David Kordík (Samsung): Zákazníci stále preferují naše kvalitní produkty
Pro společnost Samsung byl minulý rok v lecčem přelomový. Mimo jiné i v tom, že se stala nejvýznamnějším prodejcem monitorů jak na českém, tak i slovenském trhu. Jak se jí to v současné těžké situaci podařilo a jaký mají na tomto historickém úspěchu podíl její partneři? Ptali jsme se Davida Kordíka, head of sales and marketing ze společnosti Samsung.
Společnost Samsung se stala jedničkou v prodeji monitorů za rok 2020. Pokud se nemýlím, toto prvenství vám patří jak na našem trhu, tak na Slovensku. Můžete nám prozradit více detailů?
Ano, máte pravdu. Na základě celoročních reportů společnosti GfK jsme v loňském roce dosáhli nejvyššího tržního podílu v počtu prodaných kusů i objemu prodeje v České republice i na Slovensku, a stali jsme se tak nejprodávanější značkou LCD monitorů v obou zemích. Mám z toho obrovskou radost, protože to je historický milník pro naši značku.
Jak jste tohoto milníku dosáhli? Ptám se s ohledem na to, že velké spoustě firem se během minulé sezony kvůli pandemii příliš nedařilo.
V loňském roce se kategorii monitorů velmi dařilo a trh meziročně významně rostl. V ČR o více než 20 % v objemu prodejů, a na Slovensku dokonce ještě rychleji. Skokovému růstu trhu pomohla současná pandemická situace a silná poptávka po LCD monitorech. Rostly samozřejmě prodeje více značek, ale Samsung rostl jednoznačně nejrychleji. Dařilo se nám hlavně díky tomu, že jsme drželi dlouhodobou strategii a velmi rychle zareagovali na novou složitou situaci. Obecně mohu říci, že zákazníci stále preferují kvalitní produkty, což je pro nás velmi dobrá zpráva.
Jaký podíl mají na tomto úspěchu vaši partneři? V čem vidíte nejsilnější stránky spolupráce?
Podíl na úspěchu ze strany našich partnerů byl naprosto zásadní. Bez nich bychom to rozhodně nedokázali a jsem velmi rád, že se všemi si držíme nadstandardní vztahy. Uplynulý rok byl pro nás všechny velice náročný. Museli jsme se přizpůsobit situaci „nového normálu“ a nekoncepční kroky naší vlády nám to rozhodně neusnadnily. Se svými dealery dlouhodobě udržujeme silné partnerské vztahy. Každým rokem se pozice Samsung v LCD monitorech zvyšuje a ten loňský pro nás byl dosud rekordní. Samsung je dlouhodobě vnímaný ze strany koncových spotřebitelů velmi pozitivně. Nejde přitom jen o LCD monitory, ale také ostatní produktové kategorie jako mobilní telefony, televizory nebo SSD.
Co chystáte na letošní rok? Nemyslím jen co do nových technologií, ale třeba obchodních aktivit. Nějaké lákadlo pro současné i nové partnery?
Letos se toho bude dít opravdu hodně, máme velké plány. Nejzásadnější je, že významně rozšíříme produktové portfolio, a to ve všech kategoriích. Mimo jiné představíme dosud nejkomplexnější řadu herních monitorů Samsung Odyssey, ale také široké inovované portfolio monitorů s vysokým rozlišením (QHD a UHD), jako reakci na poptávku po těchto produktech. Určitě jste zaregistrovali, že na začátku ledna jsme navíc představili revoluční produkt Samsung Smart monitor. Jde o první opravdu chytrý monitor na trhu. Obsahuje totiž plnohodnotné smart funkce, které znáte například z našich chytrých televizorů. Používáme stejný operační systém Tizen jako v případě našich televizorů. V balení naleznete dálkový ovladač a smart prostředí podporuje všechny známé aplikace jako YouTube, Netflix, Spotify, ale také lokální O2 TV, Seznam TV nebo slovenské Magio Go. Jedná se tedy o nejuniverzálnější monitor na práci, studium i zábavu. Tímto produktem se snažíme reagovat na současnou složitou situaci, kdy se monitor stává významným centrem pro všechny výše zmiňované činnosti. Umožňuje například pracovat v cloudu díky Microsoftu 365, vzdáleně přistupovat k počítači nebo využít místo počítače vlastní mobilní telefon a vše sledovat na velké ploše monitoru. Samozřejmostí je také bezdrátové zrcadlení obsahu mobilního telefonu. V portfoliu nabízíme zatím dvě varianty, 27" a 32" s Full HD displejem a 32" UHD (4K). S MOC od 6 990 korun / 269 eur včetně DPH za 27" FHD variantu je navíc cenově dostupný. Pro obchodní partnery také připravujeme nový partnerský program. Chceme jim usnadnit spolupráci s námi a zároveň nabídnout maximální podporu. Mimo to průběžně plánujeme opět mnoho motivačních aktivit zaštítěných silnou marketingovou komunikaci naší značky, přestože mnoho firem nyní své výdaje spíše snižuje.
Můžete nám prozradit něco málo o svých očekáváních do budoucna? Jak se podle vás bude vyvíjet trh a trendy v tomto roce? Kde vidíte příležitosti?
Osobně bych si nejvíce přál, aby současná složitá situace způsobená koronavirem již skončila a mohli se všichni vrátit k normálnímu životu. Bohužel k tomu zřejmě v nejbližších týdnech ještě nedojde, a tak musíme všichni bojovat. Kategorii LCD monitorů současná obtížná situace paradoxně spíše napomáhá, a přestože zcela jistě dojde k poklesu trhu v momentě rozvolnění opatření, nevidím ani tak letošní rok z pohledu prodejů rozhodně špatně. Věřím, že v budoucnu již nebudeme pracovat jako před pandemií covidu-19. Firmy budou jistě i nadále umožňovat částečnou práci z domova, protože po roce stráveném v tomto režimu si nedovedu představit, že bychom se všichni vrátili zpět do kanceláří na pět dní v týdnu. Poptávka po monitorech tedy bude silná i nadále. Navíc stále víc spotřebitelů používá více než jeden přístroj a významně roste podíl větších úhlopříček nad 27".
V Samsungu se navíc snažíme stále hledat nové příležitosti, jako jsou například zmiňované smart monitory. Velký růst zažívá gaming, který nabýval na popularitě již dlouho a loňský rok to ještě akceleroval. Specificky pro Samsung vidím velký potenciál v rozvoji partnerského kanálu a B2B segmentu, kde je náš tržní podíl zatím stále nízký. Právě to chceme letos změnit a věřím, že díky zajímavým akcím právě pro segment SMB pomůžeme rychlému zotavení z dopadů koronakrize.
Profilová karta firmy
Samsung
Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými transformačními myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení a digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů.
Pro nejnovější informace navštivte Samsung Newsroom.
Více informací na profilové kartě společnosti