Za elektroniku pod stromeček Češi v průměru utratí 3 500 korun

25. 11. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Intel)
Elektronice budou na Vánoce dominovat telefony, notebooky s „odtržitelným“ displejem a nově drony. Oproti loňsku stoupne útrata za elektroniku zhruba o dvě stě korun. V průměru za elektroniku spotřebitelé utratí 3 500 korun, za chytrý mobil či počítač dokonce 10 000 korun.

„Mezi dárky nad pět tisíc korun kralují chytré telefony a notebooky, zejména ty konvertibilní, dva v jednom‘, ze kterých je možné odtržením displeje udělat tablet. Novinkou budou dálkově ovládané drony. V nižší cenové kategorii jsou hitem zařízení pro péči o zdraví a tělo, zejména chytré a fitness náramky a sport-testery. Nadělovat se budou i různé doplňky, jako jsou selfie tyče, sluchátka, externí baterie či disky,“ shrnul výsledky ankety Martin Vařbuchta ze společnosti Intel, která anketu mezi největšími tuzemskými prodejci elektroniky Alza.cz, CZC.cz, Mall.cz a Datart uskutečnila.

„Ženy budou nejčastěji obdarovávány notebooky 2v1, mobilními telefony, fitness náramky či mixéry na smoothie,“ řekla Šárka Jakoubková ze společnosti Alza.cz. „Muži se sami či za přispění partnerky obdarují high-endovou počítačovou výbavou, produkty pro chytrou domácnost, elektronickými doplňky do auta či pro sport,“ dodal Tomáš Pilský ze společnosti CZC.cz. „Teenageři se mohou těšit na akční kamery, chytré telefony, herní konzole, sluchátka, konvertibilní notebooky či selfie tyče,“ vyjmenovala Iva Pavlousková ze společnosti Datart. Tradiční vlněné ponožky by měly být podle Michaly Gregorové ze společnosti Mall.cz nahrazeny praktičtějšími dárky ve formě externích disků nebo zdrojů napájení (tzv. powerbank).

Čechy v nákupech brzdí hlavně nedostatek invence „co koupit“, na nedostatek peněz si nestěžují. „Nejvíce se nad výběrem dárku trápí muži. Vybrat správný vánoční dárek shledává nejtěžším 63 % z nich. Absence nápadů tak v ČR výrazně dominuje nad nedostatkem financí na dárky (31 %) či nedostatkem času (6 %),“ shrnul Martin Vařbuchta.

Nákupy vyvrcholí třetí prosincový týden

Předvánoční nákupy jsou již v plném proudu, potvrzují tuzemští prodejci oslovení v anketě. Dárky začali lidé kupovat již koncem října, ale nyní již rapidně stoupají každým dnem a budou kulminovat třetí týden v prosinci. Aby on-line nákup dorazil balíkovou přepravou do Štědrého dne, doporučují prodejci objednat alespoň s týdenním předstihem. Na výdejních místech či v prodejně bude možné objednané zboží vyzvednout u všech oslovených prodejců ještě 23. prosince, v případě prodejen Datart dokonce 24. prosince.

Podle loňského průzkumu Češi společně s Němci, Brity a Francouzi pořizují dárky s výrazným předstihem. „Téměř polovina (49 %) tuzemských spotřebitelů má již 1. prosince většinu dárků nakoupeno, zatímco ve většině států Evropy se nákupy pod stromeček realizují až během prosince. Padají i genderová klišé, například tuzemskou raritou je, že během roku nakupují více muži než ženy (16 % ku 13 %),“ uzavřel Martin Vařbuchta.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více