11 nej společnosti Acer
Po celém světě zaměstnává 7 500 lidí. Je čtvrtou největší firmou na světě vyrábějící počítače. V České a Slovenské republice „u kormidla“ stojí člověk, který zde před 16 lety pobočku otevíral. Jejich notebooky zachraňují životy. Co jsme se ještě dozvěděli o tuzemském Aceru?
1. Nejdéle sloužící zaměstnanec v ČR a jeho pozice?
Jednoznačně Tomáš Čech, generální ředitel pro Střední Evropu, který je v české pobočce Aceru od roku 1998 a zakládal ji.
2. Nejprodávanější/nejúspěšnější produkt?
Notebooková řada Acer Aspire. Počtem prodaných kusů se blíží milionu.
3. Nejdéle prodávaný/vyráběný produkt?
Acer TravelMate. Modely této řady jsou v nabídce od devadesátých let minulého století. S jednotlivými konfiguracemi je to ale jako s rybami – vydrží čerstvé jen chvíli :-). Jsou ale produkty, které se nemění vůbec – například napájecí adaptéry k našim notebookům z devadesátých let minulého století jsou s těmi dnešními stále kompatibilní.
4. Nejlevnější a nejdražší produkt v aktuální nabídce?
Nejlevnější jsou drobné položky příslušenství; položky jako folie na displeje tabletů nebo telefonů jsou řádově za jednotky eur. Ani napájecí kabely ke zdrojům nejsou drahé. Nejdražším je potom Acer Aspire S7 Pro – podle nás nejlepší ultrabook na trhu. Hliníkové tělo, vnější kryt displeje z nerozbitného skla Gorilla Glass, nejrychlejší Intel Core i7 procesor, SSD disk a 4K displej.
5. Nejpádnější důvod, proč prodávat vaše produkty?
Acer je synonymem pro notebooky v Česku. Zákazníci je dobře znají a mají s nimi dobré zkušenosti. Pro prodejce považujeme za nejdůležitější to, že Acer má nejlepší technickou podporu a servis v Česku. Pevně také věříme, že se prodejcům s Acerem dobře spolupracuje.
6. Nejkurióznější poptávka od zákazníka?
Požadavek na potvrzení, že notebook byl zničen pádem po utržení ucha tašky Louis Vuitton, která byla dražší než přenášený (v té době náš nejdražší) notebook. Dobrá byla i žádost zákazníka o opravu displeje notebooku za každou cenu se zdůvodněním, že mu notebook zachránil život – při jízdě autem s notebookem na klíně z náklaďáku před vozem spadl kus železa, proletěl předním sklem automobilu a zabodl se do displeje. Majitel si ten notebook velmi oblíbil :-).
7. Největší problém, se kterým se ve své činnosti setkáváte?
Konkurence :-). Ale setkáváme se s ním zřídka a neradi.
8. Nejúspěšnější rok?
Vždy ten poslední. Každý rok má své plusy a minusy. Rok 2013 byl úspěšný v tabletech. V roce 2014 si vedou dobře desktopy a raketově se rozjely mobilní telefony. Notebooky se prodávají výborně od začátku století.
9. Největší důvod k radosti?
Spokojený zákazník, který se o svou zkušenost chce podělit s ostatními. Nic nám neudělá radost, jako každý, kdo chválí naše produkty či služby, osobně nebo přes Facebook.
10. Nejlepší prodejce či zákazník vašich produktů?
To je dost zbytečná otázka. Alza, samozřejmě.
11. Nejsmělejší plán do budoucna, resp. největší přání do budoucna?
Spokojení zákazníci. A není to fráze, ale jediný možný pevný základ pro dlouhodobý úspěch. Je celkem snadné rozjet na trhu rychle prodeje, není ani tak obtížné stát se krátkodobě jedničkou. Ale je obtížné udržet se na špičce deset let v řadě jako my v noteboocích. Investice do spokojenosti zákazníků se vrací pomalu.
| Box o firmě | |
| Název firmy: | Acer |
| Sídlo firmy: | Na Hřebenech 2 |
| Obrat 2013: | údaj neposkytnut |
| Počet zaměstnanců: | 21 + 120 v servis |
| Počet prodaných produktů za uplynulý kalendářní rok: | údaj neposkytnut |
Na otázky odpovídal: Vít Urban, marketingový manažer v Aceru.