Třetinu nákladů na kyberkriminalitu v loňském roce mají na svědomí malware a interní útoky

12. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Náklady firem na řešení problémů s malwarem a interními útoky se v roce 2018 zvýšily o 12 % a tvořily třetinu všech nákladů na kybernetické útoky, jak ukázal společný průzkum Accenture a Ponemon Institute.

Na základě rozhovorů s více než 2 600 odborníky na bezpečnost a informační technologie v 355 organizacích na celém světě letošní „Cost of Cybercrime Study“ (Studie nákladů na kyberkriminalitu) společnosti Accenture zjistila, že se výdaje firem kvůli malwaru zvýšily o 11 %. V průměru tyto náklady činily více než 2,6 milionu USD na organizaci. Náklady způsobené insidery – kteří jsou definováni jako zaměstnanci, dočasný personál, dodavatelé a obchodní partneři – se zvýšily o 15 %, v průměru na 1,6 milionu USD na organizaci.

Tyto dva druhy kyberútoků tvořily třetinu ze 13 milionů USD celkových nákladů společností na kyberútoky v roce 2018, což znamená zvýšení o 1,3 milionu USD oproti předchozímu roku. Obdobně se zvýšily náklady firem způsobené phishingem a sociálním inženýrstvím, v průměru to bylo 1,4 milionu USD na organizaci.

Studie počítala náklady na kyberkriminalitu jako částku, kterou firma utratí za zjišťování, zkoumání a zotavování se z kybernetického útoku v období čtyř po sobě následujících týdnů, dále výdaje na následné aktivity (tj. ty, které jsou reakcí na útok a mají zabránit dalším podobným útokům) a snahu snížit disrupci obchodu a ztrátu zákazníků.

„Lidé, data i technologie – každý aspekt podnikání s sebou nese nějaké riziko. Týmy zajišťující bezpečnost většinou nejsou úzce zapojeny do zabezpečování inovací,“ prohlásil Kelly Bissell, výkonný ředitel Accenture Security. „Tento překonaný přístup je pro byznys špatný a může vyústit v chybné rozdělení odpovědnosti ve firmě i v pocit, že bezpečnost není odpovědností každého. Z naší studie vyplývá, že je čas na ucelenější, proaktivnější a preventivnější přístup k managementu kybernetických rizik, který zahrnuje kompletní zapojení v rámci celého ekosystému partnerů.“

Další poznatky z výzkumu:

  • V roce 2018 každá z dotazovaných společností zaznamenala průměrně 145 kybernetických útoků, které měly za následek proniknutí do klíčových sítí nebo systémů společnosti. To je zvýšení o 11 % oproti roku 2017 a 67 % oproti období před pěti lety.
  • Malware je nejdražším druhem útoku, který společnosti stojí průměrně 2,6 milionu USD. Následují útoky na webové stránky a aplikace, kde náklady činí v průměru 2,3 milionu USD.
  • Počet organizací, u kterých došlo k ransomwarovým útokům se v roce 2018 zvýšil o 15 % a náklady se zvýšily průměrně o 21 %, na přibližně 650 000 USD na firmu. Počet ransomware útoků se v posledních dvou letech více než ztrojnásobil.
  • Šest ze sedmi společností (85 %) zaznamenalo v roce 2018 phishing a sociální inženýrství – což byl nárůst o 16 % oproti roku 2017 a tři čtvrtiny (76 %) zažily útoky na webové stránky a aplikace.
  • Technologiemi, které firmy v zajištění IT bezpečnosti využívají nejméně, jsou automatizace, orchestrace a strojové učení. Přesto, že je používá jen 28 % organizací, přinášejí celkově druhé nejvyšší úspory na bezpečnostní technologie, a to 2,9 milionu USD.

Náklady na kyberkriminalitu byly v roce 2018 nejvyšší u firem v USA (29 %), přičemž činily průměrně 27,4 milionu USD na firmu. To je nejméně dvojnásobek toho, co v jakékoli z dalších zemí zahrnutých ve studii. Japonsko bylo na druhém místě, s náklady 13,6 milionu USD, následováno Německem (13,1 milionů USD) a Velkou Británií (11,5 milionu USD). Nejnižší průměrné náklady byly v Brazílii a Austrálii, činily 7,2 milionu USD a 6,8 milionu USD na společnost.

„Zvýšení povědomí o útocích a přijímání inovativních bezpečnostních technologií jsou nejlepším způsobem, jak se proti kybernetickým rizikům chránit,“ řekl Dr. Larry Ponemon, předseda představenstva a zakladatel Ponemon Institute. „Naše zpráva nejen informuje odborníky v oblasti bezpečnosti o povaze a rozsahu kyberútoků, ale nabízí i praktické rady pro firmy, které tak mohou zlepšit své zabezpečení.“

Další informace o investicích do zabezpečení, které mohou firmám pomoci efektivně zacházet s kybernetickými riziky, naleznete zde.

Podobné články

Chráníte svá data i na home officu? Otestujte se online!

27. 3. 2020. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: DCD Publishing)
Informační bezpečnost je jedno z nejaktuálnějších témat současnosti. Denně dochází k závažným bezpečnostním incidentům, které mají dopad na fungování organizací. Na těch nejzávažnějších mají často svůj podíl také nedostatečně informovaní zaměstnanci, kteří se nevědomky dopouštějí zásadních pochybení. Čtěte více

Čím více dodavatelů zabezpečení máte, tím jste zranitelnější

25. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Studie Dell Technologies Global Data Protection Index 2020 Snapshot ukazuje, že podniky a organizace spravují v průměru 13,53 PB dat. To je asi o 830 % víc než v roce 2016. Takto strmý nárůst množství dat s sebou přirozeně nese problémy – např. organizace, které užívají k ochraně dat řešení více než jednoho dodavatele, jsou přibližně dvakrát zranitelnější. Čtěte více

Flowmon součástí ekosystému IBM Security App Exchange

25. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Flowmon Networks)
Lídr na českém trhu ochrany firemních sítí představil aplikaci rozšiřující možnosti SIEM platformy IBM QRadar o včasnou detekci hrozeb číhajících v nechráněném prostoru mezi perimetrem a koncovým bodem sítě. Novinka pomáhá prioritizovat události v systému a pochopit jejich rozsah a dopad. Zároveň zkracuje dobu vyřešení a zabraňuje vážným škodám. Čtěte více

Cloudová platforma Cisco SecureX zefektivní a zjednoduší zabezpečení

24. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Platforma Cisco SecureX zajišťuje lepší přehled o celé šíři bezpečnostních řešení v podniku, poskytuje bezpečnostní analýzu a automatizuje pracovní postupy k urychlení detekce hrozeb a reakce na ně. Řešení pokrývá celou šíři integrovaného bezpečnostního portfolia společnosti Cisco i stávající bezpečnostní infrastruktury zákazníků. Čtěte více