Za elektroniku pod stromeček Češi v průměru utratí 3 500 korun

25. 11. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Intel)
Elektronice budou na Vánoce dominovat telefony, notebooky s „odtržitelným“ displejem a nově drony. Oproti loňsku stoupne útrata za elektroniku zhruba o dvě stě korun. V průměru za elektroniku spotřebitelé utratí 3 500 korun, za chytrý mobil či počítač dokonce 10 000 korun.

„Mezi dárky nad pět tisíc korun kralují chytré telefony a notebooky, zejména ty konvertibilní, dva v jednom‘, ze kterých je možné odtržením displeje udělat tablet. Novinkou budou dálkově ovládané drony. V nižší cenové kategorii jsou hitem zařízení pro péči o zdraví a tělo, zejména chytré a fitness náramky a sport-testery. Nadělovat se budou i různé doplňky, jako jsou selfie tyče, sluchátka, externí baterie či disky,“ shrnul výsledky ankety Martin Vařbuchta ze společnosti Intel, která anketu mezi největšími tuzemskými prodejci elektroniky Alza.cz, CZC.cz, Mall.cz a Datart uskutečnila.

„Ženy budou nejčastěji obdarovávány notebooky 2v1, mobilními telefony, fitness náramky či mixéry na smoothie,“ řekla Šárka Jakoubková ze společnosti Alza.cz. „Muži se sami či za přispění partnerky obdarují high-endovou počítačovou výbavou, produkty pro chytrou domácnost, elektronickými doplňky do auta či pro sport,“ dodal Tomáš Pilský ze společnosti CZC.cz. „Teenageři se mohou těšit na akční kamery, chytré telefony, herní konzole, sluchátka, konvertibilní notebooky či selfie tyče,“ vyjmenovala Iva Pavlousková ze společnosti Datart. Tradiční vlněné ponožky by měly být podle Michaly Gregorové ze společnosti Mall.cz nahrazeny praktičtějšími dárky ve formě externích disků nebo zdrojů napájení (tzv. powerbank).

Čechy v nákupech brzdí hlavně nedostatek invence „co koupit“, na nedostatek peněz si nestěžují. „Nejvíce se nad výběrem dárku trápí muži. Vybrat správný vánoční dárek shledává nejtěžším 63 % z nich. Absence nápadů tak v ČR výrazně dominuje nad nedostatkem financí na dárky (31 %) či nedostatkem času (6 %),“ shrnul Martin Vařbuchta.

Nákupy vyvrcholí třetí prosincový týden

Předvánoční nákupy jsou již v plném proudu, potvrzují tuzemští prodejci oslovení v anketě. Dárky začali lidé kupovat již koncem října, ale nyní již rapidně stoupají každým dnem a budou kulminovat třetí týden v prosinci. Aby on-line nákup dorazil balíkovou přepravou do Štědrého dne, doporučují prodejci objednat alespoň s týdenním předstihem. Na výdejních místech či v prodejně bude možné objednané zboží vyzvednout u všech oslovených prodejců ještě 23. prosince, v případě prodejen Datart dokonce 24. prosince.

Podle loňského průzkumu Češi společně s Němci, Brity a Francouzi pořizují dárky s výrazným předstihem. „Téměř polovina (49 %) tuzemských spotřebitelů má již 1. prosince většinu dárků nakoupeno, zatímco ve většině států Evropy se nákupy pod stromeček realizují až během prosince. Padají i genderová klišé, například tuzemskou raritou je, že během roku nakupují více muži než ženy (16 % ku 13 %),“ uzavřel Martin Vařbuchta.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více