Filip Navrátil: Nové produkty v nabídce Esetu jsou zajímavou příležitostí
S Filipem Navrátilem, obchodním ředitelem Esetu, jsme si povídali o aktuálních trendech v oblasti bezpečnosti, o Eset Technology Alliance, rozšíření produktového portfolia i novinkách v oblasti partnerského prodeje.
Jaké trendy v oblasti informační bezpečnosti jsou pro partnery Esetu nedůležitější?
Především je důležité, že na trhu s bezpečnostním softwarem probíhá výrazné oživení, ke kterému vede hned několik důvodů. Přičítáme to jednak celkovému zlepšení ekonomického klimatu, takže firmy více investují, což se samozřejmě týká i informačních technologií a jejich zabezpečení.
Druhým důvodem je rozšiřující se okruh firem, které mohou být útokem reálně ohroženy. S tím, jak IT pokrývají čím dál větší část činnosti firem, jsou firmy zranitelnější. Častěji také hrozí úniky obchodních tajemství. Vždyť kolik lidí ve firmě mělo přístup k citlivým informacím před nějakými dvaceti lety – a v kolika kopiích a na kolika místech ve firmě se vyskytují nyní?
Třetím důvodem je obecně rostoucí povědomí veřejnosti – mám na mysli jak domácnosti, tak firmy – o informační bezpečnosti a jejím významu. Myslím, že je za tím medializace případů, kdy došlo k reálným škodám. Ono totiž jde nejen o počty útoků, ale hlavně o jejich dopady. Je všeobecně známo, že jak vykrádání bankovních účtů, tak vydírání spojené se zašifrováním dat, jsou zcela konkrétní hrozby. Jsou zde ale i další, v IT komunitě známé útoky, jako např. zranitelnosti v OpenSSL. Příkladem může být medializovaný Heartbleed.
Firmy jsou zranitelnější, útoky čím dál nebezpečnější. Jak na to Eset reaguje?
Především vylepšujeme naše bezpečnostní produkty. Před třemi měsíci jsme uvedli novou verzi produktů pro firemní zákazníky, a o inovacích, které obsahují, bychom si mohli povídat dlouho. A také nabízíme úplně nové produkty, které rozšiřují nabídku Esetu a nabízejí našim zákazníkům komplexní ochranu. Za tím účelem Eset vytvořil platformu Eset Technology Alliance, jejímž prostřednictvím nabízíme nástroj DESlock+ pro šifrování dat a řešení StorageCraft pro zálohování a obnovu.
Proč právě tyto produkty?
Myslím, že dává smysl doplnit bezpečnostní řešení o šifrování dat a o zálohování a obnovu. Vezměte si příklad: firma může mít tu nejlepší ochranu před hrozbami, ale když pracovník zapomene notebook nebo flash paměť ve vlaku, tak je potřeba mít jistotu, že nikdo nemůže zneužít data, která v něm jsou. Právě to je situace, kdy náš zákazník – nebo zákazník našeho partnera – ocení prozíravost svého bezpečnostního manažera, který pořídil nástroj na šifrování DESlock+ a prosadil jeho používání.
Co se týče StorageCraft, tak situací, kdy řešení pro zálohování a obnovu může firmu doslova zachránit, je mnoho. A také není těžké si je představit: požár zničí servery, nespokojený zaměstnanec smaže data… Mít nasazené řešení pro zálohování a obnovu typu StorageCraft znamená jistotu, že obnovíte všechno a určitě.
Co znamená Eset Technology Alliance pro partnery?
Zajímavou možnost prodávat prověřené produkty přes osvědčený distribuční kanál. Partner tedy má jeden zdroj informací, jeden způsob objednávání, fakturace, podpory… Prostě všechny výhody, které naši partneři znají, včetně zajímavého obchodního prostoru.
Takže pokud partner potřebuje dodat klientovi vedle bezpečnostního řešení také produkty na ochranu dat, má díky Eset Technology Alliance jednoduchou možnost. A poptávka po těchto produktech poroste, protože v obou případech jde o odpověď na opravdu aktuální požadavky. U šifrování jsou důvody zřejmé. A co se týče zálohování a obnovy, tak tam je sice firemní trh asi nasycenější…
…takže to je menší příležitost?
Možná, že ne. Na jednu stranu je fakt, že je dnes těžko představitelné, že by firma neměla vůbec žádnou podporu pro proces zálohování, nebo že by dokonce vůbec nezálohovali. Na druhou stranu, v oblasti zálohování probíhá technologický posun, a hlavně se zájem firem posouvá od prostého zálohování dat k jejich obnově. Zjednodušeně řečeno, cílem není mít zálohu, cílem je tu zálohu případně použít. A mít jistotu, že to bude v případě potřeby opravdu fungovat. Tuto jistotu Storage Craft poskytuje.
Zmínil jste podporu jako výhodu nových produktů Eset pro ochranu dat. Jak velkou výhodou to podle Vás bude?
Podpora je velké téma. A naši partneři vědí, že to je jedna ze zásadních výhod Esetu proti dalším hráčům na trhu. Mimochodem, na trhu pozorujeme právě v této oblasti u řady firem posun k horšímu. Některé na globální úrovni opravdu významné značky v Česku působí jen jaksi na půl plynu. A partneři i zákazníci jim to přestávají tolerovat. Ono totiž nejde jen o technickou podporu, ale také o podporu marketingovou a předprodejní. Pozvat zákazníka na odborný workshop, kde může s bezpečnostním expertem rozebrat své potřeby - to funguje. Ale jak má tuto službu nabízet firma, která má v Česku všeho všudy dva nebo tři lidi? Naši partneři oceňují, že tyto možnosti mají. A využívají je.
Pojďme ještě k technické podpoře produktů Eset Technology Alliance. Kam se uživatelé dovolají – do Esetu?
Ano do Esetu. Ale ne do Indie nebo centrály v Německu – dovolají se do Prahy. Ale abych dal úplnou odpověď: podporu na první úrovni dělají technici Esetu. A doufáme, že na první úrovni vyřešíme naprostou většinu požadavků.
Pro partnery bude zajímavé, jestli má prodej nových produktů, které Eset nabízí, nějaká výraznější specifika.
Je potřeba říci, že jak šifrování, tak zálohování a obnova představují opravdu dobrý doplněk k vlastním bezpečnostním produktům Eset. Kde potřebují řešit bezpečnost komplexně, tam je šance s těmito produkty uspět. Produkty je třeba prodávat jak IT manažerům, kteří lépe chápou, co se může s daty stát, tak vlastníkům dat, kteří zase lépe znají jejich hodnotu a možné následky případných bezpečnostních incidentů.
Eset Technology Alliance je zajímavá, ale pro Eset jsou zásadní vlastní bezpečnostní produkty. Jaké novinky kolem nich máte?
Na konci února jsme uvedli na trh novou verzi firemních bezpečnostních produktů a následně udělali sérii školení pro partnery. Zúčastnilo se jich přes 300 partnerů, a ti, kdo se zúčastnit nemohli, mají záznam školení k dispozici v partnerské zóně. Nyní pokračujeme webináři – myslím, že to je efektivní nástroj, jak být s partnery průběžně v kontaktu a jak s nimi sdílet informace o produktech nebo o trhu.
Máme již první vlnu implementací, a typickým závěrem zákazníků je, že produkty Eset naprosto vyhovují svému účelu, neobtěžují falešnými poplachy, mají nízké systémové nároky a jejich správa je jednoduchá a intuitivní. Mimochodem, na centrální správu máme obzvlášť pozitivní reakce, a jsme moc rádi. Nová verze nástroje Eset Remote Administrator je totiž klíčovou inovací firemních produktů Esetu.
Na jaké další novinky v oblasti prodeje se partneři Esetu mohou těšit?
Chystáme promoakci v souvislosti s uvedením Eset Technology Alliance. Každý klient, který bude obnovovat licence nebo je rozšiřovat, bude mít možnost zdarma aktivovat základní verzi šifrovacího produktu DESlock+. Přestože jde o základní verzi, tak podporuje vzdálenou správu a její nasazení může firmě přinést opravdu zásadní posílení zabezpečení dat. Kdo bude chtít rozšířit funkcionalitu, dostane vyšší verze za cenu upgradu, takže ta verze zdarma se bude počítat, jako by byla placená. Myslím, že to je pro partnery možnost svého zákazníka oslovit se solidní nabídkou.
V souvislosti s novými produkty v nabídce Esetu chystáme od třetího čtvrtletí sérii workshopů, na nichž se partneři dozvědí jak detaily o obou produktech, tak tipy, jak je nejlépe prodávat.