Y Soft oslavil 18 let a hlásí rozšiřování služeb i růst tržeb

17. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Y Soft)
Společnost Y Soft, která letos v srpnu oslavila 18 let od svého formálního založení, má našlápnuto. Za minulý fiskální rok dosáhla tržeb v hodnotě téměř miliardy korun a pochlubila se celou řadou novinek a vstupem do nových segmentů.
Václav Muchna, generální ředitel a spoluzakladatel Y Softu

V poslední době společnost Y Soft prochází důležitým přerodem a snahou se kromě segmentu správy tisku rozkročit i v dalších oblastech včetně hardwaru a 3D tisku. Stále platí, že Y Soft cílí výhradně na B2B zákazníky.

Důležité novinky se odehrály také u platformy Y Soft SafeQ, která ve své šesté verzi kromě tradičního print managementu pokrývá již také document capturing (zejména digitalizaci papírových dokumentů) a 3D print management (řeší správu a přístup 3D tiskáren). Nástroj společnost začala také dodávat i s některými 3D tiskárnami ze svého portfolia. Rozšiřování portfolia je reakcí na prognózy snižujícího se objemu tisku (ačkoli k tomu v globálním pohledu v praxi zatím nedochází).

Tržby Y Soft Corporation ve fiskálním roce 2018 (7/2017 – 7/2018) vzrostly o 45 % na 45 milionů dolarů včetně předplatného, tedy na necelou miliardu korun. Podle vedení Y Softu stojí za růstem cenový model založený na poskytování softwaru jako služby (SaaS) a firemní strategie přechodu na multi-produktovou platformu.

Letos tvořily služby digitalizace dokumentů už 5 % celkových tržeb společnosti, což představuje 15 % z celkového nárůstu objemu prodeje. Rozhodnutí Y Softu být prvními na trhu s nabídkou softwarových i podpůrných služeb ve formě předplatného mělo také dopad. Fiskální rok 2018 přinesl navýšení uzavřených smluv o předplatném služeb meziročně o 400 %.

Nabídka platformy YSoft SafeQ 6 měla dopad také na počet zákazníků, který vzrostl z 15 000 na 16 000. Zároveň většina stávajících zákazníků modernizovala na novou verzi. Schopnost YSoft SafeQ splnit požadavky na škálovatelnost a globální požadavky se projevila nárůstem počtu velkých klientů. Y Soft sleduje žebříček Global Fortune 500. Zastoupení zákazníků Y Softu tvořilo ve fiskálním roce 34 %, o tři procentní body více než v roce 2017.

Strukturu tržeb Y Softu tvoří software (31 %); podpora a služby (40 %); a hardware, včetně doprovodných produktů pro YSoft SafeQ – například externí terminály, čtečky karet a 3D tiskárny (21%). Smlouvy o předplatném zahrnující software a podporu představovaly 8 % celkového objemu prodeje.

Zajímavou kapitolou je pro Y Soft 3D tisk. Nabízená řešení byla trhem přijata pozitivně, výrobce však rozhodně vidí prostor pro další vývoj a vylepšování. S 3D tiskem Y Soft míří primárně na sektor vzdělávání, pro který svá řešení přímo přizpůsobil. Výzvou je pro Y Soft v současné chvíli také vytvoření kanálu pro podporu servisu 3D tiskáren. Ekosystém výrobce navíc není uzavřený a již nyní se počítá i s podporu produktů dalších firem.

Pro Y Soft je závazná podpora vlastních prodejních partnerů a i v období růstu dosáhla jejich spokojenost 98 %. Z důvodu očekávání růstu rozšířila společnost už v roce 2017 vlastní výrobní kapacity a expandovala do Číny. Ve fiskálním roce 2018 začala společnost Y Soft dodávat integrované terminály Epsonu a položila základy pro expanzi tím, že rozšířila své představenstvo o dvě nové pozice – „CFO“ a „Senior Vice President of Finance“.

„Růst zaznamenaný v tomto fiskálním roce je důkazem tvrdé práce všech YSofterů, naší partnerské komunity a naslouchání zpětné vazby od našich zákazníků,“ zhodnotil Václav Muchna, generální ředitel a spoluzakladatel Y Softu, který dodává: „Naší strategii průběžně vyhodnocujeme a zároveň jsme nadšeni z budoucích výsledků naplánovaných pro platformu a rozvoj firmy v podobě inovací, které jsme zavedli s cílem zajistit, abychom našim partnerům a zákazníkům dodávali stále nová řešení a příležitosti.“

V infografice níže pak Y Soft nastínil regionální průlom tržeb a růst počtu zákazníků, stejně jako další zajímavé skutečnosti pro fiskální rok 2018.

Podobné články

Infografika: Malé a střední podniky upřednostňují správu tisku v cloudu

9. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Y Soft)
Y Soft zveřejnil výsledky celosvětového průzkumu, který zkoumal preference malých a středních podniků (SMB) v oblasti technologií cloudu a správy tisku založené na využití cloudových služeb. Použití cloudových řešení je všudypřítomné – veřejné cloudové aplikace používá 93 % malých a středních podniků. Z výzkumu dále například vyplývá, že polovina malých a středních podniků upřednostňuje cloud-first řešení. Čtěte více
Pavel Majer, ředitel zákaznických služeb v Ricohu

Zaujímáme víceúrovňový přístup k zabezpečení

17. 7. 2019. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Pavel Majer, ředitel zákaznických služeb ve společnosti Ricoh, prozradil, jak jsou proti dnešním hrozbám zabezpečena zařízení Ricohu a pomocí kterých technologií výrobce pomáhá chránit citlivá data. Došlo také na možnosti vzdálené správy a servisu, kde Ricoh poskytuje pokročilá řešení. Čtěte více

Janus se stává dceřinou společností firmy Kyocera

12. 10. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: janus)
Společnost Kyocera Document Solutions Europe pokračuje ve své expanzi na trhu střední a východní Evropy akvizicí svého mezinárodního partnera, společnosti Janus z České republiky. Čtěte více

Zkusili jste prodat tiskárnu obchodníkovi?

25. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a OKI)
Menších specializovaných prodejen, které nepatří do řetězců, je celá řada. Obchodní činnost si v těchto firmách zajišťují sami a velmi dbají na efektivitu a jednoduchost všech činností. Na cokoliv „navíc“ obvykle nemají moc času. Slyší však na možnosti, jak zlepšit prezentaci zboží a cenových akcí přímo v prodejně. Čtěte více