Tiskárny Canon v ČR dominují i přes nižší poptávku

22. 2. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Canon)
Celkem 118 871 multifunkčních inkoustových zařízení, inkoustových tiskáren a skenerů vloni dodala na český maloobchodní trh společnost Canon. Ve všech uvedených kategoriích jí s náskokem patřilo první místo. Canon si udržuje vedoucí pozici na trhu i přes velké propady poptávky v uvedených segmentech.

„Úspěch společnosti Canon na českém trhu svědčí o tom, že zákazníci hledají vysoce kvalitní produkty s bohatou výbavou. To vše naše produkty splňují a navíc nabízejí i pokročilé technologie a úsporný provoz," řekla Patrícia Královičová, produktová manažerka společnosti Canon, a dodala: „Výsledky minulého roku pokládáme na saturovaném tuzemském trhu za úspěch. Vývoj poptávky v České republice kopíruje situaci ve vyspělých zemích Evropy. Jde o trendy, s nimiž více či méně úspěšně bojují všichni hráči na trhu. Pozice Canonu dokládá, že má před konkurencí velký náskok." 

Český maloobchodní trh inkoustových multifunkčních zařízení vloni meziročně poklesl v kusovém vyjádření o 22 %. Prodalo se zhruba 214 tisíc přístrojů, zatímco v roce 2011 to bylo téměř 274 tisíc. Společnost Canon však zaznamenala pouze pětprocentní pokles prodejů a v segmentu získala první místo. Na trh dodala téměř 95 tisíc zařízení a získala 44,1% podíl. Nejbližší konkurent na tento výsledek ztrácí více než 20 tisíc kusů. „Výhodou produktů společnosti Canon je vedle nesporné kvality a technologického náskoku i šíře nabídky. Zákazníci si mohou vybrat přesně taková řešení, která jim beze zbytku vyhovují," dodala Patrícia Královičová.

V segmentu jednoúčelových inkoustových tiskáren vloni zájem českých zákazníků výrazně ochladil. Meziročně se maloobchodní trh propadnul v kusovém vyjádření o 45 %, v obratovém o 44 %. I přesto však společnost Canon obhájila první místo s téměř 10 tisíci prodanými tiskárnami. Svůj tržní podíl zvýšila o 1,8 % bodu na 54,5 %. Každý z konkurentů by mohl prodat o 100 % více a stejně by prvenství Canonu v tomto segmentu nebylo – alespoň v minulém roce - ohroženo. Průměrná prodejní cena jednoúčelových inkoustových tiskáren značky Canon vloni neklesla, naopak se prodávaly spíše dražší modely. „Domácnosti v současnosti využívají tiskárny často i na tisk fotografií. Hledají proto zařízení, která jim nabídnou univerzální funkcionalitu a podporu mnoha formátů," řekla Patrícia Královičová.

Maloobchodní trh skenerů v České republice v roce 2012 meziročně poklesl v kusovém vyjádření o 29 %. Prodalo se necelých 26 tisíc přístrojů, které dodavatelům přinesly tržby ve výši 84,35 milionu korun. I v tomto tržním segmentu Canon obhájil prvenství. Meziročně sice prodal o 14 % přístrojů méně, ale jeho tržní podíl vzrostl o 9,6 % bodu na 56 %. Nad nejbližším konkurentem vede o více než 30 %. Opět platí, že žádný z konkurentů by neohrozil pozici společnosti Canon ani v případě zdvojnásobení prodejů. Průměrná prodejní cena skenerů na českém maloobchodním trhu vloni mírně poklesla, což se týkalo i produktů značky Canon. "Zákazníci preferují modely s jednoduchou manipulací a intuitivním ovládáním. Některé skupiny stále oslovuje možnost skenování filmů," dodala Patrícia Královičová.

Štítky: 

Podobné články

Martin Hempl, channel manager Czech & Slovakia v MMD-Monitors & Displays

Na pět minut s Martinem Hemplem ze společnosti MMD

7. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: DCD Publishing)
Věnuje se rodině, má rád hokej. Vyplácí se mu soustavná práce v dealerském kanále a se systémovými integrátory. Martin Hempl má se značkami AOC a Philips i další plány. Kam je chce posunout a co jsme se o jeho soukromém životě ještě dozvěděli? Čtěte více

Canon a Océ v ČR završily integraci

1. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Canon)
K dnešnímu dni se legislativně sloučily společnosti Canon a Océ v České republice. Sloučený podnik nese název Canon CZ. Společnost Océ jako samostatný subjekt zaniká, značka Océ však bude nadále používána v rámci produktové řady Canon a jejím logem bude opatřena celá řada produktů. Čtěte více

Vývoj trendů v oblasti kancelářské techniky

17. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Canon)
Celoevropská studie Canon odhalila mezeru v komunikaci a porozumění mezi těmi, kteří rozhodují o nákupu IT vybavení kanceláří, a koncovými uživateli. Jejich rozdílná očekávání mohou vést až ke snížení hodnoty IT a celé organizace, přestože do IT organizace dlouhodobě investují. Čtěte více
Canon EF-M 11-22mm f/4-5,6 IS

Canon: objektiv EF-M 11-22mm f/4-5,6 IS

9. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Canon)
Canon rozšířil rodinu EF-M objektivů o EF-M 11-22mm f/4-5,6 IS STM, který je určen pro fotoaparáty řady EOS M. Jedná se o ultra široký objektiv EF s funkcí optického stabilizátoru obrazu. Nabízí univerzální širokoúhlý zoom, optický výkon a nový způsob vysouvání objektivu. Model je vhodný pro uživatele EOS M, kteří mají vášeň pro fotografování krajinek a architektury. Čtěte více