Třetina Čechů přijímá TV stanice v HD rozlišení

27. 6. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Mediaresearch )
Televizor, který umožňuje sledovat vysílání v rozlišení HD, má již 57 % českých televizních domácností. Faktický příjem stanic v HD rozlišení přitom v současnosti deklaruje třetina z nich.

Procento domácností, které ve výzkumu uvedly, že na svých televizorech přijímají stanice v HD rozlišení, se od roku 2012 zvýšil o 19 % - v současnosti deklaruje příjem HD stanic 34 % domácností.

Ty domácnosti, které deklarovaly možnost sledovat vysílání v HD rozlišení, dále odpovídaly na otázku, jakým způsobem toto HD vysílání přijímají. Výsledky ukazují, že nejčastějším způsobem příjmu HD vysílání je satelitní vysílání (ve 12 %) a pozemní digitální vysílání (ve 12 %), poté kabelové vysílání (v 10 % televizních domácností).

Televizory se stejně jako ostatní technika neustále vyvíjejí a modernizují, což se promítá i do vybavenosti domácností. Nejvýrazněji můžeme tuto modernizaci sledovat u rostoucího podílu domácností, které vlastní televizor s plochou obrazovkou nebo televizor s HD rozlišením. Ve třech ze čtyř domácností dnes narazíme na televizi s plochou obrazovkou, 57 % domácností vlastní televizor s rozlišením HD Ready či HD Full, 8 % domácností má Smart TV a 3 % mají televizor umožňující zobrazení 3D obrazu.

Takové jsou výsledky prvního čtvrtletí 2014 tzv. Kontinuálního výzkumu, který zajišťuje společnost Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO) jako nedílnou součást peoplemetrového projektu.

Štítky: 

Podobné články

Změnil rok 2020 návyky televizních diváků? A jaká je budoucnost lineární televize?

21. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Atmedia)
Nejvyšší televizní sledovanost za posledních 10 let, nárůst zájmu o zpravodajství, filmy, seriály a dokumenty i zvýšení televizní sledovanosti u mladších věkových skupin až o 50 %. Takový byl ve zkratce rok 2020 pro televizi, která tak jasně ukázala, že je stále důležitou součástí našeho každodenního života. Čtěte více

LG překonalo hranici 10 milionů prodaných OLED televizorů

5. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
LG překonala milník 10 milionů prodaných kusů OLED televizorů, a to za posledních sedm let. OLED TV se tak zařadily mezi nejprodávanější produkty v kategorii TV. Čtěte více

Philips TV & Sound představil nálož novinek pro podzimní sezonu

3. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: TP Vision )
Společnost TP Vision odhalila nové produkty z oblasti audiovizuální zábavy. Představila nový televizor nejvyšší řady se zvukem od Bowers & Wilkins, sluchátka s aktivním potlačením hluku, nové soundbary včetně těch prémiových od značky Philips Fidelio a v neposlední řadě nový bezdrátový hudební systém, který všechny tyto produkty propojuje dohromady do jedné chytré domácnosti. Čtěte více

LG začíná nabízet OLED televizory s podporou G-Sync

10. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
Role televizorů se v posledních letech posouvá. Neslouží již jen k sledování filmů, seriálů nebo třeba sportovních přenosů, ale jejich využití se rozšířilo i do herní komunity. Z televizorů se tak stává běžná herní výbava, na což jejich výrobci reagují rozšiřováním jejich výbavy o nezbytné funkce a vlastnosti. Čtěte více