Zásilkovna vloni odbavila 3,8 milionu zásilek

2. 2. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zásilkovna)
Největší nápor přitom byl zaznamenán tradičně v prosinci, kdy během jediného měsíce prošlo pod rukama zaměstnanců 750 000 balíčků. Vzhledem k povánočním slevám nápor přetrvával i v lednu.

„V prosinci jsme kromě rekordního množství zásilek zaznamenali i vůbec nejvytíženější časy našich výdejních míst. Konkrétně 21. prosince mezi 15:00 a 16:00 jsme vydali 7 981 zásilek. Přestože tato čísla znamenají opravdový nápor, dokázali jsme doručovat včas a dodání zásilek nezpožďovat,” doplnila zakladatelka společnosti Zásilkovna Simona Kijonková.

Rok 2016: Muži vyzvedávají zásilky dříve a začali také více využívat výdejní místa

Pokud porovnáme rok 2016 s rokem předchozím, stoupla během něj průměrná výše dobírky u jednotlivých zásilek. Zatímco v roce 2015 zaplatili zákazníci za online objednávku s dobírkou průměrně 849 Kč, v roce 2016 se cena vyšplhala na 914 Kč. Uplynulý rok také přinesl vyrovnanější poměr toho, kdo si pro zásilky přichází na výdejní místa (ve 48 % si balíčky vyzvedávali muži, v 52 % ženy).

Ze statistik také vyplývá, že ženy stále nakupují online skoro dvakrát více než muži. Přes 65 % žen volí nákup z pohodlí domova nebo kanceláře, u mužů si stejný komfort zatím dopřává jen 34,5 %. Přesto, že muži nakupují online méně, vyzvedávají si zásilky dříve. Hned první den, kdy je zásilka připravena, si ji vyzvedne 43 % mužů (v roce 2015 to bylo 40 %). U žen je to - možná poněkud překvapivě - pouze 35 % (oproti 33 % v roce 2015).

„Spolu s narůstajícím počtem zásilek a větší touhou zákazníků vyzvedávat si své zboží co nejdříve se navyšují i vzdálenosti, které najedou kurýři Zásilkovny. Za rok 2016 to bylo 4,2 milionu kilometrů, což je jako pětkrát na Měsíc a zpátky,“ dodala Kijonková.

Zásilkovna v roce 2016

Během roku 2016 otevřela Zásilkovna 430 nových poboček (celkově jich tak má 920), z toho přes 700 v Česku. V loňském roce společnost dosáhla jednoho ze svých dlouhodobých cílů, kterým bylo otevření pobočky v každém městě v ČR nad 7 000 obyvatel. Obrat Zásilkovny v roce 2016 atakoval hranici 200 milionů Kč.

Štítky: 

Podobné články

Skupina Packeta, mateřská firma Zásilkovny, mění majitele

29. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Společníci skupiny Packeta, mateřské společnosti české technologicko-logistické firmy Zásilkovna, uzavřeli smlouvu o prodeji 100% podílu společnosti Packeta s.r.o. konsorciu CVC Capital Partners a Emma Capital s kapitálovou podporou R2G. Čtěte více

Pro e-shopy je nejdůležitější rychlé doručení zásilky a dodržení termínu

23. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zásilkovna)
Dva nejdůležitější parametry pro spolupráci e-shopu s dopravní společností jsou rychlé doručení zásilky (důležité pro 98 % e-shopů) a dodržení termínu doručení (důležité pro 96 % e-shopů). Mezi další zásadní předpoklady spolupráce patří dodržení termínu doručení (96 %), funkční zákaznický servis a spolehliví řidiči (93 %) nebo přehledné sledování zásilky (91 %). Čtěte více

Zásilkovna doručuje do AlzaBoxů

6. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Alza.cz Zásilkovně nově poskytne volné sloty tak, aby její zákazníci měli větší možnost vyzvednout své zásilky. Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než sto AlzaBoxů napříč celou Českou republikou. Čtěte více

Vlastní kamenná síť výdejen bez nákladů

27. 9. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Zásilkovna.cz)
Není asi větší důkaz o velikosti e-shopu než je existence vlastní sítě kamenných výdejních míst. Mít však síť obchodů hned v několika městech, a navíc v dobře dostupných lokalitách, to už je pro malé a střední e-shopy značně nepředstavitelné. Nyní jim však svitla naděje! Čtěte více