Michael Mikluš: Dvacet let ve společnosti Lenovo

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Společnost Lenovo letos slaví dvacet let působení na českém trhu. Od samého začátku je u toho např. Michael Mikluš, který zde v současné chvíli působí na pozici 4P manager CZ/SK. A my jsme jej nyní při této příležitosti ohledně jeho bohaté kariéry vyzpovídali.
Michael Mikluš, 4P manager CZ/SK ve společnosti Lenovo

Jak jste se k práci pro společnost Lenovo vlastně dostal? Kterými pozicemi jste zde prošel?

Do společnosti Lenovo jsem přišel z IBM, kde jsem od roku 2000 pracoval v PC divizi. Stal jsem se tak vlastně součástí převzetí PC byznysu společnosti IBM ze strany firmy Lenovo.

V Lenovu jsem byl nejprve zodpovědný za prodej v SMB segmentu a partnerskou síť v Čechách a na Slovensku. Následně se moje působiště rozšířilo na střední a východní Evropu, Blízký východ a Afriku, Rusko a další okolní státy. To byla ohromná životní příležitost a zkušenost, ze které jsem si odnesl také skvělé přátele v mnoha zemích.

V roce 2017 jsem se vrátil zpět k českému a slovenskému trhu, kde se věnuji kompletnímu portfoliu koncových zařízení, kam spadají osobní počítače, tablety, monitory a příslušenství.

Jak vzpomínáte na své začátky? Jak byla společnost Lenovo v té době vnímána?

Lenovo v roce 2005 nebylo v České republice ani okolních zemích příliš známou společností. Naši zákazníci a obchodní partneři si nebyli jistí tím, co mohou od nové firmy po akvizici původní počítačové divize IBM očekávat. Podařilo se nám ale dokázat, že od nás budou nadále dostávat velmi kvalitní produkty se špičkovým servisem. Bonusem byla větší flexibilita a rychlejší komunikace.

Klíčovým faktorem bylo, že Lenovo dokázalo využít postupně získávané zkušenosti a navázat na ně řadou důležitých inovací.

Co vás udrželo v jedné firmě tak dlouho? Čeho si zde vážíte nejvíce?

Určitě je to skvělý tým lidí, ať místních v našich kancelářích v Praze a Bratislavě, nebo dalších kolegů po celém světě.

Vyhovuje mi také nastavení, kdy je velká část pravomocí a rozhodování decentralizovaná, což s sebou nese i odpovídající míru odpovědnosti.

V neposlední řadě jde o důraz na inovace, kdy je Lenovo ve svém oboru dlouhodobým technologickým lídrem. A oceňuji také důraz na zákazníka, který je pro nás vždy v centru dění. Naše produkty proto vždy řeší reálné potřeby a reflektují reálné požadavky uživatelů.



Na které momenty či projekty vzpomínáte nejradši nebo jste na ně nejvíce pyšný?

Je opravdu hodně složité vyzdvihnout z takového množství něco konkrétního. Jedním z takových momentů ale může být rok 2013, kdy se Lenovo poprvé stalo největším světovým výrobcem počítačů. Tuto pozici si navíc drží dodnes a stále ji upevňuje. To bylo něco, co se v roce 2005 zdálo jako velmi ambiciózní cíl.

Jak se za těch dvacet let proměnila vaše práce a role?

Rozhodně jsme dnes díky masivnímu nasazení automatizace a AI schopni řešit více úkolů, navíc rychleji a efektivněji než v minulosti. U mě osobně ale zůstává klíčový osobní kontakt se zákazníky, obchodními partnery a kolegy. Z tohoto pohledu se toho tedy moc nezměnilo.

Jak se během této doby změnilo Lenovo jako takové?

Stala se z nás globální firma v pravém slova smyslu – nemá jednu hlavní centrálu a spoléhá na mnohonárodnostní vedení. Také se výrazně rozšířilo portfolio směrem k infrastruktuře a službám. Z výrobce počítačů jsme se v průběhu let stali komplexním dodavatelem, jehož portfolio nyní zahrnuje také např. telefony a tablety, monitory, pracovní stanice, servery a storage, příslušenství nebo související software a služby. Lenovo je tak nyní schopné nabídnout ucelené řešení odpovídající cílům zákazníků, a to včetně požadavků na bezpečnost a udržitelnost.

Kam podle vás bude Lenovo směřovat v nejbližší budoucnosti?

Asi nebude překvapení, když zmíním AI. V současné době jde o fenomén, který v blízké budoucnosti změní nejen samotné IT, ale prakticky všechny obory lidské činnosti.

Lenovo má v této oblasti skvělé předpoklady uspět díky širokému portfoliu, které je pro nasazení AI potřeba. Jak již bylo několikrát zmíněno, Lenovo umí inovovat, a proto věřím, že uspěje i zde.

Co byste společnosti Lenovo popřál do dalších let?

Aby mělo i nadále spoustu spokojených zákazníků a aby zůstalo místem, kde se lidem dobře pracuje.

Štítky: 

Profilová karta firmy

Lenovo

Lenovo

Lenovo, společnost s obratem 34 miliard USD, je největší výrobce počítačů na světě a lídr v PC Plus éře, který poskytuje uživatelům ve více než 160 zemích špičkové produkty a služby postavené na moderních technologiích. Lenovo patří celosvětově k lídrům v oboru, a to díky zaměření na výzkum, vývoj, inovace a kvalitu. Uživatelům nabízí kvalitní služby a produkty s bezpečnostními nástroji a uživatelsky přívětivými technologiemi. Vedle etablované řady business notebooků ThinkPad rozšířilo Lenovo své portfolio také o řadu IdeaPad, určenou převážně domácím uživatelům.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Milan Krejzlík, sales manažerem společnosti Philips Professional Display Solutions pro oblast střední a východní Evropy

Milan Krejzlík (PPDS): Podporujeme české a slovenské partnery

18. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
O situaci na trhu digital signage řešení jsme hovořili s Milanem Krejzlíkem, sales manažerem společnosti Philips Professional Display Solutions pro oblast střední a východní Evropy. Na následujících řádcích se dočtete o trendech v tomto segmentu, používaných softwarových platformách, podpoře českých a slovenských partnerů nebo připravovaných novinkách. Čtěte více
Radek Hadraba, commercial account manager hybrid workspace solutions CEE, v HP Inc.

HP Poly spojuje chytré kamery, špičkový zvuk a snadnou správu

11. 9. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: HP Poly)
Radek Hadraba z HP a Ondřej Pokorný s Miroslavem Frýbou ze společnosti CSF v rozhovoru představují aktuální trendy ve videokonferencích, inovace založené na umělé inteligenci i praktické přínosy pro firmy. Shodují se na tom, že spojení globálního know-how HP a lokálních zkušeností resellera přináší zákazníkům řešení, která zjednodušují správu, zvyšují kvalitu spolupráce a otevírají nové obchodní příležitosti. Čtěte více

Videokonference jsou dnes hlavním kanálem spolupráce

30. 7. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a Logitech)
Videokonference jsou dnes důležitým nástrojem pro efektivní spolupráci, budování firemní kultury i zajištění rovného přístupu k informacím napříč hybridními týmy. O tom, jak se mění očekávání zákazníků, jaké technologie hýbou trhem a jakou roli v tom hraje značka Logitech, jsme si povídali s Lukášem Clémentem, který má v českém Logitechu na starosti B2B spolupráci v oblasti videokonferencí. Čtěte více
Patrick Müller, senior channel manažer společnosti Sophos

Patrick Müller (Sophos): Přinášíme mnoho atraktivních novinek

16. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Sophos)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme během pražské Experience Roadshow hovořili o novinkách v oblasti partnerského prodeje. V rozhovoru odhalíme detaily o nové firemní strategii, virtuálním CISO, AI asistentovi s názvem Sales Companion nebo postupném přerodu společnosti do pozice platformního poskytovatele. Čtěte více