Zákazníci vybírají e-shop ve srovnávačích a rádcích

5. 3. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
V loňském roce si s jejich pomocí vybíralo vhodný e-shop pro svůj nákup 52 % českých uživatelů internetu. Vyplývá to z průzkumu Heureka.cz a NMS Market Research.
Foto: SXC.hu

Během tří let se obliba výběru e-shopů přes cenové srovnávače a nákupní rádce zvýšila téměř trojnásobně. Ještě v roce 2009 je využívalo jen 19 % lidí, v roce 2011 to bylo již 44 % uživatelů a v loňském roce si pro svůj nákup vybíralo e-shop jejich prostřednictvím 52 % uživatelů internetu.

„Téměř trojnásobný nárůst obliby nákupních rádců a srovnávačů cen je dán citlivostí zákazníků jak na cenu zboží, tak i na kvalitu obchodu. Zákazníci na cenových srovnávačích mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží. V případě nákupního rádce mohou k tomu navíc nakoupit v ověřeném a spolehlivém obchodě,” řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Klesá naopak tendence vyhledávat e-shopy prostřednictvím internetových vyhledávačů. „Situace na internetových vyhledávačích se obrátila. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a pokračuje: „Vloni už k výběru obchodu zvolila vyhledávače jen pětina uživatelů.“

Jakým způsobem vybíráme e-shopy? (Češi aktivní na internetu)

rok 2011

rok 2012
K výběru používám nákupní rádce nebo srovnávače cen44 %52 %
Obchody vybírám převážně přes internetové vyhledávače (Google, Seznam…)30 %20 %
Mám své oblíbené obchody a v těch nakupuji18 %14 %
Informace hledám na internetových fórech3 %5 %
Spoléhám se na doporučení přátel nebo na své vlastní zkušenosti6 %9 %
Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více