Verbatim: disky Store ‘n’ Go Secure Portable

6. 6. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Verbatim)
Šifrované disky Store ‘n’ Go Secure Portable společnosti Verbatim, dostupné v kapacitách 1 TB a 2 TB, zaujmou vestavěným hardwarovým šifrováním, vestavěnou fyzickou numerickou klávesnicí pro zadávání přístupového kódu a mimo jiné také například schopností spolupracovat s televizorem. K dispozici je rovněž SSD varianta s kapacitou 256 GB.

Zařízení Store‘n’Go Secure Portable HDD jsou kompatibilní se standardem FIPS (Federal Information Processing Standard) 140-2 a směrnicí GDPR díky tomu, že využívají 256bitové hardwarové šifrování AES. To znamená, že povinně šifrují všechny složky nahrané na zařízení v reálném čase. Díky vestavěné klávesnici pro zadání PIN kódu disky neuchovávají hesla v dočasné paměti a tím pádem jsou mnohem bezpečnější než disky, které používají klasické softwarové šifrování. Disk je k dispozici rovněž ve formě "SSD" s kapacitou 256 GB.

Klávesnicový systém se snadno používá. Uživatel zadá kód PIN, který může mít až dvanáct číslic. Poté lze disk „odemknout“ a dostat se k uloženému obsahu. Když je připojený k počítači či jinému zařízení, LED osvětlení na klávesnici ukazuje současný stav: zamčený disk svítí červeně, odemčený zeleně a žlutě v administrátorském režimu. Pro ještě větší zabezpečení se disk po dvaceti neúspěšných pokusech o odemknutí zamkne a pro další používání je nutné jej naformátovat. Systém zadávání hesla pomocí klávesnice zároveň umožňuje diskům připojit se k televizi a set-top boxům, které mají mechaniku podporující externí disky. Běžné pevné disky s šifrovacím softwarem tuto možnost nemají.

„V posledních letech jsme zaznamenali velké množství případů, kdy se ztratily pevné nebo USB disky s citlivými daty,“ uvedl Martijn Hansbergen, ředitel pro rozvoj segmentu pevných disků ve společnosti Verbatim Europe. „Když se taková data dostanou do nepovolaných rukou, může to mít nedozírné následky. Proto opravdu neexistuje důvod, aby osoba, která s citlivými daty zachází, nevyužívala šifrované zařízení pro jejich ukládání.“

Zařízení je kompatibilní s operačními systémy pro PC i Mac a využívá rozhraní USB 3.1 Gen 1 s USB-C připojením. Balení obsahuje kabel pro propojení s porty USB-C a USB-A pro připojení k široké škále zařízení.

Spolu s produktem je dodáván software Nero Backup, který umožňuje naplánovat zálohování souborů, složek a disků v notebooku nebo PC.

Produktový list výrobku z katalogu Icecat: 

Vybraný sortiment

Distribuce ČR: 
Diskus, eD system a.s., IT Trade, Lama Plus
Štítky: 

Podobné články

GDPR: Zažíváme klid před bouří?

22. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zyxel)
Možná si ještě vzpomenete na všechny ty žádosti o souhlas se zasíláním emailů, které jste dostali loni na jaře, než 25. května 2018 nabylo účinnosti Všeobecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Od té doby jakoby toto téma upadlo v zapomnění. Čtěte více

Zavedení GDPR zlepšilo informační zabezpečení firem, edukace zaměstnanců však pokulhává

28. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Před rokem vstoupilo v Evropské unii v účinnost Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Nařízení přineslo jednotný právní rámec, který zajistil všem občanům EU stejnou ochranu jejich osobních a citlivých údajů. Firmy reagovaly a investovaly do zabezpečení a ochrany citlivých dat. Čtěte více

Vyšlo květnové číslo Reseller Magazinu

3. 5. 2019. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: DCD Publishing)
Už pro vás máme další vydání Reseller Magazinu a vzhledem k tomu, že už se blíží první výročí data účinnosti GDPR, rozhodli jsme se za tímto nařízením podstatně ohlédnout. V květnovém vydání tak najdete hned několik článků na toto téma. Samozřejmě jsme však nezapomněli ani na aktuální dění ve světě IT. Čtěte více

Vánoce vrátily množství marketingových sdělení do stavu před GDPR

29. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Podle některých znamenalo datum 25. května 2018, tedy nástup GDPR, konec e-mail marketingu. Aktuální čísla ale ukazují, že nové nařízení mělo vliv zejména na čistotu databází, na něž komerční sdělení obchodníci posílají. Množství odesílaných e-mailů je přitom po deseti měsících jeho platnosti již zpět na loňské úrovni. Čtěte více