11 nej společnosti Comguard
Svým partnerům přináší expertní služby zahrnující komplexní předprodejní i poprodejní podporu. Pyšní jsou na Kompetenční centrum, své odborníky mají vytížené. Řeč je o Comguardu.
1. Nejdéle sloužící zaměstnanec v ČR a jeho aktuální pozice?
Dlouholetých zaměstnanců v naší firmě je více a někteří jsou v ní od jejího založení. K nejdéle sloužícím patří Aleš Nosek, regionální obchodní ředitel.
2. Nejprodávanější/nejúspěšnější produkt či služba?
K produktům, o které je velký zájem, patří například McAfee balíček komplexní ochrany, který obsahuje vše, co moderní firma potřebuje, nejen antimalware pro desktopy, ale i pro chytrá mobilní zařízení nebo šifrování dat. Pro malé a střední firmy je to UTM firewall od Cyberoam, který je oblíbený pro komplexnost ochrany a jednoduchost nasazení.
3. Nejzajímavější produkt v nabídce?
Velmi žádaná pro ukázky a prezentace při návštěvách našeho Kompetenčního centra jsou řešení od společnosti McAfee a LogRhythm a také řešení pro záznam aktivit ObserveIT nebo pokročilé systémy ochrany dat a informací.
4. Nejlevnější a nejdražší produkt v aktuální nabídce?
Na tuto otázku nemůžeme jednoznačně odpovědět. Cenové rozpětí je od stovek korun až po miliony. Nabízená řešení jsou určená pro ochranu jednoho uživatele nebo celé velké sítě. Navíc bezpečnostní řešení jsou často součástí širšího projektu.
5. Nejpádnější důvod, proč spolupracovat s vámi?
Naší největší hodnotou jsou naši certifikovaní odborníci, kteří mají dlouholeté zkušenosti v oblasti počítačové bezpečnosti a sítí. Nemáme tedy specialisty jen na nabízené produkty, ale skutečné špičkové odborníky v oblasti IT bezpečnosti a sítí. Nabízíme tak partnerům pomoc kvalifikovaných konzultantů, projektových specialistů s certifikací PRINCE2, bezpečnostních auditorů apod. při uskutečnění jejich projektů, při návrhu řešení a implementaci u koncového uživatele.
Nejsme tedy klasický distributor, ale v praxi naplňujeme to, že jsme distributor s přidanou hodnotou.
Za jeden z klíčových důvodů spolupráce s námi považujeme možnost využít naše vlastní Kompetenční centrum, kde si partneři i zákazníci mohou otestovat a odzkoušet produkty a řešení v reálném provozu. Kompetenční centrum je skutečně něco, co nás na trhu odlišuje.
6. Nejkurióznější poptávka od zákazníka?
S kuriózními zakázkami od partnerů se příliš často nesetkáváme, ale to neznamená, že nás občas nějaká poptávka nepobaví nebo přímo nepřekvapí. Jednou se k nám například dostala přes portál veřejných zakázek poptávka na mýdla pro vězně.
Zábavnou historku v rukávu máme i z celnice, kde nám proclili zásilku s produkty Cyberomu, jako „nástroj/zařízení určené k represi“. V této kategorii jsou uvedeny také mučící a jim podobné nástroje. Někdo na celnici pravděpodobně přeložil firewall doslova, jako ohnivou zeď :-).
7. Největší problém, se kterým se ve své činnosti setkáváte?
Hlavní problém je stále nedostatečný rozpočet určený na počítačovou bezpečnost.
8. Nejúspěšnější rok?
Účetně to byl rok 2012, ale zásadním úspěchem je skutečnost, že společnost byla od svého založení v roce 2006 vždy v zisku.
9. Největší důvod k radosti?
Jedním důvodem k radosti je, že se nám daří rozšiřovat naše portfolio o produkty a řešení, která jsou na trhu žádaná. V letošním roce jsme do naší nabídky například zařadili řešení od ObserveIT. Dalším důvodem k radosti je i vytíženost našich odborníků, kteří pomáhají partnerům s přípravou návrhů řešení a jejich implementací u koncových zákazníků, pořádají pro ně pravidelná školení. Zkrátka pendlují mezi Prahou, Bratislavou, Ostravou, či míří do jižních Čech, mobilní telefon u ucha a naplňují tak v praxi naši přidanou distribuční hodnotu.
10. Nejlepší prodejce či zákazník vašich produktů?
Hodnotící kritéria mohou být různá, nebudeme zveřejňovat konkrétní názvy firem.
11. Nejsmělejší plán do budoucna, resp. největší přání do budoucna?
V dnešní bouřlivé době si ceníme každého obchodního úspěchu, každého nově navázaného poctivého partnerství ať už s resellery, nebo s výrobci, zkrátka dobře fungujících obchodních vztahů. Na tom hodláme pracovat i v budoucnu a náš úspěch stavět na úspěchu našich partnerů a klientů, kteří využívají a budou využívat naše distribuovaná řešení.
| Box o firmě | |
| Název firmy: | Comguard |
| Sídlo firmy: | Sochorova 38 61 600 Brno |
| Obrat 2013 ČR a SR: | 105,4 milionu Kč |
| Počet zaměstnanců ČR a SR: | 24 |
| Počet zákazníků: | údaj neposkytnut |
| Počet prodaných produktů za uplynulý kalendářní rok: | údaj neposkytnut |
Na otázky odpovídala: Lenka Vojtenková, marketingová manažerka