Vodafone spustil volání přes LTE i Wi-Fi pro všechny zákazníky
Vodafone se tak podle svých slov stal jedním z prvních světových operátorů, kteří přinášejí obě možnosti. Wi-Fi volání umožňuje telefonovat a přijímat hovory doma i v zahraničí v prostředí, které je pokryté pouze Wi-Fi sítěmi. Mezi taková místa patří zejména podzemní prostory, suterény domů nebo velké budovy se železobetonovou konstrukcí.
Služby VoLTE a Wi-Fi volání, včetně Wi-Fi volání prostřednictvím aplikace, jsou k dispozici jak zákazníkům s tarifem i s předplacenou kartou, a to i v zahraničí za stejnou cenu jako doma. Po ukončení testovacího režimu budou nové možnosti volání dostupné i pro firemní zákazníky s řešením OneNet.
„Vodafone nabízí dostupnost hlasových služeb mimo pokrytí mobilním signálem jako první operátor v České republice v masovém měřítku. Díky volně dostupné aplikaci Wi-Fi volání mohou zákazníci Vodafonu tuto moderní službu využít na všech telefonech se systémem Android 4.0 a novějším, tedy na všech telefonech s Androidem v nabídce Vodafonu. Wi-Fi volání umožňuje spojení s libovolným telefonním číslem stejně, jako klasické volání z mobilního telefonu“, řekl Petr Dvořák, viceprezident pro koncové zákazníky ve Vodafonu.
Wi-Fi volání lze využít také v zahraničí bez dalších poplatků. Hovory ze zahraničí do České republiky uskutečněné prostřednictvím služby Wi-Fi volání i prostřednictvím stejnojmenné aplikace Vodafone účtuje jako hovory provedené na území České republiky. Hovory uskutečněné v roamingu a směřované do jiné cizí země jsou účtovány jako mezinárodní.
Co zákazník potřebuje k využití Wi-Fi volání
Wi-Fi volání je dostupné všem uživatelům sítě Vodafone, kteří mají aktualizovaný telefon se zabudovanou podporou této funkce od výrobce (nyní modely Samsung Galaxy S6 či Samsung Galaxy S6 edge) koupený v síti Vodafonu. Aktualizace softwaru bude probíhat automaticky postupně dle možnosti dodavatelů telefonů. Druhou variantu využití služby nabízí Vodafone ve formě bezplatné aplikace Wi-Fi volání pro libovolný telefon s Androidem ve verzi 4.0 nebo novějším. V obou případech je službu nutné aktivovat v samoobsluze Můj Vodafone.
Co zákazník potřebuje k využití VoLTE
Pro využití volání v mobilní datové síti LTE potřebuje zákazník telefon s podporou této technologie koupený u Vodafonu a LTE SIM kartu. Všechny SIM karty vydané od 1. 7. 2013 již nabízejí přístup k LTE automaticky, starší SIM karty lze vyměnit za nové na obchodních místech Vodafonu. Službu VoLTE je také nutné aktivovat v samoobsluze Můj Vodafone.
Přínosem obou technologií volání je pevná identifikace s telefonním číslem, díky které volání probíhá stejně, jako by uživatel volal přímo v telefonní síti. To znamená, také stejné účtování hovorů, včetně možnosti využívat volné minuty dle zvoleného tarifu. Při využití technologie VoLTE přenos hlasu ani videa nespotřebuje žádná data z balíčku, který má uživatel k dispozici. VoLTE díky volání prostřednictvím datové mobilní sítě LTE nabízí spojení hovorů do dvou sekund, vyšší kvalitu přenosu hlasu a také udržení vysoké rychlosti datových přenosů na pozadí.
Na vývoji a testování služeb Wi-Fi volání a VoLTE Vodafone spolupracoval se společností Samsung. K testování sloužily telefony Samsung Galaxy S6 a Samsung Galaxy S6 edge. Hlavní dodavatel pro síť byla společnost Ericsson a aplikaci Wi-Fi volání pro Vodafone vyvinula firma WIT Software.