Vedoucí pracovníci nejsou připraveni na digitální budoucnost

5. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: EMC)
Studie společnosti EMC zkoumala rostoucí vliv digitalizace na životy běžných občanů i firem. Mezi nejzajímavější výsledky průzkumu patří informace, že ačkoli takřka všichni dotazovaní vedoucí pracovníci firem jsou přesvědčeni, že nové technologie natrvalo změní pravidla podnikání, jen málo podniků je skutečně přijalo za své.

Nepřekvapí, že takřka všichni (96 %) dotazovaní vedoucí firemní pracovníci jsou přesvědčeni, že nové technologie natrvalo mění pravidla podnikání. Celých 93 % respondentů se navíc domnívá, že technologický pokrok poslední doby má vliv na očekávání zákazníků, a prakticky všichni tvrdí, že tento trend bude v příštím desetiletí prudce růst. Zákazníci podle průzkumu nejčastěji očekávají rychlejší přístup ke službám, možnost nepřetržitého připojení „odkudkoli“ a z různých typů zařízení a vyšší míru individualizace prostředí.

Hledání nových cest

Podniky zastávají názor, že transformace je vzhledem k novým nárokům informační generace naprosto zásadní. Lídři se shodují, že pokud chtějí udávat tempo – a ne si ho nechat diktovat – potřebují zvládnout pět klíčových atributů. Všechny se točí kolem informací a vyžadují:

  • předvídavě nacházet nové příležitosti na trzích;
  • prokazovat svou transparentnost a důvěryhodnost;
  • dynamicky inovovat;
  • nabízet zákazníkům jedinečné a individualizované prostředí;
  • fungovat v reálném čase.

I přes vysokou důležitost těchto atributů však lídři připouštějí, že jen málo podniků je skutečně přijalo za své. Na dotaz, zda tyto atributy zvládají velmi dobře a v celé společnosti, jen 12 % odpovědělo, že umějí předvídavě nacházet nové příležitosti, 9 % se hlásí k dynamickým inovátorům, 14 % funguje transparentně a důvěryhodně, 11 % personalizuje své služby a 12 % řídí svůj provoz v reálném čase.

Podle společností Gartner a IDC navíc přes sedm miliard lidí do roku 2020 na nejméně 30 miliardách zařízení vytvoří 44 zetabajtů (neboli 44 bilionů gigabajtů) dat. Rychle tak vzniká svět, ve kterém budou prakticky všechny aspekty života řízené daty. Podniky sice vědí, že mohou z těchto dat vytěžit hodnotu, téměř polovina (49 %) ale připouští, že nedokážou v informace, na jejichž základě lze jednat, proměnit všechna svá data. Tady je podrobnější rozbor:

  • 70 % respondentů uvedlo, že umějí z dat získávat informace, jen 30 % s nimi ale neustále drží krok a dokáže se na jejich základě rozhodovat v reálném čase, ovšem nehodnotí tuto oblast jako velmi dobře zvládnutou a fungující v celé organizaci;
  • nadpoloviční většina (52 %) dotazovaných uznala, že svá data nevyužívají efektivně nebo se topí v informační záplavě;
  • pouze 24 % se pokládá za „velmi dobré“, pokud jde o přeměnu dat v užitečné postřehy a informace.

Společnosti se připravují na to, aby dokázaly naplnit měnící se očekávání zákazníků, svět se ale vyvíjí stejně rychlým tempem. Organizace Institute For The Future předpovídá významné posuny na makroúrovni v tom, jak budou technologie do roku 2024 dál transformovat svět. Zaznamenává jednoznačné signály, že rychle vzniká svět, ve kterém budou prakticky všechny aspekty života řízeny daty. Jednotlivci i korporace budou prodávat, podporovat dobročinnost a vyměňovat si informace na otevřených fórech. Věci všude okolo nás ožijí a díky neustálému propojení budou lépe reagovat na naše potřeby. Rozhodování nevídaně vylepší umělá inteligence. Informace bude možné předávat a vstřebávat více lidskými smysly.

Výsledky průzkumu vycházejí z odpovědí 3 600 ředitelů a členů nejvyššího managementu firem z 18 zemí a formulují očekávání zástupců této generace a pojmenovávají základní podnikatelské atributy klíčové pro organizace, jež chtějí v  novém prostředí úspěšně konkurovat ostatním a prosperovat.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

ASBIS CZ se stal distributorem softwaru ABBYY

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Navázání této spolupráce mezi ABBYY a ASBIS CZ umožní zákazníkům vybírat z nabídky řešení vytvořených speciálně pro podniky, které chtějí zvýšit svoji efektivitu a využít AI k automatizaci ve velkém měřítku. ASBIS CZ je připraven poskytnout zákazníkům také servis a podporu při výběru a nákupu produktů. Čtěte více

EFEKTIVITA, RYCHLOST a INOVACE: Prozkoumejte nové horizonty s produkčními skenery RICOH

2. 2. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Infomatic)
Jsme nadšeni, že vám můžeme představit nejnovější přírůstky do naší široké nabídky – revoluční skenery RICOH fi-8820, RICOH fi-8930 a RICOH fi-8950. Tyto modely jsou synonymem nejen pro výkon a spolehlivost, ale také pro novou dimenzi inovací ve zpracování dokumentů na produkční úrovni. Čtěte více