V práci se surfuje soukromě

17. 4. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: GFI)
Podle průzkumu GFI provedeného v březnu 2014 mezi prodejními partnery společnosti registruje téměř 90 % českých podnikových zákazníků zneužívání pracovního internetu svými zaměstnanci k soukromým účelům. Podniky mají obavy zejména ze ztráty produktivity práce, úniku citlivých dat a zavlečení virů do firmy.

Faktem, že zaměstnanci firemních zákazníků využívají webový přístup k mimopracovním účelům, si je jisto 61 % prodejních partnerů, 28 % partnerů se domnívá, že ke zneužívání dochází. Jen necelých 11 % respondentů si je jisto či se domnívá, že u jejich zákazníků ke zneužívání nedochází. Jako největší hrozbu zneužívání pracovního webu vidí podnikový management ztrátu pracovní produktivity zaměstnanců (64 %), únik citlivých dat či přihlašovacích informací (47 %), zavlečení virů (35 %), zahlcení kapacity podnikové sítě (24 %) a právní zodpovědnost za případné porušení autorských práv zaměstnanci (15 %). Pouze 6 % respondentů nepovažuje soukromé brouzdání po pracovním internetu za hrozbu.

I přes zmíněné obavy pouze 42 % podniků pravidelně nebo občas vyhodnocuje reporty o přístupu zaměstnanců k podnikovému webu, ať již s podporou specializovaného nástroje nebo bez něj. Téměř polovina z celkového počtu respondentů (48 %) alespoň blokuje přístup k určitým webovým stránkám a 45 % webový přístup k nepracovním účelům toleruje.

„Díky raketově narůstajícímu počtu mobilních zařízení používaných v podnikových sítích a pracovních počítačů využívaných doma dochází ke stírání hranic mezi soukromým a pracovním životem,“ řekl Martin Říha, ředitel pro strategii ve společnosti GFI Česká republika a Slovensko. „Přestože nové technologie a nový styl práce přinášejí značný nárůst flexibility a efektivity, zároveň dochází ke zvýšení rizik pro podnikové sítě. Dnes se již firmy bez specializovaných nástrojů typu GFI WebMonitor, které reagují na mobilní trendy a pomáhají vytvářet účinné strategie podnikové bezpečnosti, prostě neobejdou.“

Štítky: 

Podobné články

Globální prodej PC se v prvním čtvrtletí 2024 vrátil na předpandemickou úroveň

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC se celosvětový trh s osobními počítači po dvou letech poklesu vrátil v prvním čtvrtletí roku 2024 k růstu. Celkem se v tomto období prodalo 59,8 milionu PC, což představuje meziroční nárůst o 1,5 %. Čtěte více
Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Globální trh s monitory se ve 4. čtvrtletí 2023 vrátil k růstu. Mírné oživení by mělo pokračovat

9. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej počítačových monitorů zakončil rok 2023 pozitivně – v posledním loňském kvartále se podle IDC prodalo 31,9 milionu zařízení. Výsledný meziroční růst na úrovni 3,8 % za čtvrtý kvartál tak dokonce mírně překonal původní prognózu, jež předpokládala růst o 3,2 %. Čtěte více

Prodej nositelné elektroniky vloni mírně rostl, do budoucna se očekává růst poptávky

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s nositelnými zařízeními ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC meziročně klesl o 0,9 %. Navzdory zlepšeným ekonomickým podmínkám zaznamenaly vyspělé trhy, jako jsou Spojené státy, západní Evropa a Japonsko, ve na konci loňského pokles v důsledku utlumené poptávky, náročného srovnání s obchodně úspěšným rokem 2022 nebo převisu nahromaděných zásob. Čtěte více