11 nej společnosti Kobe
Na českém trhu působí od roku 1993 a od té doby se společnost Kobe stala jedním z nejvýznamnějších českých distributorů s přidanou hodnotou. Z počátku se společnost specializovala na příslušenství pro notebooky a PDA, postupem času však portfolio rozšiřovala a dnes se soustředí i na vlastní vývoj, jehož příkladem je fotoobraz i-Frame vhodný nejen pro digitální reklamu.
1. Nejdéle sloužící zaměstnanec v ČR a aktuální pozice?
Oba jednatelé společnosti jsou „sloužící“ své firmě od založení, tedy od roku 1993 - Zdeněk Horáček jako ředitel firmy a Michal Gerbel jako produktový manažer.
2. Nejprodávanější/nejúspěšnější produkt či služba?
Určitě NAS servery Synology. S touto firmou jsme na českém trhu od uvedení jejich prvního síťového úložiště DS-101 v roce 2004. Vždy bylo našim cílem nabízet nové a zajímavé technologie, vzdělávat a rozvíjet trh a trochu se odlišit od ostatních. Synology byla výborná volba a rozjezd se nám skutečně vydařil. Dnes máme v portfoliu asi 40 jejich produktů od domácích po SMB úložiště.
3. Nejzajímavější produkt v nabídce?
Internetový fotoobraz i-Frame. Je to náš vývoj, otevírá nám nové obzory a prodejní cesty třeba i do oblasti digitální reklamy a udržuje nás v akčním nasazení. Je to každodenní posouvání možností kupředu, nutnost široké koordinace a flexibilita v rozhodování.
4. Nejlevnější a nejdražší produkt v aktuální nabídce?
Nejlevnější je čtečka paměťových karet a nejdražší Unified Storage Infortrend EonNAS 3016RT Rack s 16 x SAS a duálním řadičem s nativní podporou deduplikace v ceně lehce pod 300 000 Kč.
5. Nejpádnější důvod, proč spolupracovat s vámi?
Nabízíme osobní přístup, rychlou komunikaci a kvalitní předprodejní i servisní podporu. Většinu zboží držíme skladem. Vždy u nás rychle najdete kompetentní osobu a snažíme se řešit i velice nestandardní požadavky. Díky členství ve skupině VADnet Europe máme unikátní přístup k know-how a kvalitním produktům zejména v oblasti mobilních technologií.
6. Nejkurióznější poptávka od zákazníka?
Několik tisíc speciálních komunikačních karet, které se už asi pět let nevyráběly. Nakonec jsme je díky našim kontaktům sehnali.
7. Největší problém, se kterým se ve své činnosti setkáváte?
V první řadě cenová bitva vyvolaná prodejci, kteří jsou ochotni prakticky bez marže posouvat krabice. Ta má za následek deformaci trhu a snižování zisku pro seriózní partnery. Dále je to nestabilita české měny vyvolávaná ČNB. To první se snažíme řešit, na to druhé nestačíme.
8. Nejúspěšnější rok?
Z hlediska objemu prodeje je prakticky každý lepší, z celkového pojetí asi rok 2011.
9. Největší důvod k radosti?
Dlouhodobě spokojený zákazník. Vážíme si i ocenění partnerů, jedním z výsledků je i naše pozice v anketě Český IT distributor v kategorii Value Added Distributor.
10. Nejlepší prodejce či zákazník vašich produktů?
Vážíme si každého, kdo u nás nakupuje.
11. Nejsmělejší plán do budoucna, resp. největší přání do budoucna?
Jako základ stabilní distribuční prodej se zachováním marží a nad to expandující export našich vlastních produktů i-Frame.
Na otázky odpovídal: Zdeněk Horáček, ředitel Kobe