Získejte pro svůj e-shop obchodní podmínky zdarma

9. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: APEK)
Pro všechny podnikatele působící v oblasti prodeje zboží na internetu připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s advokátní kanceláří Mašek, Kočí, Aujezdský aktualizované vzorové obchodní podmínky.
Foto: Sxc.hu

Podmínky jsou k dispozici bezplatně členům i nečlenům APEK a mohou pomoci především menším či začínajícím obchodům s řešením některých právních otázek.

Informační povinnost prodejce vyplývá ze zákona 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, který ukládá prodávajícímu povinnosti spotřebitele řádně informovat o podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti. A to včetně podmínek uplatnění rozporu s kupní smlouvou, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav. Za nesprávné údaje uvedené na stránkách hrozí majiteli e-shopu nemalé sankce ze strany české obchodní inspekce.

„Jde o univerzální vzorový dokument, který ocení především menší internetoví obchodníci, kteří mohou ušetřit nemalé finanční prostředky za tvorbu vlastních obchodních podmínek. Na internetu je běžné, že e-shopy od sebe obchodní podmínky kopírují a dochází tak často i k nevědomému kumulování nepřesností či dokonce zásadních chyb. Použití vzorových obchodních podmínek e-shopům pomůže se správným plněním zákonných povinností informování spotřebitele,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

V právní legislativě došlo k několika změnám, proto je zapotřebí zohlednit tyto novinky i v obchodních podmínkách uvedených u každého e-shopu. Změny se týkají například  bodu věnujícímu se zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies. Ukládání tzv. cookies do počítačů uživatelů je primárně regulováno prostřednictvím směrnice Evropské unie. Ustanovení unijního práva v této oblasti se pak promítla i do znění vzorových obchodních podmínek. Také např. body definující doručení pošty byly vypuštěny z důvodu nadbytečnosti.

Vzorové obchodní podmínky je možno stáhnout bezplatně zde.

Štítky: 

Podobné články

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více