Změny v partnerském ekosystému IBM zjednodušují růst

20. 6. 2022. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: IBM)
Podle viceprezidentky společnosti IBM pro ekosystém pro region střední a východní Evropy Barbory Paulovič Deckerové vstoupila IBM do roku 2022 strategičtěji a technologicky vyspělejší. Stalo se tak díky investicím do umělé inteligence (AI), hybridního cloudu, služeb poskytovaných její dceřinou společností Red Hat a růstem v partnerském ekosystému.

Aktuální investice do partnerského ekosystému jsou navrženy pro zrychlení dodávek našich řešení klientům a partnerům jakožto součást širšího posunu IBM směrem k naprostému klientskému středobodu. Cílem je vystavět společenství, které řeší obchodní problémy klienta, ať už jde o hardware, software, nebo konzultace přicházející od IBM nebo partnerů,“ vysvětluje viceprezidentka IBM Barbora Paulovič Deckerová.

V České republice kupříkladu IBM ve spolupráci se svým obchodním partnerem DATERA dodala do IT4Innovations, národního superpočítačového centra, které tvoří strategickou výzkumnou infrastrukturu moderní centrální úložiště dat, založené na IBM Spectrum Scale, které téti instituci nabízí výrazné navýšení úložných kapacit, energetické efektivity i zjednodušení údržby.

„V aktuální konfiguraci má IBM Spectrum Scale v centru IT4Innovations kapacitu 15 petabytů oproti předchozím zhruba 2 petabytům. Díky centrálnímu úložišti mohou uživatelé přistupovat ke svým výpočtům a projektovým datům z různých superpočítačů, aniž by každý z nich musel míst vlastní kopie. Modulární design nového systému nám také umožňuje v budoucnu úložné kapacity snadno rozšiřovat,“ uvádí Roman Slíva, vedoucí HPC architekt v IT4Innovations. „Správcům projektu je již dnes jasné, že kapacitu centrálního úložiště budou muset kvůli rostoucím nárokům projektů navýšit. Modulární návrh nového systému ostatně s touto možností nativně počítá,“ dodává Pavel Pokorný, Technický ředitel ve společnosti Datera.

Celou jednotku tvoří kombinace rychlých SSD disků a disků NL-SATA. Ty jsou spolu s dalšími infrastrukturními prvky rozděleny do tří nezávislých bloků, aby byla zajištěna vysoká dostupnost a možnost snadné replikace dat. Celková prostupnost systému je 39 GB/s a zvládá až 57 000 I/O operací za sekundu.

Co znamená partnerský ekosystém IBM?

IBM Ecosystem je sítí desítek tisíc partnerů všech typů, digitálních tržišť, vývojářů a dalších, kteří využívají pákového efektu k řešení komplexních úkolů v podnikání a celé společnosti u klientů s hybridním cloudem a AI. Ekosystém IBM je soustředěn okolo společné vize budoucnosti a bude motorem pro růst a využití tržních příležitostí IBM a jejích partnerů.

Jak ekosystém funguje

V dnešním prostředí využívají obchodní partneři různé obchodní modely, kde jsou často nejasné přechody mezi budováním systému, servisem a obchodem. Aby IBM mohla v hybridním cloudu a AI poskytovat klientům nejlepší výsledky a převyšovat nad konkurencí, pokračuje v posilování vztahů se všemi typy partnerů a tomu přizpůsobuje veškeré obchodní modely.

Už v roce 2021 v IBM představili nové cesty Build and Service, které zahrnovaly partnerské balíčky Entry, Advanced, Premier a Enterprise, obsahující zdroje pro pomoc partnerům s učením, vývojem, testováním a vytvářením proof of concepts pro zrychlení nasazení a dalšího škálování na trhu, které podepsalo už více než 4 000 partnerů. Tuto iniciativu ocenili i v analytické společnosti IDC pro její odlišení v oblastech budování, služeb a prodeje. Uvedení nového kompetenčního pracovního rámce umožní partnerům představit expertní znalosti, technické znalosti a obchodní úspěchy ve specializovaných oblastech, jakými jsou infrastruktura hybridního cloudu, automatizace a bezpečnost.

  • Entry balíček je pro partnery kteří dodávají a poskytují servis a právě začali s nabídkou IBM Cloud a Cognitive.
  • Advanced je pro partnery, kteří dodávají, poskytují služby a prodávají, a požadují školení, vývoj, a prostředí pro demo a testování.
  • Premier je pro partnery, kteří dodávají, poskytují služby a prodávají a potřebují více cloudových kreditů a přínosy vzdělávání.
  • Enterprise je pro partnery, kteří požadují přístup k celé sadě IBM Business Partner Benefits.

Tržní příležitosti a možnosti

Ekosystém IBM je motorem růstu jak pro IBM, tak pro její partnery. Žádná jiná společnost nemůže poskytnout takovou úroveň podpory, zdrojů a expertních znalostí. Jde o největší změnu v přístupu IBM k trhu za posledních 30 let a celý partnerský program je zároveň jednodušší. IBM investuje do partnerského ekosystému miliardu dolarů. Hodlá tím posílit oslovení trhu s hybridním cloudem a AI, který má tržní příležitost okolo bilionu dolarů. Výsledkem je, že IBM vstupuje do roku 2022 strategičtěji a technologicky vyspělejší. Integruje technologie a expertní znalosti, které jsou od IBM, jejích partnerů a dokonce od konkurentů, aby bylo možno naplnit potřeby klientů IBM, kteří vidí hybridní cloud a AI jako kritické zdroje a konkurenční výhodu. IBM je díky tomu připravena stát se pro klienty katalyzátorem pokroku, jak pokračují ve snaze v digitální transformaci s kritickým posláním ve světovém byznysu.

IBM má v současné době v platformě hybridního cloudu 3 800 klientů. Aby v IBM zvýšili hodnotu nabídky klientům, aktualizovali model klientské angažovanosti se zaměřením na posílení prodejních zkušeností i realizační fáze, sdělil výkonný ředitel IBM Arvind Krishna. Značně byl rozšířen partnerský ekosystém, který je sítí systémových integrátorů, nezávislých výrobců softwaru, firem z partnerského kanálu a vývojářů, kteří byli pečlivě vybráni pro schopnost poskytnout přidanou hodnotu klientům, partnerům a samotné IBM.

V roce 2021 IBM posílila partnerské vztahy se společnostmi jako Adobe, Oracle a EY. Mezi jejími akvizicemi vyčnívaly konzultační skupina Adobe Workfront a aktivy Rego Consluting. IBM rovněž založila nové konzultační služby s SAP, nové analytické služby s Deloitte a ohlásila nové partnerství s Cisco Systems, Palo Alto Networks a Telus, zaměřené na 5G a automatizaci výpočetního prostředí na rozhraní sítí (edge) a automatizaci sítí. Příjmy z partnerství s Amazon Web Services, Microsoft Azure a Salesforce vzrostly o 50 procent.

Výsledky

IBM dosáhla ve finančním roce 2021 příjmů 57,4 miliardy dolarů s provozním ziskem 12,8 miliard dolarů. Mezi úspěchy je patnáct uzavřených akvizic, mj. ReaQta, která staví na schopnostech IBM bezpečnostních řešení AI od IBM pro detekci hrozeb a odpovědí, a také Turbonomic, která integrue Watson AIOps pro zlepšení automatizace softwarových sad. IBM též nasadila 127 qubitový systém, který je prvním kvantovým čipem přesahujícím hranici 100 qubitů a nasadila provozní kvantové počítače v Japonsku a Německu. Kromě toho je na dobré cestě mít tisíciqubitový procesor do konce roku 2023.

Příjmy IBM z hybridního cloudu vzrostly v roce 2021 o 10 % a činí 35 % jejích celkových příjmů. Více než 70 % celkových příjmů IBM je ze softwaru a konzultací. Příjmy IBM ze softwaru vzrostly ve čtvrtém čtvrtletí o 4 % a příjmy Red Hatu vzrostly o 21 %. Konzultační služby rostly o 8 % a příjem z dodávek infrastruktury IBM poklesly o 3 %, což podle Krishny „odráží dynamiku produktového cyklu“. Klienti dále pokračují v posilování svých systémů se servery platformy Power, IBM Z systems a storage jakožto základními prvky hybridní cloudové infrastruktury. Ve skutečnosti podle něj IBM dodala více MIPs (milionů instrukcí za vteřinu) v z15 než ve kterémkoliv jiném jejím programu v historii.

IBM též ohlásila průlom v návrhu polovodičů s první dvounanometrovou technologií, což umožňuje umístit 50 miliard tranzistorů na plochu velikosti nehtu prstu. Výkonný šéf IBM Arvind Krishna prohlásil, ze takové čipy budou o 45 % rychlejší než sedminanometrové. Výzkum u společností Samsung a IBM též vytvořil nový návrh přístupu k polovodičům nazvaný dvojitý Vertical-Transport Nanosheet Field Effect Transistor (VTFET).

- PR článek -

Štítky: 

Podobné články

Ladislav Orenić, head of channel led countries ve Fujitsu

Ladislav Orenić (Fujitsu): Partneři i zákazníci jsou pro nás na prvním místě

23. 6. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Fujitsu)
Rozhovory s Ladislavem Orenićem, head of channel led countries ve Fujitsu, bývají pokaždé velmi inspirativní. Až na výjimky totiž nemluvíme o konkrétních produktech nebo službách, ale o trendech, které vévodí (nebo brzy budou vévodit) napříč IT. Pokud tedy chcete načerpat informace o tom, jak a kam se bude IT vyvíjet a na co byste se měli zaměřit, neváhejte se začíst do následujících řádků. Čtěte více

Zebra systems ocenila nejlepší partnery za rok 2021

14. 6. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Zebra systems ocenila na svém každoročním setkání Best for the best ve Vinařství U Kapličky v Zaječí nejlepší partnery značek Acronis a GFI Software na českém a slovenském trhu za rok 2021. Čtěte více

Thein Security se stal MSSP partnerem Palo Alto Networks

9. 6. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein)
Společnost Thein Security poskytující komplexní služby spojené s ochranou firem v kyberprostoru se stala certifikovaným MSSP partnerem (Managed Security Service Providers) neboli poskytovatelem řízených bezpečnostních služeb pro společnost Palo Alto Networks na českém trhu. Čtěte více

ASUS představil svoji novou strategii pro firemní segment

27. 5. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Společnost ASUS na konferenci v Istanbulu představila své obchodní plány a cíle v regionu EMEA pro firemní segment. Výrobce tím odstartoval novou kapitolu své více než třicetileté historie, během které se chce stát významným hráčem, který dokáže nabídnout nejlepší produkty a řešení ve své třídě pro firemní segment. Čtěte více