Tomáš Kudělka (Simac Technik ČR): Prioritou je zachovat stávající kvalitu dodávaných služeb

7. 3. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Tomáš Kudělka, nový generální ředitel společnosti Simac Technik ČR, prozradil detaily o své dlouhodobé vizi pro růst a směřování firmy. Diskutuje také o hlavních výzvách ve své nové roli, o aktuálním postavení společnosti a plánech na posílení této pozice. Navíc se zaměřuje na důležité trendy v oblasti IT a digitální transformace, jako je například dnes všudypřítomná umělá inteligence.
Tomáš Kudělka, generální ředitel společnosti Simac Technik ČR

Jaké klíčové zkušenosti ze své předchozí role v KPMG považujete za relevantní pro svou novou pozici generálního ředitele společnosti Simac Technik ČR?
IT je v posledních letech propojeno s byznysem mnohem více, než tomu bylo dříve. Často se tak děje díky agilní transformaci organizací (typické zejména pro banky), kdy se cíleně boří desetiletí stavěné hranice mezi IT a byznysem s cílem odstranit tyto bariéry a zrychlit tvorbu nových digitálních produktů. Jako KPMG konzultant jsem často pracoval na transformačních projektech, které tuto změnu u klientů zaváděly. Obdobnou transformací věřím budou muset projít i tradiční dodavatelské firmy, jako je Simac, aby jim jejich vnitřně obměnění zákazníci i nadále rozuměli. Neznamená to přestat dodávat tradiční portfolio služeb v oblasti IT infrastruktury, které Simac dodával na český trh posledních 30 let. Ale bude potřeba toto portfolio dodávat jinak, více zaobalit do celkové end-to-end dodávky řešení. To budou zákazníci v budoucích letech stále více vyžadovat.

Co vás motivovalo připojit se ke společnosti Simac Technik ČR? Bylo něco specifického, co vás na této příležitosti oslovilo?

Předchozí CEO Dušan Bruoth, který firmu vedl 19 let, se rozhodl z firmy odejít a věnovat se jiným aktivitám. Simac mě oslovil s nabídkou vedení společnosti od Dušana převzít, což mě potěšilo. Firmu jsem dobře znal, v letech 2016–2019 jsem v ní působil jako technický ředitel. Motivací a zároveň výzvou je zachovat kvalitu dodávaných služeb a zároveň podpořit inovace ve firmě a připravit společnost na dodávky end-to-end řešení zákazníkům. Další aspekt je záměr mateřské společnosti v Holandsku více propojit jednotlivé mezinárodní pobočky, těsněji propojit a více využívat synergie celého evropského holdingu Simac.

Mohl byste popsat svou dlouhodobou vizi pro růst a směřování společnosti?

Naší hlavní prioritou bude zachovat stávající kvalitu dodávaných služeb. U řady našich zákazníků působíme mnoho let a zákazníci jsou s námi velmi spokojeni. Toto tvrdou prací vybudované dobré jméno nesmíme ohrozit. Budeme také chtít zachovat stávající portfolio řešení, které zákazníkům dodáváme.

Zároveň ale budeme chtít inovovat a rozšířit portfolio služeb směrem k dodávce komplexních řešení. Oblasti, které Simac tímto směrem již začal rozvíjet, jsou informační bezpečnost (včetně procesního poradenství), optimalizace a automatizace IT provozu (včetně vytvoření aplikací pro automatizaci provozních činností), hladký přechod do cloudu (případně návrh a implementace hybridní infrastruktury) a v neposlední řadě automatizace byznys procesů pomocí Power Automate, resp. oblast tzv. RPA (Robotic Process Automation).

Jaké hlavní výzvy očekáváte ve své nové roli? Plánujete nějaké zásadní organizační nebo procesní změny, které by mohly přispět ke zlepšení výkonnosti nebo konkurenceschopnosti firmy?

Zásadní výzvou je udržet růstový trend. Mateřská firma v Holandsku je rodinnou firmou a hlavní prioritou je stabilita. Nevyžadují tedy tradiční korporátní „double digit growth“, jako český management bychom chtěli zachovat alespoň mírný každoroční růstový trend. Zásadní organizační nebo procesní změny nicméně neplánujeme. Chtěl bych do firmy přivést pár nových mladých lidí, kteří přinesou nové nápady. A obecně vnímám, že jak ze strany zákazníků, tak i zaměstnanců je očekávání od nového CEO zejména to, že přinese pověstný svěží vítr. Určitě ale neplánuji žádnou revoluci, spíše evoluční organický postupný rozvoj zajišťující dlouhodobou stabilitu.



Jaké priority považujete za nezbytné pro růst společnosti Simac Technik ČR v horizontu příštích tří až pěti let?

Musíme se připravit na to, že se pozice IT u našich zákazníků mění. Musíme se naučit mluvit nejen s „ajťáky“, ale i s lidmi z byznysu, kteří mají na rozvoj IT ve svých společnostech stále větší přímý vliv. Zároveň se musíme připravit na to, že bude stále více probíhat přesun tradiční infrastruktury provozované ve vlastních datacentrech směrem do cloudu nebo do nějaké formy hybridní infrastruktury, a tomu uzpůsobit nabídku svých služeb.

Jaké je podle vás aktuální postavení společnosti na českém trhu IT služeb a jaké kroky plánujete pro posílení této pozice?

Simac je na českém trhu významným integrátorem v oblasti IT infastruktury s 30letou historií a tradicí. Nicméně mimo oblast IT infrastruktury brand Simac na českém trhu již tak známý není. Naopak v zemích Beneluxu je Simac vnímán mnohem více jako významná IT společnost se širokým portfoliem služeb. Toto bude cílem zajistit i na českém trhu. Aby všichni, kdo se nějakým způsobem v českém IT pohybují, věděli, co Simac je a s čím vším umí svým zákazníkům pomoct.

Jaké technologie nebo řešení vnímáte jako pilíře úspěchu společnosti?

Vyrostli jsme převážně na síťových službách a věřím, že zajištění dobré konektivity bude potřeba vždy. Proto tyto služby budou tvořit základ našeho podnikání i v příštích letech. Jen musíme tyto služby doplnit tak, aby nám zákazníci uvěřili, že vyřešíme jejich aktuální problémy. Zákazníci stále častěji nechtějí nakoupit konkrétní switch nebo router, ale chtějí, abychom jim vyřešili např. pomalou odezvu aplikací, pomohli s hladkým přechodem na hybridní infrastrukturu nebo zajistili soulad s NIS2, resp. novým zákonem o kybernetické bezpečnosti.

Jak hodnotíte aktuální trendy v oblasti IT a digitální transformace? Jakým způsobem na ně Simac Technik ČR reaguje?

V této oblasti vidím v České republice velký prostor. Ve stání správě, ale stále i v soukromých korporacích, je řada agend, které se dají efektivně automatizovat a digitalizovat. V Simacu jsme se naučili u zákazníků, kde jsme zodpovědní za provoz části infrastruktury, řadu těchto provozních činností automatizovat pomocí různých skriptů nebo za tímto účelem vytvořených vlastních aplikací. Zároveň máme vybudovaný tým a řadu úspěšných referenčních projektů z oblasti automatizace byznys procesů pomocí nástrojů RPA (Robotic Process Automation).

Plánujete do budoucna klást větší důraz na automatizaci, cloud nebo například na umělou inteligenci? Jak mohou tyto oblasti ovlivnit nejen nabízené služby, ale i interní fungování společnosti?

Ano, jak je věřím vidět z předchozích odpovědí, portfolio svých služeb plánujeme rozšiřovat tímto směrem. I na využití AI již máme ve společnosti Simac vytvořenou samostatnou pracovní skupinu analyzující možnosti, které našim zákazníkům nebo i nám samotným AI přinese. Zároveň řadu činností u nás v back office provádějí softwaroví roboti, které naimplementovali naši RPA konzultanti.

Co považujete za nejdůležitější faktor úspěchu společnosti v rychle se měnícím světě technologií?

Mít motivaci, zájem a schopnost se učit. Věřím, že když je někdo jednou dobrý technik, zůstane dobrým technikem i v měnícím se prostředí. Kontejnerizaci nebo cloudové technologie se Unix nebo síťový administrátor naučí určitě snadněji než člověk, který nikdy nic neadministroval nebo nevyvíjel a bude začínat od nuly. Věřím, že v Simac máme velmi dobrý základ IT znalostí a budeme na tomto základě schopni stavět i nové moderní služby.

Pokud byste měl stručně shrnout, jakou změnu by mělo vaše vedení přinést, jak byste ji popsal?

Nechceme rozhodně dělat změnu pro změnu. Prioritou naší mateřské společnosti v Holandsku i nás samotných je zajištění stability a postupný evoluční růst. Věříme v potenciál svých lidí a jejich dobré technické znalosti. Jen se musíme naučit tyto technické znalosti a související produkty lépe namapovat na byznysové potřeby, které řeší naši zákazníci.

Podobné články

Petr Ondráš, manažer komerční divize společnosti ASUS pro ČR a SR

Petr Ondráš: ASUS je značka, která chce s partnery skutečně růst

29. 9. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: ASUS)
ASUS už dávno není jen značka pro koncové uživatele – podle Petra Ondráše, šéfa komerční divize společnosti ASUS pro Českou republiku a Slovensko, dnes společnost nabízí kompletní portfolio pro školy, firmy i veřejnou správu a otevírá resellerům nové příležitosti v éře AI a digitalizace. V rozhovoru Petr Ondráš prozradil více o trendech i o výhodách partnerské spolupráce. Čtěte více
Michael Mikluš, 4P manager CZ/SK ve společnosti Lenovo

Michael Mikluš: Dvacet let ve společnosti Lenovo

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Společnost Lenovo letos slaví dvacet let působení na českém trhu. Od samého začátku je u toho např. Michael Mikluš, který zde v současné chvíli působí na pozici 4P manager CZ/SK. A my jsme jej nyní při této příležitosti ohledně jeho bohaté kariéry vyzpovídali. Čtěte více
Milan Krejzlík, sales manažerem společnosti Philips Professional Display Solutions pro oblast střední a východní Evropy

Milan Krejzlík (PPDS): Podporujeme české a slovenské partnery

18. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
O situaci na trhu digital signage řešení jsme hovořili s Milanem Krejzlíkem, sales manažerem společnosti Philips Professional Display Solutions pro oblast střední a východní Evropy. Na následujících řádcích se dočtete o trendech v tomto segmentu, používaných softwarových platformách, podpoře českých a slovenských partnerů nebo připravovaných novinkách. Čtěte více
Radek Hadraba, commercial account manager hybrid workspace solutions CEE, v HP Inc.

HP Poly spojuje chytré kamery, špičkový zvuk a snadnou správu

11. 9. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: HP Poly)
Radek Hadraba z HP a Ondřej Pokorný s Miroslavem Frýbou ze společnosti CSF v rozhovoru představují aktuální trendy ve videokonferencích, inovace založené na umělé inteligenci i praktické přínosy pro firmy. Shodují se na tom, že spojení globálního know-how HP a lokálních zkušeností resellera přináší zákazníkům řešení, která zjednodušují správu, zvyšují kvalitu spolupráce a otevírají nové obchodní příležitosti. Čtěte více