Známe nejlepší české e-shopy roku 2017

26. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu byl v uplynulém roce e-shop s parfémy Notino.cz – už podruhé za sebou se stal absolutním vítězem Ceny kvality soutěže ShopRoku. Nejvíce hlasů od internetových uživatelů dostal e-shop ONLINESHOP.cz a cenu Heureky získal e-shop Mixit.

V Ceně popularity získal v letošním roce nejvíce hlasů ONLINESHOP.cz. „Zákazníci letos udělili svým oblíbeným e-shopům rekordní počet hlasů, celkem 138 000. Další důkaz toho, že online nakupování v Česku roste a je o něj zájem – meziročně rostla česká e-commerce vloni o 18 %,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. Pro e-shopy je ocenění v soutěži odměnou a skvělou zpětnou vazbou o tom, jak svoji práci dělají dobře Zákazníkům zase informace o vítězství ukazují, kde se opravdu nemusí bát nakoupit. „Letos jsme nově vyhlásili nejen celkového vítěze Ceny popularity, ale zároveň jsme zveřejňovali vítěze i v jednotlivých kategoriích. Mezi dalšími oceněnými se tak objevil například e-shop Růžový slon.cz, F-sport.cz, Prodej Parfémů cz. nebo Kytary.cz,“ dodal Tomáš Braverman.

 Absolutní vítězství v Ceně kvality obhájil e-shop Notino.cz. „Vítěz ceny kvality vychází z celkového hodnocení zákazníků, kteří po nákupu v daném e-shopu vyplní dotazník spokojenosti. Zákazníci v uplynulém roce vyplnili zhruba 4,5 miliónu dotazníků spokojenosti,“ uvedl Tomáš Braverman a pokračoval: „Cílem soutěže je zákazníkům pomoci s výběrem – ukázat na e-shopy, které patří k absolutní špičce české e-commerce, především co se služeb a servisu týče. České e-shopy dlouhodobě patří k vrcholu e-commerce, nabízí zákazníkům prvotřídní servis, a tak rozhodně zaslouží být oceněni.“

 Cenu Heureky obdržel e-shop Mixit.cz. „V Ceně Heureky získal ocenění e-shop Mixit.cz, především díky originalitě nápadu a také vstřícnosti ke svým zákazníkům. I když to není na českém trhu žádný nováček, všechny porotce zaujal,“ doplnil Braverman. Dalším finalistou se stal  e-shop Countrylife.cz, zabývající se zdravou výživou. Posledním finalistou je hračkářství Tyniko.cz, které si zakládá na výrobě a prodeji tradičních dřevěných hraček a didaktických her s ohledem na ekologii.

V loňském roce Češi na internetu utráceli meziročně o 18 % více a celkem tak v českých e-shopech utratili 115 miliard korun

Přehled všech vítězů ve všech kategoriích naleznete na webu soutěže.

Přehled vítězů soutěže ShopRoku 2017

Absolutní vítěz Ceny kvality: Notino.cz

Vítěz Ceny popularity: ONLINESHOP.cz

Vítěz Ceny Heureky: Mixit.cz 

Cena kvality
Absolutní vítězNotino
SekceVítěz1. finalista2. finalista
ElektroDATART.czCentrum FotoŠkodaMegapixel.cz
Výpočetní a telekomunikační technikaT.S.BOHEMIACZC.czTisknuLevne.cz
Móda a doplňkyAltisportAstratex.czSAM 73
Krása a zdravíNotinoElnino.czČočky-kontaktní.cz
Dětské zbožíTopgal.czMZ-RacingJINO.cz
Auto-motoAutodily-Cardo.czŠkoda-díly.czOlejspol
Sport a fitnesskupkolo.czHUDYsport a.s.Ronnie.cz
Dům a zahradaSemínka-Chilli.czMountfieldB2B Partner
Bydlení a designMatějovský povlečeníeshop.tescoma.cztextil-jimi.cz
HobbyProfizoo.czZoocentrumKytary.cz
Zábava a volný časKnihy DobrovskýKosmas.czKNIHCENTRUM.CZ
Erotické zbožíe-kondomy.czRůžový slon.czGaymegastore
Obchodní domyEVA.czMALL.CZConrad 

 

Cena popularity
kategoriee-shop
Absolutní vítěz ceny popularityONLINESHOP.cz
ElektroONLINESHOP.cz
Obchodní domyMall.cz
Krása a zdravíProdejParfemu.cz
Móda a doplňkyAstratex.cz
Výpočetní a telekomunikační technikaCZC.cz
Dům a zahradaMountfield 
Dětské zbožífeedo.cz
Bydlení a designOnline koupelny
Erotické zbožíRůžovýslon.cz
HobbyKytary.cz
Zábava a volný časMegaKnihy.cz
Auto-motoMotoZem
Sport a fitnessF-sport 

Podobné články

E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %. Čtěte více

Doručování zboží z e-shopů má řadu nedostatků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Foxdeli)
Ani jeden z dvacítky e-shopů zahrnutých do průzkumu firmy Foxdeli se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, když kurýr při předání nikoho nezastihl. Balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze až několik týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze. Čtěte více

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících. Čtěte více

Jak budou vypadat reklamace po očekávané novelizaci občanského zákoníku?

31. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Zapracování dvou nových evropských směrnic z oblasti spotřebitelských smluv do českého práva, které právě probíhá, zruší v občanském zákoníku 24měsíční zákonnou záruku. Spotřebitelům však poskytne nová práva, a to nejpozději do dvou let. Čtěte více