč by měli prodejci nabízet právě tyto značky?
Hlavně kvůli jejich kvalitě, prověřené všemi významnými českými i slovenskými operátory a telekomunikačními firmami. Našimi největšími zákazníky jsou totiž Telefónica O2, T-Mobile, GTS, UPC, Slovak Telekom, SWAN, 2N či České radiokomunikace. Mezi distributory, kteří dodávají značky Well, Yealink a Yeastar jsou AT Computers, T.S.Bohemia a Agem CZ.

Co podle vás bude v nejbližší době hýbat ICT trhem?
V současné době, kdy není problém vyvinout takřka cokoli a přivézt to za pár hodin přes půl světa, je podle mě kladen důraz na kvalitu a efektivitu. Na řadu tak přicházejí úspory – jak finanční, tak časové. A to my umíme řešit – VoIP technologie totiž přináší oboje. A mimo naše komodity mají budoucnost určitě „malé počítače“ (jako netbooky, iPady, tablety atd.), které budou stále rychlejší, menší a výkonnější.

Čtete RMOL.CZ a RM a pokud ano, co vám to přináší?
RMOL.CZ je jeden z mála on-line časopisů, který opravdu procházím poctivě. Vyhovuje mi svou přehledností a obsahem. Reseller Magazine je navíc taková moje srdeční záležitost - byla jsem kdysi dávno u jednoho z prvních představení dealerům a prodejcům. Pamatuji si, jak byl mediálním partnerem naší obchodní konference, tuším v roce 2004, na které byl představen jako nový časopis pro prodejce. A těch bylo na našich obchodních konferencích vždycky stovky. Ostatně to DCD Publishing (vydavatel RMOL.CZ a Reseller Magazine) měl kanceláře ještě v Brně.

Box o osobě
Firma:Joyce ČR
Aktuální pozice:výkonná ředitelka, od září 2012
Předchozí zaměstnání:Joyce ČR, vedoucí marketingového oddělení
Kontakt:jana.netikova@joyce.cz