11 nej společnosti Zyxel
Další společností, která se nám pochlubila svými 11 nej, se stal Zyxel. Znát ho můžete jako dodavatele nejrůznějších síťových prvků nejčastěji cílených do podnikové sféry. Stále důležitější roli v podnikání firmy, která v České republice aktuálně zaměstnává deset lidí, patří různé typy školení a workshopů. Co dalšího jsme se dozvěděli?
Nejdéle sloužící zaměstnanec v ČR a jeho aktuální pozice?
V oblasti distribuce je to Martin Bratičák, která v Zyxelu působí od září 2006. Začínal na pozici distribution managera pro ČR a nyní má jako head of CEE na starosti celý region střední a východní Evropy, tedy ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko a celý Balkán.
Nejprodávanější/nejúspěšnější produkt?
Radost nám dělá hned několik produktů. Zyxel nemá jeden nebo dva TOP produkty, ale klíčových je pro nás zhruba 30 modelů. Mezi ty patří zejména infrastrukturní prvky jako firewally řady ZyWall, access pointy pro podnikové sítě řady NWA a WebManaged switche. Z domácích produktů bych vyzdvihl storage, které patří k nejlépe hodnoceným v poměru cena/výkon na trhu.
Nejdéle prodávaný/vyráběný produkt?
ADSL modem P-660HN, který je v nabídce již čtvrtým rokem.
Nejlevnější a nejdražší produkt v aktuální nabídce?
Nejlevnější je pětiportový switch za přibližně dvě stě korun. Nejdražší v nabídce je pak switch určený pro datová či cloudová centra, který nabízí 48 portů v 10G propustnosti a dva 40G porty pro páteřní připojení. Stojí asi tisíckrát víc než jeho menší „kolega“, tedy něco přes 200 000Kč.
Nejpádnější důvod, proč prodávat vaše produkty?
Lokální podpora. To je jednoznačně naše výhoda a odlišnost od konkurence. V dnešním konkurenčním prostředí se už málokdy najdou unikátní produkty – všichni nabízí to samé za podobné peníze, takže rozhoduje přístup k zákazníkovi. Pro nás je reseller alfou i omegou a přinášíme pro něj modré z nebe. V době kdy konkurence zavírá či výrazně omezuje místní zastoupení, my rozšiřujeme náš lokální tým.
Nejkurióznější poptávka od zákazníka?
Občas někdo stále ještě poptává dial-up modemy. I když jde dnes spíše o historické exponáty pro technická muzea, existuje celá řada aplikací, které byly navrženy na naše legendární modemy a které dodnes slouží „úžasnou rychlostí“ 19 Kbps!
Největší problém, se kterým se ve své činnosti setkáváte?
Nic, co by stálo za řeč :)
Nejúspěšnější rok?
Aktuální – tedy rok 2015! :) Každý rok navyšujeme prodeje a získáváme tržní podíl. Rok 2014 pro nás znamenal další překonanou metu nejen v obratu, ale třeba i v počtu proškolených partnerů – ti jsou pro nás klíčoví. Takových prošlo loni našimi workshopy a certifikačními školeními přes 700! Znáte jinou firmu, která školí networking více?
Největší důvod k radosti?
Funkční tým. To je základ. Firma naší velikosti není o stovkách zaměstnanců, takže každý jedinec v našem malém týmu je důležitý. A já jsem opravdu hrdý na své spolupracovníky, ať už jsou to technici, logistici nebo obchodníci
Nejlepší prodejce či zákazník vašich produktů?
Protože náš byznys stojí na velkém množství menších lokálních partnerů, bylo by asi nefér ukázat na jednoho z nich. Nicméně lze najít jisté měřítko mezi těmi nejlepšími a řekněme průměrnými – tím jsou jednoznačně technické kompetence, tedy v našem případě hloubkové znalosti IP problematiky. Tím se dostávám k magické formuli: proškolený partner = nejlepší prodejce. Networking totiž není „mass market“ produkt. Firewally, switche nebo access pointy nelze prodávat jak tablety či notebooky. Bez znalostí konfigurační logiky nelze téměř nikdy docílit funkční sítě a proto tak intenzivně školíme.
Nejsmělejší plán do budoucna, resp. největší přání do budoucna?
Stát se jedničkou na trhu v podnikových bezdrátových sítích v SB a SMB segmentu - tedy v dodávkách produktů pro podnikové Wi-Fi sítě malé a střední velikosti. Tento cíl jsme si vytyčili před dvěma lety, kdy jsme byli na místním trhu asi jedenáctí. Loni se náš tržní podíl již přiblížil první trojce. Wi-Fi technologie jsou v každém případě aktuálně motorem networkingu a jinak tomu nebude ani v následujících třech letech.
| Box o firmě | |
| Sídlo firmy: | Modřanská 621, Praha 4 |
| Obrat v ČR: | přibližně 140 milionů korun |
| Počet zaměstnanců: | 10 |
| Počet prodaných produktů za uplynulý kalendářní rok: | 178 334 |
Na otázky odpovídal: Martin Bratičák, head of channel CEE ve společnosti Zyxel