V e-shopech většina Čechů utratí až 5 000 Kč

23. 4. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Téměř 65 procent uživatelů utratí na internetu více než 5 000 Kč ročně a přibližně pětina více než 20 000 Kč. Vyplývá to z průzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

„Nejvíce uživatelů utratilo při nákupech na internetu v loňském roce podle jejich vlastního odhadu 5 – 10 000 Kč, na Slovensku je situace obdobná,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Nejvíce českých uživatelů na internetu nakupuje oblečení a módní doplňky (37,9 procent), bílé elektro (31,2 procent) a dětské zboží (27 procent).

„Nejsilnějším měsícem pro nákup oblečení na Aukru je listopad, protože zákazníci pořizují právě oblečení jako oblíbený vánoční dárek. Naopak nejméně se oblečení prodává v srpnu,“ řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí obchodního portálu Aukro.cz, a dodává: „Nejoblíbenějším zbožím v rámci kategorie móda je dámská obuv a dámská trička.“

Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu?

ČRSlovensko
0 Kč0,14%0,16%
1 - 1 000 Kč 2,78%4,09%
1 001 - 3 000 Kč 11,21%14,72%
3 001 - 5 000 Kč 14,87%12,38%
5 001 - 10 000 Kč 22,56%22,37%
10 001 - 20 000 Kč 21,53%21,47%
Více jak 20 000 Kč 20,49%19,66%
Nevím/nechci odpovědět 6,41%5,15%
 

Jaké zboží či služby jste v průběhu minulého roku přes internet nakoupil/a? (lze uvést více možností)

ČRSlovensko
Oblečení, doplňky a obuv 37,93%33,72%
Bílá technika 31,21%27,50%
Dětské zboží a hračky 27,01%16,71%
Knihy 26,53%31,36%
Mobilní telefony a PDA 25,56%20,17%
Dům a zahrada 24,70%14,08%
Krása a zdraví (kosmetika, parfémy) 24,50%21,53%
TV a video 22,43%22,53%
Sportovní vybavení 20,94%16,21%
Dovolená a ubytování 19,77%15,45%
Digitální fotoaparáty a fotografické vybavení 18,74%14,50%
Lístky na koncerty, vstupenky do kin a divadel 17,63%14,55%
Počítače 17,49%13,45%
Auto-moto 14,99%17,46%
Notebooky 14,31%13,95%
Jízdenky na vlak, autobus 10,59%8,78%
Nábytek 10,04%7,12%
Jiné 9,63%6,67%
Tiskárny 9,60%6,82%
Počítačové hry 9,46%7,58%
Počítačový software 8,61%6,32%
Hudba 8,29%7,12%
Letenky 7,40%9,98%
Filmy 7,06%6,97%
GPS navigace 6,30%5,02%
Potraviny 5,14%2,51%
Sběratelské zboží 4,94%2,56%

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více