Získejte pro svůj e-shop obchodní podmínky zdarma

9. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: APEK)
Pro všechny podnikatele působící v oblasti prodeje zboží na internetu připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s advokátní kanceláří Mašek, Kočí, Aujezdský aktualizované vzorové obchodní podmínky.
Foto: Sxc.hu

Podmínky jsou k dispozici bezplatně členům i nečlenům APEK a mohou pomoci především menším či začínajícím obchodům s řešením některých právních otázek.

Informační povinnost prodejce vyplývá ze zákona 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, který ukládá prodávajícímu povinnosti spotřebitele řádně informovat o podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti. A to včetně podmínek uplatnění rozporu s kupní smlouvou, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav. Za nesprávné údaje uvedené na stránkách hrozí majiteli e-shopu nemalé sankce ze strany české obchodní inspekce.

„Jde o univerzální vzorový dokument, který ocení především menší internetoví obchodníci, kteří mohou ušetřit nemalé finanční prostředky za tvorbu vlastních obchodních podmínek. Na internetu je běžné, že e-shopy od sebe obchodní podmínky kopírují a dochází tak často i k nevědomému kumulování nepřesností či dokonce zásadních chyb. Použití vzorových obchodních podmínek e-shopům pomůže se správným plněním zákonných povinností informování spotřebitele,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

V právní legislativě došlo k několika změnám, proto je zapotřebí zohlednit tyto novinky i v obchodních podmínkách uvedených u každého e-shopu. Změny se týkají například  bodu věnujícímu se zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies. Ukládání tzv. cookies do počítačů uživatelů je primárně regulováno prostřednictvím směrnice Evropské unie. Ustanovení unijního práva v této oblasti se pak promítla i do znění vzorových obchodních podmínek. Také např. body definující doručení pošty byly vypuštěny z důvodu nadbytečnosti.

Vzorové obchodní podmínky je možno stáhnout bezplatně zde.

Štítky: 

Podobné články

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě

28. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
E-shopy díky krizi způsobené koronavirem posilují jak v České republice, tak i v celé Evropě. Nakupování on-line objevuje řada nových zákazníků, jen v Itálii přibylo internetovým obchodům dva miliony nakupujících. Řada odvětví zaznamenala nárůst v řádech desítek až stovek procent, naopak přibližně pětina obchodníků na internetu zaznamenala pokles prodejů. Čtěte více

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla. Čtěte více

E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %. Čtěte více

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících. Čtěte více