Ženy v nákupu elektroniky dohánějí muže

7. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall.cz)
Nákup elektroniky, počítačového vybavení či pneumatik již dávno není pouze mužskou doménou. Z předvánočních statistik kampaně „Podzimní počítání“ e-shopu Mall.cz vyplynulo, že ženy čím dál více svoje protějšky dohánějí a v některých dříve typicky mužských kategoriích je již předehnaly.

Muži zase při nákupu častěji řeší domácí práce, vaření, žehlení a nemalou mírou kupují i prostředky na péči o svůj zevnějšek.

Vybrat novou televizi a k ní správnou digitální anténu či set-top-box, vhodnou tiskárnu k počítači nebo externí úložiště dat… To jsou všechno oblasti, kde ženy při nakupování na internetu meziročně posilují. Například nový notebook vybírá 40 % žen, tablet dokonce o 5 % více. Oblíbené mezi ženami jsou rovněž externí baterie k mobilním zařízením – tzv. power-banky, a to s podílem 80 %. Ženy rovněž rády fotí kompaktními fotoaparáty, které oproti mužům nakupují v poměru 4:1. Flashdisky jsou s 57 % oblíbenější u žen, běžné pevné disky zase kupují spíše muži (63 %). Zajímavým artiklem jsou automatické kávovary na espresso s příslušenstvím a elektrické grily, kde ženy shodně s 85 % jasně dominují. Zmiňovanou DVB-T anténu na internetu koupí každá pátá žena, zimní nebo letní pneumatiky nakupuje online 32 % žen.

Muži se častěji starají o výběr věcí na těžší domácí práce a stavbu, kde ženy k nákupu prakticky nepustí. Zajímá je ale i úklid a vaření (mopy a příslušenství shodně s pánvemi a hrnci 30 %). Manikúru či pedikúru nebo parfém na internetu koupil již každý čtvrtý muž, horší je to s výbavou na čištění zubů, kde jsou muži daleko konzervativnější a zůstávají u klasických zubních kartáčků. Ty elektrické nakupují totiž pouze v podílu 17 %.

Ženy řeší nákupy pro děti, ať už z hlediska vybavení do škol (98 %) nebo vánočních dárků – hraček s 87 %. Muži však rovněž nezahálejí a například dětské pleny či autosedačky podporují nákupem z 30 %. Módní oblečení napříč všemi kategoriemi s 87 % jasně mluví ve prospěch žen.

Zajímavostí je i podíl prodejů krmiva pro zvířata. Ženy více nakupují pro kočky a vybírají jim konzervy, muži zase preferují psy a nejčastěji jim kupují granule. O jídlo pro malé hlodavce se starají pouze ženy, kdežto koně se 75 % opečovávají muži.

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více