Vodafone spustil volání přes LTE i Wi-Fi pro všechny zákazníky

20. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Vodafone v testovacím režimu spustil dva nové způsoby telefonování. Zákazníci mohou vyzkoušet technologii VoLTE pro volání přes datovou síť LTE a službu Wi-Fi volání, kterou mohou testovat díky speciální aplikaci i na zařízeních bez nativní podpory této technologie.

Vodafone se tak podle svých slov stal jedním z prvních světových operátorů, kteří přinášejí obě možnosti. Wi-Fi volání umožňuje telefonovat a přijímat hovory doma i v zahraničí v prostředí, které je pokryté pouze Wi-Fi sítěmi. Mezi taková místa patří zejména podzemní prostory, suterény domů nebo velké budovy se železobetonovou konstrukcí.

Služby VoLTE a Wi-Fi volání, včetně Wi-Fi volání prostřednictvím aplikace, jsou k dispozici jak zákazníkům s tarifem i s předplacenou kartou, a to i v zahraničí za stejnou cenu jako doma. Po ukončení testovacího režimu budou nové možnosti volání dostupné i pro firemní zákazníky s řešením OneNet.

„Vodafone nabízí dostupnost hlasových služeb mimo pokrytí mobilním signálem jako první operátor v České republice v masovém měřítku. Díky volně dostupné aplikaci Wi-Fi volání mohou zákazníci Vodafonu tuto moderní službu využít na všech telefonech se systémem Android 4.0 a novějším, tedy na všech telefonech s Androidem v nabídce Vodafonu. Wi-Fi volání umožňuje spojení s libovolným telefonním číslem stejně, jako klasické volání z mobilního telefonu“, řekl Petr Dvořák, viceprezident pro koncové zákazníky ve Vodafonu.

Wi-Fi volání lze využít také v zahraničí bez dalších poplatků. Hovory ze zahraničí do České republiky uskutečněné prostřednictvím služby Wi-Fi volání i prostřednictvím stejnojmenné aplikace Vodafone účtuje jako hovory provedené na území České republiky. Hovory uskutečněné v roamingu a směřované do jiné cizí země jsou účtovány jako mezinárodní.

Co zákazník potřebuje k využití Wi-Fi volání

Wi-Fi volání je dostupné všem uživatelům sítě Vodafone, kteří mají aktualizovaný telefon se zabudovanou podporou této funkce od výrobce (nyní modely Samsung Galaxy S6 či Samsung Galaxy S6 edge) koupený v síti Vodafonu. Aktualizace softwaru bude probíhat automaticky postupně dle možnosti dodavatelů telefonů. Druhou variantu využití služby nabízí Vodafone ve formě bezplatné aplikace Wi-Fi volání pro libovolný telefon s Androidem ve verzi 4.0 nebo novějším. V obou případech je službu nutné aktivovat v samoobsluze Můj Vodafone.

Co zákazník potřebuje k využití VoLTE

Pro využití volání v mobilní datové síti LTE potřebuje zákazník telefon s podporou této technologie koupený u Vodafonu a LTE SIM kartu. Všechny SIM karty vydané od 1. 7. 2013 již nabízejí přístup k LTE automaticky, starší SIM karty lze vyměnit za nové na obchodních místech Vodafonu. Službu VoLTE je také nutné aktivovat v samoobsluze Můj Vodafone.

Přínosem obou technologií volání je pevná identifikace s telefonním číslem, díky které volání probíhá stejně, jako by uživatel volal přímo v telefonní síti. To znamená, také stejné účtování hovorů, včetně možnosti využívat volné minuty dle zvoleného tarifu. Při využití technologie VoLTE přenos hlasu ani videa nespotřebuje žádná data z balíčku, který má uživatel k dispozici. VoLTE díky volání prostřednictvím datové mobilní sítě LTE nabízí spojení hovorů do dvou sekund, vyšší kvalitu přenosu hlasu a také udržení vysoké rychlosti datových přenosů na pozadí.

Na vývoji a testování služeb Wi-Fi volání a VoLTE Vodafone spolupracoval se společností Samsung. K testování sloužily telefony Samsung Galaxy S6 a Samsung Galaxy S6 edge. Hlavní dodavatel pro síť byla společnost Ericsson a aplikaci Wi-Fi volání pro Vodafone vyvinula firma WIT Software.

Podobné články

Vodafone jako první v Česku spouští softwarově definované sítě

14. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Inteligentní síť, která dokáže předvídat a řídit poptávku a která je řízená softwarem z jednoho místa. To je služba Vodafone SD-WAN. Česká republika je vůbec prvním evropským trhem z celé skupiny Vodafone Group, který toto řešení nabízí na platformě VeloCloud softwarového lídra VMware. Softwarově definovaná síť může přinést výrazné úspory a pomoci tak i firmám. Čtěte více

Změny v externí komunikaci Vodafonu

6. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Dosavadní zástupce vedoucího externí komunikace Vodafonu Ondřej Luštinec se v dubnu stal vedoucím tohoto oddělení firmy. Na pozici seniorního specialisty od května nastupuje Kateřina Šantorová, která zároveň přebírá roli zástupce vedoucího externí komunikace. Čtěte více

Mobilem místo peněženky platí velká část Čechů

3. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Rychlejší, jednodušší a hygieničtější. Mobilním telefonem platí za zboží a služby rovná polovina lidí ve věku 25 až 34 let, kteří vlastní v tuzemsku chytrý telefon. A napříč generacemi je to více než třetina, ukázala studie Češi v síti od společnosti Kantar, kterou má společnost Vodafone k dispozici. Čtěte více

Změny ve vedení Vodafonu

2. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Vodafone)
Procesem integrace společností Vodafone a UPC je pověřeno nové vedení. Zatímco generálním ředitelem zůstává Petr Dvořák, na úrovni viceprezidentů se objevilo nové jméno. Nově zřízenou pozici viceprezidenta pro strategii a integraci bude od 1. srpna 2019 zastávat Petr Procházka. Čtěte více