V e-shopech většina Čechů utratí až 5 000 Kč

23. 4. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Téměř 65 procent uživatelů utratí na internetu více než 5 000 Kč ročně a přibližně pětina více než 20 000 Kč. Vyplývá to z průzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

„Nejvíce uživatelů utratilo při nákupech na internetu v loňském roce podle jejich vlastního odhadu 5 – 10 000 Kč, na Slovensku je situace obdobná,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Nejvíce českých uživatelů na internetu nakupuje oblečení a módní doplňky (37,9 procent), bílé elektro (31,2 procent) a dětské zboží (27 procent).

„Nejsilnějším měsícem pro nákup oblečení na Aukru je listopad, protože zákazníci pořizují právě oblečení jako oblíbený vánoční dárek. Naopak nejméně se oblečení prodává v srpnu,“ řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí obchodního portálu Aukro.cz, a dodává: „Nejoblíbenějším zbožím v rámci kategorie móda je dámská obuv a dámská trička.“

Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu?

ČRSlovensko
0 Kč0,14%0,16%
1 - 1 000 Kč 2,78%4,09%
1 001 - 3 000 Kč 11,21%14,72%
3 001 - 5 000 Kč 14,87%12,38%
5 001 - 10 000 Kč 22,56%22,37%
10 001 - 20 000 Kč 21,53%21,47%
Více jak 20 000 Kč 20,49%19,66%
Nevím/nechci odpovědět 6,41%5,15%
 

Jaké zboží či služby jste v průběhu minulého roku přes internet nakoupil/a? (lze uvést více možností)

ČRSlovensko
Oblečení, doplňky a obuv 37,93%33,72%
Bílá technika 31,21%27,50%
Dětské zboží a hračky 27,01%16,71%
Knihy 26,53%31,36%
Mobilní telefony a PDA 25,56%20,17%
Dům a zahrada 24,70%14,08%
Krása a zdraví (kosmetika, parfémy) 24,50%21,53%
TV a video 22,43%22,53%
Sportovní vybavení 20,94%16,21%
Dovolená a ubytování 19,77%15,45%
Digitální fotoaparáty a fotografické vybavení 18,74%14,50%
Lístky na koncerty, vstupenky do kin a divadel 17,63%14,55%
Počítače 17,49%13,45%
Auto-moto 14,99%17,46%
Notebooky 14,31%13,95%
Jízdenky na vlak, autobus 10,59%8,78%
Nábytek 10,04%7,12%
Jiné 9,63%6,67%
Tiskárny 9,60%6,82%
Počítačové hry 9,46%7,58%
Počítačový software 8,61%6,32%
Hudba 8,29%7,12%
Letenky 7,40%9,98%
Filmy 7,06%6,97%
GPS navigace 6,30%5,02%
Potraviny 5,14%2,51%
Sběratelské zboží 4,94%2,56%

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více