Získejte pro svůj e-shop obchodní podmínky zdarma

9. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: APEK)
Pro všechny podnikatele působící v oblasti prodeje zboží na internetu připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s advokátní kanceláří Mašek, Kočí, Aujezdský aktualizované vzorové obchodní podmínky.
Foto: Sxc.hu

Podmínky jsou k dispozici bezplatně členům i nečlenům APEK a mohou pomoci především menším či začínajícím obchodům s řešením některých právních otázek.

Informační povinnost prodejce vyplývá ze zákona 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, který ukládá prodávajícímu povinnosti spotřebitele řádně informovat o podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti. A to včetně podmínek uplatnění rozporu s kupní smlouvou, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav. Za nesprávné údaje uvedené na stránkách hrozí majiteli e-shopu nemalé sankce ze strany české obchodní inspekce.

„Jde o univerzální vzorový dokument, který ocení především menší internetoví obchodníci, kteří mohou ušetřit nemalé finanční prostředky za tvorbu vlastních obchodních podmínek. Na internetu je běžné, že e-shopy od sebe obchodní podmínky kopírují a dochází tak často i k nevědomému kumulování nepřesností či dokonce zásadních chyb. Použití vzorových obchodních podmínek e-shopům pomůže se správným plněním zákonných povinností informování spotřebitele,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

V právní legislativě došlo k několika změnám, proto je zapotřebí zohlednit tyto novinky i v obchodních podmínkách uvedených u každého e-shopu. Změny se týkají například  bodu věnujícímu se zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies. Ukládání tzv. cookies do počítačů uživatelů je primárně regulováno prostřednictvím směrnice Evropské unie. Ustanovení unijního práva v této oblasti se pak promítla i do znění vzorových obchodních podmínek. Také např. body definující doručení pošty byly vypuštěny z důvodu nadbytečnosti.

Vzorové obchodní podmínky je možno stáhnout bezplatně zde.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy opět čekají o Vánocích rekordní tržby. Měly by přesáhnout 50 miliard korun

12. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i nejvýznamnější sezona pro provozovatele internetových obchodů. Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun. Čtěte více

Češi na internetu pravidelně nakupují a roste jejich loajalita k oblíbeným e-shopům

30. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEk)
Nakupování na internetu je již běžnou součástí každodenního života. Češi si v e-shopech pořizují zboží pravidelně a jejich zájem o pohodlný nákup neklesá. Jak ukázal aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), polovina uživatelů internetu starších patnácti let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně. Stále častěji se pak při svých nákupech vrací do vyzkoušených obchodů. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více

Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky

12. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká pošta při objednání služby „Balík do ruky“ slibuje dodání objednané zásilky až k adresátovi. V posledních měsících ale v některých případech uloží balíček pouze na nejbližší pobočce. Cena za dodání přitom zůstává stejná a nespokojenost zákazníků dopadá i na internetové obchody. Těm se přístup státního podniku vůbec nelíbí. Čtěte více