Novinky

Trendy pro prodejní kanál podle společnosti Veeam

Jaké jsou klíčové závěry studie Veeam Data Protection Report 2021 z pohledu prodejního kanálu? Výzvy v oblasti ochrany dat jsou klíčovou oblastí, která podkopává schopnost evropských organizací uskutečňovat iniciativy digitální transformace.

František Doupal
Zdroj: Veeam Software
  • 13. 4. 2021
  • 5 min
Trendy pro prodejní kanál podle společnosti Veeam

Studie společnosti Veeam ukázala, že 39 % všech záloh nemusí být obnovitelných, protože evropské organizace přiznaly, že daný objem jejich úloh zálohování skončil v přiděleném čase chybami nebo byly zálohy neúplné. Navíc se 42 % všech procesů obnovy provedených evropskými organizacemi nepodařilo provést v limitu SLA, přičemž globálně více než polovina (58 %) obnov ze záloh selže a data nelze v případě potřeby obnovit.

Co se týče obecně zálohování, tak 12 % všech dat evropských organizací zálohováno není vůbec. Důsledkem je pak to, že v případě výpadku nebo kybernetického útoku jsou data nechráněná a nenahraditelná. Časté jsou i neočekávané výpadky, ke kterým za posledních 12 měsíců došlo u 95 % organizací. Klíčové je, že firmy vidí, jaký to má dopad na jejich výsledovku, přičemž 49 % top manažerů si uvědomuje, že to může vést ke ztrátě důvěry vůči jejich organizaci ze strany zákazníků.

Studie potvrzuje, že zákazníci se v roce 2021 obrátí na partnery, protože chtějí modernizovat své strategie ochrany dat. Partneři proto musí být připraveni podporovat zákazníky nejlepšími dostupnými řešeními na ochranu dat.

Dopad COVID-19 na digitální transformaci zákazníků během posledních 12 měsíců

Vlivem pandemie se zákazníci potýkají se stále komplexnějším souborem digitálních potřeb a jejich IT infrastruktura se vyvíjí tak, aby tento stav odrážela. Kromě toho měl COVID-19 mimořádný vliv na úsilí o digitální transformace evropských organizací. Studie ukázala, že zatímco 51 % organizací svoje iniciativy digitální transformace zrychlilo, 30 % je zpomalilo nebo zastavilo. Úsilí o udržení provozu během pandemie uvedla jako hlavní bariéru digitální transformace během posledních 12 měsíců více než polovina (52 %) evropských organizací.

Na potřeby koncových zákazníků měla pandemie dopad v podobě honu za větší flexibilitou a agilitou. V kombinaci s novými způsoby poskytování technologií „jako služby“ se zákazníci snaží transformovat a inovovat své IT schopnosti způsoby, o kterých před několika lety jednoduše nevěděli.

A tyto změny, které mají dopad na koncové uživatele, mají rovněž dopad na partnery, protože oni jsou ti, kteří poskytují rady a pokyny, jak tyto změny nejlépe provést. Top manažeři musí mít pocit, že je jejich investiční proces přímočarý, a partneři musí jejich roli rozumět, aby si byli jisti svou schopností jim pomoci v uskutečnění.

Ve studie jsme se ptali i na výzvy, které musí podniky v následujících 12 měsících překonat, aby mohly prosazovat své iniciativy digitální transformace – mezi ty hlavní překážky transformace v roce 2021 patří hospodářská nejistota, kterou uvádí 36 % firem, a nedostatek dovedností pro implementaci technologií (31 %), zatímco 29 % uvedlo splnění měnících se potřeb zákazníků.

A zde opět vyvozujeme velké příležitosti pro partnery. Když se zákazníci snaží dostat své iniciativy digitální transformace zpět na správnou kolej, obrátí se na partnery, aby jim poskytli řešení, ale také dovednosti, které zrychlí jejich cesty do cloudu. My v rámci sítě ProPartner nabízíme partnerům exkluzivní přístup ke zdrojům a nástrojům a technickým znalostem, což jim umožňuje nabízet zákazníkům špičkové možnosti ochrany dat a zvyšovat kvalifikaci jejich týmů, aby poskytovaly prvotřídní poradenství a podporu.

Příležitosti pro partnery na základě potřeb zákazníků

Evropské organizace si stále více uvědomují důležitost využívání služeb prostřednictvím cloudu. Téměř polovina (44 %) evropských organizací plánuje během následujících dvou let využít cloudové zálohování řízené poskytovatelem služeb typu „zálohování jako služba“ (Backup as a Service, BaaS. Stejné množství podniků pak očekává, že jejich primární metody udržení kontinuity podnikání a zotavení po havárii budou v příštích dvou letech spravovány prostřednictvím poskytovatele služby typu „zotavení po havárii jako služba“ (Disaster Recovery as a Service, DRaaS). Ještě o něco více (47 %) evropských organizací nyní používá zálohovací produkt nebo službu třetí strany pro data z Microsoft 365. Nicméně, 44 % dat evropských podniků v Microsoft 365 není chráněno mimo použití integrovaných funkcí (např. koš v poštovní schránce).

A to představuje příležitost pro partnery, kteří chtějí transformovat své nabídky služeb a dodat zákazníkům flexibilnější a profitabilnější řešení. Přechodem na více se opakující prodejní a obchodní modely se mohou partneři stát strategickými partnery koncových zákazníků, ale musí mít k dispozici zdroje a nástroje na poskytování služeb prostřednictvím cloudu.

Stejně jako nová cloudová řešení hledají zákazníci i rady a následné konzultace, když se snaží pokračovat ve své cestě digitální transformace. Partneři proto musí zvyšovat kvalifikaci svých týmů, aby poskytovaly poradenství v oblasti řešení a služeb, které podnikům pomohou modernizovat jejich ochranu dat.

My ve Veeamu 100% využíváme model prodeje prostřednictvím partnerů a soustředíme se na to, abychom partnerům umožnili zvýšit počet služeb s přidanou hodnotou, včetně služby typu „cokoli jako služba“ (Anything as a Service, XaaS), a vybavit je řešeními a dovednostmi, které zákazníci potřebují.

Autor: Martin Štětka, regionální manažer CEE ve společnosti Veeam