Rozhovory

Epson: Děláme pouze „win-win“ obchod

Marcel Divín, branch office manager společnosti Epson CZ & SK, nám prozradil, co si Epson připravil pro nadcházející sezonu, představil novinky v tisku i projekční technice a sdělil nám, kde jsou největší příležitosti pro tiskárny Epson. Kromě novinek v portfoliu, tankových systémech a v projekci byla také řeč o tom, proč by se měli reselleři zajímat o spolupráci právě s Epsonem.

Michala Benešovská
Zdroj: DCD Publishing
Epson: Děláme pouze „win-win“ obchod

Máte nějaké zajímavé novinky pro podzimní a předvánoční sezonu?

Pro podzimní a zimní sezonu jsme se primárně zaměřili na podpůrné promoakce v kombinaci s vybranými novinkami. Například na inkoustové tankové produkty EcoTank (barevné a nově i černobílé tiskárny a multifunkce) jsme už v srpnu spustili pravidelné a velmi úspěšné promo určené primárně koncovým zákazníkům. Jde o tzv. „Cash Back“, kde po registraci vrátíme zákazníkovi až 3 050 korun zpět přímo na jeho účet. Partner tedy dodává zařízení za běžnou cenu (tedy s plnou marží), koncový zákazník se zaregistruje a zbytek zařídíme my. V případě Business Inkjet technologií pokračujeme v úspěšném promu „Trade In“, kde přímo reseller po doložení fotografie staré tiskárny libovolného typu a stáří + štítku této tiskárny dostane slevu z jeho běžné nákupní ceny. V tomto případě se slevy pohybují až do hranice 10 000 korun bez daně. Obě tyto aktivity jsou platné do konce kalendářního roku 2019. Určitě nezapomínáme ani na projekční techniku, u které nabídneme velmi zajímavé bundly s plátnem, případně Google Chromecast dongle pro možnost streamování obrazu z mobilních zařízení. Na celý poslední kvartál pak plánujeme obratové načítací promo spojené s hodnotnými dárky, v tomto případě hodinkami Orient, které společnost Epson vyrábí. U projekční techniky bych chtěl resellery upozornit na novinku v oblasti domácí zábavy – novou řadu projektoru EF-100W/B (bílá/černá varianta), která do segmentu ultra kompaktních projektorů přináší tolik potřebnou vysokou svítivost v kombinaci s dlouhou životností až 20 000 hodin díky novým kompaktním laserovým zdrojům. Projektor má velmi široké využití tak, aby bylo možné jej použít prakticky kdekoliv a kdykoliv. V segmentu „pikoprojektorů“ jde o kompletní přelom z „hraček“ do reálné projekce.

Kde jsou největší příležitosti pro vaše tiskárny?

Hlavní příležitost přináší snaha uživatelů optimalizovat náklady na tisk technologií, která jim toto poskytne a zároveň jim výsledek garantuje. Přesně na to cílíme svou inkoustovou technologií, která tyto parametry splňuje do puntíku. Díky novinkám v monochromatickém tisku, kde přinášíme opět zásadní úspory nákladů, se zaměřujeme na segmenty, kde doteď funguje primárně laser v kombinaci s kompatibilními tonery pro nízké náklady. Nová řada EcoTank M přináší tolik potřebnou robustnost (min. životnost všech dílů 100 000 stran bez výměny), kompaktnost v kombinaci s cenou za stránku 6,5 haléře včetně daně. Nově v této řadě nalezneme pět modelů tiskáren a pět modelů multifunkcí, včetně těch s podporou PCL. Tuto řadu doplňují výkonnější produkty řady WorkForce Pro WF-M2xx/57xx, které přidávají výbavu, možnosti integrace do vyspělých firemních prostředí a až o 70 % nižší náklady na tisk než u srovnatelných laserových zařízení. Za zmínku určitě stojí použití XXL náplně s kapacitou až 40 000 stran. V barevném tisku je situace hodně podobná – 23 modelů tankových systémů pro domácí i malé kanceláře pro univerzální tisk až do formátu A3+, pro větší kanceláře řada WorkForce Pro WF-C51xx/C57xx pro formát A4, WF-C81xx/86xx pro formát A3+. I zde nabídneme tzv. RIPS řešení velkokapacitních zásobníků inkoustu až na 86 000 stran. Také proto modely WF-C579Rxxxx a WF-C869Rxxxxx dávají resellerům možnost nabídnout tyto stroje za lepších/stejných podmínek jako stroje jiných výrobců kopírovacích řešení s nadstandardními maržovými podmínkami.

Jste průkopníky tankových systémů a jejich zavádění i do firemních provozů. Jaký je aktuálně stav? Adaptují firmy inkoust?

Aktuální podíl inkoustových technologií v kancelářích je rostoucí, ovšem stále výrazně pokulháváme za západní Evropou, kde aktuálně dosahuje úrovně bezmála 30 %. V České a Slovenské republice se pohybujeme na úrovni 10 %, tedy je před námi stále kus práce. Věřím, že díky novým inovativním produktům v kombinaci s nízkými náklady na tisk i celkové vlastnictví se posuneme dále už v tomto obchodním roce. Aktuální trend prodejů tomu nasvědčuje.

Letos podle IDC došlo k poklesu prodeje tiskáren, zasáhl tento nepříznivý trend i Epson?

Tiskové technologie za posledních pět let patří v prodaných kusech k velmi stabilním, tedy z pozice resellerů stále velmi zajímavým segmentům. Zde žádnou zásadní změnu neočekávám ani v dalších letech. V Epsonu jsme v roce 2018 v prodeji rostli, což byl velmi pozitivní trend. V prvním půlroce 2019 jsme sledovali zpomalení, ovšem výsledky třetího čtvrtletí nás opět naplňují optimismem. Osobně jsem přesvědčený, že rok 2019 ukončíme v růstu, a to primárně ve své klíčové inkoustové technologii.

Jak se vám daří rozvíjet partnerskou spolupráci? Co jste si pro partnery připravili?

Prodáváme pouze přes partnerskou síť – tedy partneři byli, jsou a budou tím nejzásadnějším zaměřením pro nás. Proto se aktivně účastníme všech partnerských setkání, připravujeme pro ně různé podpůrné aktivity, zveme je na námi pořádané eventy. Dále, jak už jsem zmínil, na sezonu máme připravené různé motivační promoakce v kombinaci s aktivitami přímo pro koncové zákazníky. Vše je zařízeno tak, aby jakýkoliv partner věděl, že jsme a budeme vždy ti, kteří mu poskytnou adekvátní obchodní i technickou podporu v kombinaci s odpovídajícím profitem. Jsme tady pro vás.

Proč by se měli reselleři zajímat o spolupráci s Epsonem?

Pouze nepřímý prodej, obchodní a technická podpora, podpůrné marketingové a rabatové programy (zpětný rabat podle programu aktuálně až 45 %), vyškolený tým profesionálů, kteří vám rádi pomohou. Jsme přímí, upřímní, podporujeme různé partnery, různé velikosti a děláme pouze „win-win“ obchod. U nás hledejte podporu a pochopení pro své aktivity.