Y Soft oslavil 18 let a hlásí rozšiřování služeb i růst tržeb

17. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Y Soft)
Společnost Y Soft, která letos v srpnu oslavila 18 let od svého formálního založení, má našlápnuto. Za minulý fiskální rok dosáhla tržeb v hodnotě téměř miliardy korun a pochlubila se celou řadou novinek a vstupem do nových segmentů.
Václav Muchna, generální ředitel a spoluzakladatel Y Softu

V poslední době společnost Y Soft prochází důležitým přerodem a snahou se kromě segmentu správy tisku rozkročit i v dalších oblastech včetně hardwaru a 3D tisku. Stále platí, že Y Soft cílí výhradně na B2B zákazníky.

Důležité novinky se odehrály také u platformy Y Soft SafeQ, která ve své šesté verzi kromě tradičního print managementu pokrývá již také document capturing (zejména digitalizaci papírových dokumentů) a 3D print management (řeší správu a přístup 3D tiskáren). Nástroj společnost začala také dodávat i s některými 3D tiskárnami ze svého portfolia. Rozšiřování portfolia je reakcí na prognózy snižujícího se objemu tisku (ačkoli k tomu v globálním pohledu v praxi zatím nedochází).

Tržby Y Soft Corporation ve fiskálním roce 2018 (7/2017 – 7/2018) vzrostly o 45 % na 45 milionů dolarů včetně předplatného, tedy na necelou miliardu korun. Podle vedení Y Softu stojí za růstem cenový model založený na poskytování softwaru jako služby (SaaS) a firemní strategie přechodu na multi-produktovou platformu.

Letos tvořily služby digitalizace dokumentů už 5 % celkových tržeb společnosti, což představuje 15 % z celkového nárůstu objemu prodeje. Rozhodnutí Y Softu být prvními na trhu s nabídkou softwarových i podpůrných služeb ve formě předplatného mělo také dopad. Fiskální rok 2018 přinesl navýšení uzavřených smluv o předplatném služeb meziročně o 400 %.

Nabídka platformy YSoft SafeQ 6 měla dopad také na počet zákazníků, který vzrostl z 15 000 na 16 000. Zároveň většina stávajících zákazníků modernizovala na novou verzi. Schopnost YSoft SafeQ splnit požadavky na škálovatelnost a globální požadavky se projevila nárůstem počtu velkých klientů. Y Soft sleduje žebříček Global Fortune 500. Zastoupení zákazníků Y Softu tvořilo ve fiskálním roce 34 %, o tři procentní body více než v roce 2017.

Strukturu tržeb Y Softu tvoří software (31 %); podpora a služby (40 %); a hardware, včetně doprovodných produktů pro YSoft SafeQ – například externí terminály, čtečky karet a 3D tiskárny (21%). Smlouvy o předplatném zahrnující software a podporu představovaly 8 % celkového objemu prodeje.

Zajímavou kapitolou je pro Y Soft 3D tisk. Nabízená řešení byla trhem přijata pozitivně, výrobce však rozhodně vidí prostor pro další vývoj a vylepšování. S 3D tiskem Y Soft míří primárně na sektor vzdělávání, pro který svá řešení přímo přizpůsobil. Výzvou je pro Y Soft v současné chvíli také vytvoření kanálu pro podporu servisu 3D tiskáren. Ekosystém výrobce navíc není uzavřený a již nyní se počítá i s podporu produktů dalších firem.

Pro Y Soft je závazná podpora vlastních prodejních partnerů a i v období růstu dosáhla jejich spokojenost 98 %. Z důvodu očekávání růstu rozšířila společnost už v roce 2017 vlastní výrobní kapacity a expandovala do Číny. Ve fiskálním roce 2018 začala společnost Y Soft dodávat integrované terminály Epsonu a položila základy pro expanzi tím, že rozšířila své představenstvo o dvě nové pozice – „CFO“ a „Senior Vice President of Finance“.

„Růst zaznamenaný v tomto fiskálním roce je důkazem tvrdé práce všech YSofterů, naší partnerské komunity a naslouchání zpětné vazby od našich zákazníků,“ zhodnotil Václav Muchna, generální ředitel a spoluzakladatel Y Softu, který dodává: „Naší strategii průběžně vyhodnocujeme a zároveň jsme nadšeni z budoucích výsledků naplánovaných pro platformu a rozvoj firmy v podobě inovací, které jsme zavedli s cílem zajistit, abychom našim partnerům a zákazníkům dodávali stále nová řešení a příležitosti.“

V infografice níže pak Y Soft nastínil regionální průlom tržeb a růst počtu zákazníků, stejně jako další zajímavé skutečnosti pro fiskální rok 2018.

Podobné články

Janus se stává dceřinou společností firmy Kyocera

12. 10. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: janus)
Společnost Kyocera Document Solutions Europe pokračuje ve své expanzi na trhu střední a východní Evropy akvizicí svého mezinárodního partnera, společnosti Janus z České republiky. Čtěte více

Zkusili jste prodat tiskárnu obchodníkovi?

25. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a OKI)
Menších specializovaných prodejen, které nepatří do řetězců, je celá řada. Obchodní činnost si v těchto firmách zajišťují sami a velmi dbají na efektivitu a jednoduchost všech činností. Na cokoliv „navíc“ obvykle nemají moc času. Slyší však na možnosti, jak zlepšit prezentaci zboží a cenových akcí přímo v prodejně. Čtěte více

Tisk je jednoduchý, ale dokumenty je třeba i třídit, ukládat a najít…

24. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Janus)
V dnešní době čelí každá firma nárůstu objemu zpracovávaných dat a dokumentů. Počty tištěných a skenovaných stránek se zvyšují a tento trend lze očekávat i v dalších letech. Digitalizace s sebou očekávané omezení tisku zatím nepřinesla, stále totiž existují obory, které se bez vytištěných dokumentů neobejdou. Dokumenty v papírové i digitální podobě je proto potřeba nějak třídit, ukládat a v případě potřeby snadno vyhledat. Čtěte více

Zámecké edukační centrum pozvedlo úroveň tisku díky Epson WF-5690DWF

20. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Epson)
Perla Dolního Povltaví – i tak se zámku Veltrusy říká. Kromě běžných návštěvníků do něj díky vzdělávacímu projektu Schola naturalis chodí také mnoho dětí od nejmenších až po studenty vysokých škol. Díky multifunkční inkoustové tiskárně Epson WF-5690DWF mohou na zámku připravovat různé barevné dokumenty na míru, bez obav z ceny za tisk. Čtěte více