V srpnu přijdou na český trh brýle pro virtuální realitu View-Master

17. 5. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: View-Master)
Virtuální realita se stává trendem napříč obory a letos její nástup nemine ani Českou a Slovenskou republiku. V srpnu letošního roku vstoupí na trh další zástupce, brýle pro virtuální realitu View-Master společnosti Mattel. Kromě příznivého poměru ceny a výkonu zajmout také tematickými balíčky, které spolu s nimi budou dostupné.

Kromě pěti zážitkových, tematických balíčků (Zajímavá místa, Divočina, Vesmír, Podmořský svět a Dinosauři) se mohou uživatelé těšit na VR hry, virtuální turistiku, tzv. virtuální zážitky, 360° videa či minifilmy.

Předchůdcem současného View-Masteru bylo zařízení pro projekci 3D obrázků z tematických kotoučů, které si z dětství pamatuje nejedna generace. Jeho značně inovovaný nástupce funguje na principu vložení chytrého telefonu do brýlí, telefon pak slouží ke spuštění aplikace, ale také jako displej. Kvůli správné funkčnosti aplikací pro virtuální realitu musí smartphone disponovat gyroskopem. Dalším parametrem, se kterým je třeba počítat, je rozměr telefonu – velikost displeje musí být v rozmezí od čtyř do šesti palců.

Společně s View-Masterem bude na trh uvedeno také pět zážitkových balíčků, z nichž některé byly připraveny ve spolupráci s National Geographic či Discovery Channel. Témata s názvy Divočina, Vesmír, Zajímavá místa, Podmořský svět a Dinosauři přenesou uživatele do simulovaného prostředí a kromě návštěvy virtuálního safari či vesmíru na ně čekají také zajímavé informace či minihry. View-Master tedy vedle zábavy představuje i nové pojetí vzdělávání. Zážitkové balíčky je možné zakoupit ve speciálním balení či pořídit jako aplikace online. Balíčky ve fyzické podobě však nabídnou obsah navíc – speciální kotouče, které při použití brýlí View-Master zprostředkují tzv. rozšířenou realitu, tedy tu, která spojuje digitální projekci a reálné prostředí. Právě kvůli zážitkovým balíčkům, ale i dalším edukativním, volně dostupným aplikacím je produkt určen primárně pro děti od sedmi let. Zážitkové balíčky byly navrženy tak, aby dětem hravou formou poskytly nové informace. Budou-li se děti například pohybovat ve virtuální realitě v džungli, mohou si kromě prohlížení okolního prostředí vždy páčkou kliknout na jednotlivá zvířata a dozvědí se další zajímavosti. Aplikace jsou tedy zdařilým nástrojem, jak spojit příjemné s užitečným. A děti se učí, aniž by o tom věděly,“ řekl Marek Somol, manažer projektu View-Master pro Českou a Slovenskou republiku.

Výhodou View-Masteru je univerzálnost, proto na něm bude možné vyzkoušet i jiný než oficiální obsah od Mattela. Dostupné aplikace, ať už zdarma či za poplatek, a to pro systémy iOS, Android či Windows Phone/Windows 10 Mobile, nabídnou především virtuální hry různého zaměření. Specifický zážitek zprostředkují tzv. virtuální zážitky, které mnohdy kombinují 360° video, herní prvky a interakci. Časté jsou například ty s hororovou tematikou. Uživatelé si prostřednictvím brýlí prohlédnou i dnes už rozšířená 360° videa. Přenesou je na fascinující a světoznámé destinace, veřejnosti nepřístupná místa, koncerty či třeba zprostředkují adrenalinové zážitky. Právě kvůli možnosti poznat zahraniční destinace ze zcela nového pohledu se hovoří o tzv. virtuální turistice.

Z hlediska uživatelského pohodlí je přínosem View-Masteru oproti jiným zařízením na trhu v obdobné cenové výši plastové provedení. Při porovnání s kartonovými verzemi nabízí dlouhou životnost. Jeho pádu na zem a rozbití brání praktická šňůrka kolem ruky. Pohodlné užívání zajistí pogumované okraje, které dokonale odstíní uživatele od okolního světla a prostoru. Cílem je zajistit co nejvěrohodnější zážitek z virtuální reality. Ani o telefon nemusí mít uživatel strach, uvnitř View-Masteru je pevně uchycen a samovolné vypadnutí je nemožné i kvůli zajištěnému krytu brýlí.

Pro rodiče pak bude při koupi jistě rozhodujícím aspektem zdravotní nezávadnost View-Masteru. Obdobně jako všechny produkty společnosti Mattel, prošly i brýle pro virtuální realitu nezbytným testováním, produkt byl navíc připraven ve spolupráci s očními lékaři a jeho užívání je pro dětský zrak bezpečné. Při výrobě se počítalo i s tím, že se brýle přikládají do oblasti kolem očí, kde je citlivá pokožka a také oční sliznice. „Na zahraničních trzích se postupně objevuje celá řada brýlí pro virtuální realitu, a to včetně těch levnějších a nepříliš kvalitních z Asie. Lze předpokládat, že se v průběhu roku objeví i v České a Slovenské republice. Pokud brýle vybíráme pro děti, je třeba klást důraz na zdravotní nezávadnost produktu a ověřit si, zda produkt prošel testy. Některé levnější produkty z Asie například nemusí splňovat standardy EU a mohou obsahovat ftaláty,“ doplnil Somol.

Obrazová galerie:

Podobné články

Deset kybernetických nebezpečí roku 2024: Hrozby, trendy a doporučení

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eviden)
S každým rokem roste počet a intenzita kybernetických útoků. Do roku 2025 by pak kyberzločinci měli celosvětově způsobit škody za 10,5 bilionu dolarů. Ruku v ruce s tím pak jde rostoucí zájem firem o služby prediktivní bezpečnosti. Vedle „tradičních aktivit“ poroste i závažnost útoků přes kvantové počítače, umělou inteligenci, 5G infrastrukturu nebo virtuální realitu. Čtěte více

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více

HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů. Čtěte více
Vlevo Krzysztof Konieczny, CEO společnosti Sun Capital, a vpravo Marek Prorok,  sales manager projektu Company (Un)Hacked v Zebra systems

Zebra systems se stala distributorem bezpečnostních VR kurzů Company (Un)Hacked

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Zebra systems se stala distributorem řešení Company (Un)Hacked umožňujícího komplexní trénink kybernetické bezpečnosti ve virtuální realitě. Interaktivní trénink ve virtuální realitě pomáhá zvyšovat povědomí o kybernetické bezpečnosti a ochraně dat mezi zaměstnanci. Čtěte více