11 nej se společností Casablanca
Jsme lídrem i vizionářem, jsme providerem i partnerem, jsme komplexní telekomunikační společností, která nadšeně sleduje nové technologie a poslední ICT trendy. To o sobě tvrdí Casablanca. Co jsme o nich prostřednictvím našich zvídavých dotazů zjistili my?
1. Nejdéle sloužící zaměstnanec v ČR + aktuální pozice?
Takovým zaměstnancem je u nás bezesporu Luboš Pinkava, technologický manažer, který u nás působí od roku 2002.
2. Nejprodávanější/nejúspěšnější produkt?
Bezesporu vysokorychlostní připojení k internetu pevnou linkou. Dále vysoký procentuelní podíl v prodejích služby Server Housing (prodávaný zejména v podobě Single od roku 2000), dnes plně nahradily služby našeho cloudu Big Blue One.
3. Nejdéle prodávaný/vyráběný produkt?
Historicky prvním produktem firmy byl vlastní software Virtual Market. Nicméně co se týká nejdéle prodávaného (a v našem případě prakticky i „vyráběného“) produktu, tak jde samozřejmě o Připojení k internetu pevnou linkou, se kterým jsme na českém trhu začínali jako jedni z mála, ne-li úplně první, v roce 1998, kdy ještě i služba „dial-up“ byla pro mnohé nedosažitelným luxusem.
4. Nejlevnější a nejdražší produkt v aktuální nabídce?
Mezi ty nejlevnější se řadí základní služba webhostingu, nejdražší službou je u nás vysokokapacitní IP tranzit.
5. Nejpádnější důvod, proč prodávat vaše produkty?
Jednoznačně proto, že všechny produkty a služby společnosti Casablanca se vyznačují vyrovnaným poměrem odpovídající ceny a vysoké kvality.
6. Nejkurióznější poptávka od zákazníka?
Pokud si vzpomenu z historie, tak kuriozitou v poptávkách byl kdysi dávno IP tranzit do nějaké exotické destinace. Z poslední doby mohu naopak uvést poptávku po přestěhování dvou kompletních racků včetně serverů z Londýna do našeho DataCentra, kterou jsme po důkladné přípravě bez problémů provedli.
7. Největší problém, se kterým se ve své činnosti setkáváte?
V současné době je takovým problémem tlak na cenu produktů (tedy tlak na co nejnižší cenu) versus nákladovost jednotlivých produktů, která naopak stoupá.
8. Nejúspěšnější rok?
Jednoznačně rok 2013. Byť ještě nebyl fiskálně uzavřen, rozhodně byl tím nejúspěšnějším nejen z pohledu finančního, ale zejména z pohledu vývoje nových produktů, úspěšnosti služeb a rozvoje celé společnosti.
9. Největší důvod k radosti?
Zavedení cloudových služeb. Rozhodnutí zařadit do našeho portfolia služeb cloudové řešení Big Blue One bylo tím nejskvělejším krokem v naší dosavadní historii.
10. Nejlepší prodejce či zákazník vašich produktů?
Commander Systems, Slovakia. Je naším zákazníkem, obchodním partnerem, prodejcem, a po letech i přítelem.
11. Nejsmělejší plán do budoucna, resp. největší přání do budoucna?
Přejeme si, ani ne tak směle jako vřele, působit a nabízet vysoce kvalitní produkty v oblasti software jako služba.
Na otázky odovídal: Milan Švácha, CEO a jednatel společnosti Casablanca