11 nej společnosti Eizo
Monitory značky Eizo zcela jistě znáte a možná je i prodáváte nebo rovnou sami používáte. Na následujících řádcích se však dozvíte řadu informací a zajímavostí, které v technických parametrech jen tak nevyčtete…
1. Nejdéle sloužící zaměstnanec v ČR a jeho aktuální pozice?
Nejdéle sloužícím zaměstnancem v ČR pracujícím pro Eizo je pravděpodobně Antonín Charvát, a to již 22 let. Aktuálně působí na pozici generálního ředitele české pobočky společnosti.
2. Nejprodávanější/nejúspěšnější produkt?
Nejprodávanějším produktem v historii 22 letého prodeje v ČR byl 19“ model S1931 vyvinutý jako kancelářský monitor určený rovněž pro kancelářskou grafiku. Během jediného roku 2007 se ho prodalo přes dva tisíce kusů a celkově lehce přes tři tisíce kusů.
Momentálně je nejprodávanějším produktem 24“ model EV2436W vhodný nejen pro kancelářské nasazení, ale také pro kancelářskou grafiku a běžnou fotografii s dodávanou kalibrační utilitou EasyPIX2. Během roku 2014 se ho prodalo téměř 1 900 kusů a celkově od uvedení na trh v roce 2013 pak přes 4 100 kusů.
3. Nejdéle prodávaný/vyráběný produkt?
Nejdéle prodávaným monitorem Eizo v ČR je 24“ model EV2436W. Prodává se již třetím rokem, což je při u produktů Eizo neobvyklé. Nové modely se v jednotlivých segmentech uvádějí přibližně každé dva měsíce, přičemž obvyklá perioda obměny určitého konkrétního modelu je jeden až dva roky.
4. Nejlevnější a nejdražší produkt v aktuální nabídce?
Nejlevnějším monitorem je kancelářský 22“ model EV2216W v cenové relaci 4 950 korun bez DPH. Nejdražším monitorem je profesionální 31“ model CG318 s vestavěnou kalibrační sondou a rozlišením 4K-DCI (4 096 x 2 160) určený pro v oblast simulace tiskových dat a zpracování videodat určených pro televizní vysílání a digitální kina. Jeho cena je 99 000 korun bez DPH.
5. Nejpádnější důvod, proč prodávat vaše produkty?
Kvalita obrazu a dlouhodobá stálost obrazových parametrů. U foto/video monitorů je to navíc jejich snadné nastavení (=kalibrace) díky software ColorNavigator a vestavěným kalibračním senzorům.
6. Nejkurióznější poptávka od zákazníka?
Poptávka na dodání 22 000 kancelářských monitorů a dotaz, zda by je bylo možné vyrobit a dodat během tří měsíců se záruční lhůtou 60 měsíců a to vše v cenové relaci do tří tisíc korun. Jinými slovy: „Dokázali byste na první pohled téměř nemožné dodat „téměř zadarmo“? Po naší odpovědi, že dokázali, ale ne za „téměř zadarmo“ již k dalšímu jednání nedošlo :-).
7. Největší problém, se kterým se ve své činnosti setkáváte?
Česká republika je specifická relativně vysokou vzdělaností své pracovní síly a vysoce kvalifikovanými činnostmi, což je vhodná půda pro naše produkty. Na druhou stranu je to zároveň velmi cenově citlivý trh, kde kupní síla, která se odvíjí od HDP je stále dvakrát až čtyřikrát nižší, než v okolních západních zemích (Rakousko, Německo, Švýcarsko). Proto musíme zákazníkům v ČR vysvětlovat o něco více a déle (= přinést více pádných argumentů), než naši kolegové v okolních západních státech, proč se rozhodnout pro Eizo.
8. Nejúspěšnější rok?
Rok 2006 – tedy zároveň doba největšího hospodářského růstu, kdy bylo prodáno 9 500 monitorů s obratem téměř 140 milionů korun.
9. Největší důvod k radosti?
Naše dlouhodobá přítomnost na trhu a skutečnost, že se nám v roce 2012 podařilo centrálu v japonské Kanazawě po 19 letech působení na českém a slovenském trhu svými stálými obchodními úspěchy přesvědčit o založení pobočky v Praze jako součást evropské centrály Eizo Europe.
10. Nejlepší prodejce či zákazník vašich produktů?
Z retailových e-shopů je to Alza.cz, z distribučních kanálů potom AT Computers.
11. Nejsmělejší plán do budoucna, resp. největší přání do budoucna?
Udržení nebo nejlépe zvýšení spolehlivosti a obrazové kvality našich monitorů – a samozřejmě opakování úspěchu z roku 2006 – ovšem již s daleko větším počtem spokojených zákazníků :-).
Na otázky odpovídal Antonín Charvát, ředitel české pobočky společnosti Eizo.