Novinky

Voláte zákazníkům, jen když chcete peníze?

Dobrý den, já bych si s vámi chtěl domluvit schůzku za účelem představení našeho produktu. Dobrý den, mám pro vás nabídku a chtěl bych vám ji v pátek ukázat. Dobrý den, chtěl bych vás pozvat na naši prezentační akci.

Reseller Magazine OnLine
Zdroj: Jakzvýšitprodej.cz
  • 3. 10. 2014
  • 1 min
Voláte zákazníkům, jen když chcete peníze?

Pokud jste na tom stejně jako já, podobných nabídek slyšíte po telefonu každý měsíc několik. A všichni se z nich snažíme nějak vyklouznout: Moc dobře totiž víme, že cílem schůzky je získat naše peníze.

Prodejci, kteří se nám totiž ozývají jen tehdy, když nám chtějí něco prodat, jsou ve stejné pozici jako příbuzní, o kterých slyšíme jen tehdy, když si chtějí půjčit peníze.

Podstatou jakéhokoliv vztahu je ale to, že nejen bereme, ale i dáváme. A tím nemyslím lahve vína, reklamní předměty nebo firemní trička. Zákazníci si totiž mnohem více než drobných reklamních předmětů váží práce, služby či výpomoci, které se jim od nás dostalo:

  • Jednou tedy zákazníka představíme potenciálnímu odběrateli jeho výrobků.
  • Jindy mu domluvíme bezplatnou konzultaci s naším daňovým poradcem.
  • Při dalším setkání mu předáme šek na slevu, kterou jsme pro něj vyjednali u společného dodavatele.
  • A jindy mu třeba vystřihneme a pošleme článek z novin, který by ho mohl zajímat.

Prodejců, kteří od nás něco chtějí, jsou statisíce. Těch, kteří jsou ale ochotni naopak něco dávat, něco pro nás udělat, je minimum. A právě proto si je pamatujeme. Právě proto jsou nám sympatičtí. A právě proto je potom oslovujeme s každou poptávkou, která se v naší firmě na jejich produkty objeví.

Co v následujících sedmi dnech věnujete vašim zákazníkům bez toho, aniž byste očekávali cokoliv nazpět?

Autor: Pavel Řehulka